Vill dela med mig av mina erfarenheter vad det gäller tv-möbel. Det skall nämnas att jag aldrig har ställt ett akvarium på tvbänken, men däremot har det plaserats många kg i tv bänken inkl. en tv på 90kg. Tv bänken skulle klara 80kg (det var den enda tv-möbel vi hittade just då med den maximala hållbarheten). Den hade även en vridbar skiva som tv stod på och 4st klena plasthjul. Att ens bara ställa tvn på bänken var väll eg. en idiotgrej. Med tanke på att det även skulle in en förstärkare på 40kg, cd 10kg + dvd och video var det en självklarhet att förstärka hela bänken i sig. De små plasthjulen byttes ut mot 6st tåligare hjul och den vridbara skivan togs bort (tvn höll på att knäcka glaset som låg i skivan). Men trots detta extrema seriösa modifiering, var inehållet tungt nog för att bänken skulle vekna en aning. Glasluckorna i fronten gick lite segt att stänga trots justeringar.
Min slutsats är: Jag skulle aldrig ställa ett 160l akvarium på den klena bänken, OM den inte modifieras maximalt!!
Kan även berätta att jag har modifierat min akvariemöbel med, då jag tyckte att den verkade jävligt klent tilltaget i material för att hålla 450L uppe. Kan även tillägga att 200L akvariet av samma märke hade bättre konstruktion på sin möbel. Känndes lite riskabelt att "bara" ställa 450L på ett torpar trägolv.
//Camilla