Har blivit sugen på att starta upp ett nytt akvarium och ha Endlers guppy i det.
Undrar om det finns flera olika varianter eller om det bara finns en variant/färg.
Birgitta W skrev:Det finns olika sorter och färgvarianter.
Och olika form på stjärtfenan.
Mina t.ex. har väldigt mycket, distinkta, färger. Aprikos, mintgrönt, mörk- och ljusblått. Men jag har sett andra som har mer bleka, obestämda färger...
Azur skrev:Det finns numer ett gäng olika varianter som säljs under namnet "endlers". En del är framodlade, men framförallt ser man nu mycket campoma-guppies som importerats från venezuela.
"Äkta" endlers finns det dock bara en typ av; det är en specifik odlingsvariant av guppy (framodlad från en hybrid mellan vanlig guppy och campoma-guppy).
Eftersom Campoma-guppy (P. wingei) och "Endlers guppy" (P. reticulata x wingei) inte hålls isär i hobbyn, finns det anledning att tro att med tiden kommer det som kallas endlers guppy i hobbyn att vara nästan renartiga wingei.
Nettan-75 skrev:Birgitta W:
Det är nog den varianten som du har som jag kommer att jaga.
Malinitzi:
Hur länge har du haft dina Endler?
Vill ju inte skaffa sterila firrar.
Malinitzi skrev::confused: Har inte haft dem 28 dagar än (om de nu går den tiden?) men honorna är mycket tjocka, antar att de ska bli yngel om några dagar. Om NÅGON haft besvär med fertiliteten på sina guppys så hade de nog svarat nu? Tror det är den vanliga guppyn jag har.....