Endler med molly´s?

#1 - 28 november 2007 23:20
Jag har ett 54L akvarium med 3 dalmatiner-mollys och 3 ballong-mollys. Har funderat på att köpa några endlers(tre stycken), kommer det att fungera? Eller kommer dalmatinerna som verkar vara något tuffare och större än ballong-mollysarna att typ jaga dem?? Hmm...

Kanske dum fråga, men det bjuder jag på:D
#2 - 29 november 2007 05:26
De kommer antagligen att jaga lite efter dem, men även om du nu beslutar för att skaffa Endlers så kommer snart karet att vara för litet då dina sorter släpper ifrån sig ett och annat yngel som överlever;).
Att de jagar dem är inte samma sak som att de vill äta upp dina Endlers[B)] utan mer att mollys är som de är....
#3 - 29 november 2007 12:24
Tack för hjälpen! Jo jag har ju ett ganska litet kar, har funderat på att skaffa ett till lite större(ca 100L) eftersom att jag börjar ha några levandefödare nu... Men jag har tack och lov en närliggande akvarieaffär som tar emot yngel, visserligen får man inte några pengar för dem men det spelar mindre roll:D Så även om jag nöjer mig med det akvarium jag idag har så känns det ju bra att iaf ha möjlighet att lämna över de yngel som överlever mina andra fiskar:)

Men om jag nu ska skaffa några endler´s, räcker det med att skaffa 3 stycken eller är de beroende av att vara fler? Tänkte om de är utpräglade stimfiskar eller? Skulle vara trevligt att skaffa några, de är väldigt fina enligt min mening...

MVH
#4 - 29 november 2007 18:11
De är riktigt fina, och enligt mitt tycke snyggare än vanliga Guppy, men framförallt betydligt lättare att hålla friska.
Det räcker med en hanne och två honor, men en del affärer säljer bara parvis och då får du ta en funderare om du ska ha ett eller två par. Inom en ganska snar framtid så kommer du ha fler än dessa Endlers som du köpt, jag lovar:p!

Annons