Enda sanna som George Bush har sagt....

Kjell Fohrman
Administrator
#1 - 4 januari 2009 10:16
"Jag vet att människa och fisk kan samexistera i fred."
År 2000 ger Bush sin bild av klimatfrågan med ovanstående lilla sanning.

och lite andra Bush-grodor
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article4113289.ab
#2 - 4 januari 2009 10:19
Har Bush sagt och gjort grodor:D?
Men ganska kul läsning...
#3 - 4 januari 2009 12:09
"Jag vet att människa och fisk kan samexistera i fred."

År 2000 ger Bush sin bild av klimatfrågan med ovanstående lilla sanning.

Som jag skrev i ett inlägg tidigare jobbar Bush just nu frenetiskt med att driva igenom hundratals lagar han anser är viktiga (t.ex. försvåra abort ännu mer, sälja av skyddade statliga skogar, sälja oljeborrnings och gruvrättigheter i områden där det tills nu varit förbjudet att bora/gräva etc etc etc), och han gör det för att de skall vara så svåra som möjligt för Obama att upphäva. Det är svårt att ta tillbaka sålt land, t.ex.

Två av de lagar Bush driver igenom är att vilken statlig myndighet som helst i fortsättningen skall få avgöra om det behövs skyddsåtgärder för en utrotningshotad art vid byggnationer (istället för som nu att miljömyndigheten gör det), och att de som släpper ut förorenande avfall i floder själva skall få avgöra om de behöver tillstånd för det från amerikanska miljömyndigheten.

Bägge lagarna är i första hand riktade mot utrotningshotad fisk.

Så jag tror inte Bush-grodan var en groda. Det var en ren lögn.

USA's värsta president nånsin. Visst, USA hade rakt av knäppa presidenter på 1800-talet, men de hade mycket lite makt och gjorde, till skillnad från Bush, inte mycket skada. Jag hoppas jag slipper uppleva nåt fler sånt stolpskott som Bush på presidentposten.
#4 - 4 januari 2009 12:31
Allas vår älskade Herr Buske
Kjell Fohrman
Administrator
#5 - 4 januari 2009 13:49
Azur skrev:
Två av de lagar Bush driver igenom är att vilken statlig myndighet som helst i fortsättningen skall få avgöra om det behövs skyddsåtgärder för en utrotningshotad art vid byggnationer (istället för som nu att miljömyndigheten gör det), och att de som släpper ut förorenande avfall i floder själva skall få avgöra om de behöver tillstånd för det från amerikanska miljömyndigheten.

Mycket intressant info tack för det - har du något tips om var man kan läsa mer ingående om detta på nätet

Annons