ja okej, men är det inte risk för att typ andra pappor eller mammor äter upp varandras ungar då ? Jag har faktiskt upptäckt en sak :o Du vet den där guppyn med spetsig fena, det är flera stycken som har sånna nu ( De har liten fena som är spetsig ) Ingen översvärd eller under. Hela fenan är ihopväxt som ett svärd.. Ganska häftigt.. undra vad det kan varit för ngt som påverkat detta :confused::) hehe
Det du beskriver KAN vata så kallad "torpedsjuka", även om jag inte vet om det är en vedertagen diagnos, eller vad man i så fall skall göra åt det, för man vet inte riktigt vad det beror på, men man kan misstänka att dåligt vatten på något sätt har med det att göra. :(
De kommer tyvärr inte att få så fina stjärtar som på bilden ovan som du hittade på nätet. Istället kommer de dö, och eftersom det är yngel så hinner de för det mesta bli uppätna innan man ser att de dött.[:o] I sällsynta fall smittar det till de vuxna guppysarna också, men det får vi hoppas på att du slipper. Byt vatten, lite och ofta närmaste tiden så hoppas vi att nästa kull och de ännu friska ynglen kan klara sig.
Apropå att sälja fisk till affärer: Det lönar sig sällan, men det kan lindra förlusten lite grann, ta reda på hur mycket du skall få betalt så kan vi fortsätta den diskussionen sedan. 6:- stycket låter som max vad du kommer få, troligen lite mindre, men där kan handlarna rsonera olika har jag märkt. Skall man
tjäna pengar på fiskodling så måste man satsa på bra mycket mer än ett akvarium för att få ekonomi nog i det.:p