En stor akvarisk händelse i mitt liv

#1 - 4 juli 2007 15:25
Det har skett ett mirakel,när vi var på Zoo-Giganten utanför Lomma i dag så sa min kära Hustru att hon ville ha Krabbor i ett av dem tomma karen för dem såg häftiga ut.Blev totalt förlamad efter dessa orden efter som hon är totalt i mot alla slags djur som lever under vatten,och hon skulle ha dessa i köket perfekt tänkte jag och en större King-Krabba inskaffades och två mindre krabbor.Så nu i köket står ett kar på bänken som man kan titta på när man äter kan inte bli bättre:):)Får hoppas att detta är bara början ett Nano-saltvatten kar i tv-rummet vill hon också ha.
#2 - 4 juli 2007 15:56
Grattis ;) hehe
#3 - 4 juli 2007 16:03
inte många som har sån tur som dig! Grattis och så får vi hoppas att din frugas intresse växer:)
#4 - 4 juli 2007 16:12
Vic skrev:
inte många som har sån tur som dig! Grattis och så får vi hoppas att din frugas intresse växer:)
Måste vara ett hjärnsläpp hon har levt med dessa alla akvarium i många år men att hon säger så här:D måste vara en befrielse för mig på många sätt.
#5 - 4 juli 2007 16:16
Jag är också lyckligt lottad. Min fru har blivit helt galen i akvarium och har själv nu 2 akvarier som hon grejar med.
Fast allt verkar inte riktigt ha gått hem, då hon envisas att ha fiskar från fel sida av Atlanten... :p
#6 - 4 juli 2007 20:31
Min man är aningen skeptisk till mitt nya akvarieintresse, men när jag letade större så sa han bara "Jaja, då kan grabben och jag skaffa mer crossgrejer".
När jag hittat ett ganska stort så sa han "du kan väl skaffa några lite större fiskar".
Han ska hjälpa mig att bygga bänk och lysramp, och han gillar vampyrräkan.
Jag har visst också tur!
#7 - 4 juli 2007 20:44
Herne skrev:
Jag är också lyckligt lottad. Min fru har blivit helt galen i akvarium och har själv nu 2 akvarier som hon grejar med.

Fast allt verkar inte riktigt ha gått hem, då hon envisas att ha fiskar från fel sida av Atlanten... :p

Kan man gissa att hon har levandefödare, från kanske Sydamerika? :D
#8 - 4 juli 2007 20:50
Lite offtopic kanske men, har alla problem med sina hälfter (de som har såna)?

Jag och min sambo har haft akvarier sen barnsben, jag får problem ibland. Visserligen fixar jag dem snabbt, men typ... Han har konstig mix av fiskar och har alltid haft under våra 7 år tillsammans. Jaja, vad gör man adopterar när nån för rovgirig flyttar in, numera har jag ett akvarium bara för eventuella adoptanter :D Men vad gör man inte för kärleken, till sambon som är blödig och sambon som vill ha nytt som inte passar ;)
#9 - 4 juli 2007 20:51
Och grattis Stene :)
#10 - 4 juli 2007 21:46
Nu på kvällen frågade hon om ljuset kunde vara på lite längre,att jag skulle ändra timern i morgon totalt skrattretande igentligen om man tänker efter, det är bara för att hon har köpt dem med mina pengar annars så ska det snålas in med ström,så jag får väl ändra en timma fram i morgon.
#11 - 5 juli 2007 03:37
Metalmaid skrev:
Kan man gissa att hon har levandefödare, från kanske Sydamerika? :D

Sydamerika stämmer väl, men faktiskt inte några levandefödare. Det hade jag ett tag i ett mindre kar för att testa. [:o]
Måste erkänna att hennes L33 ÄR grymt cool. Annars så har hon vett nog att ha ciklider iaf...
#12 - 14 juli 2007 08:46
Tänk om min flicka skulle tycka om fiskar :( Hon brukar säga " du bryr dig mer om dina j**vla räkor än om mig" :D:D:D
#13 - 14 juli 2007 11:45
Usch då! Tur att jag bestämmer själv här hemma - det är "take it or leave it" som gäller :D Jag är för gammal för att kompromissa med mitt liv...
#14 - 16 juli 2007 19:17
Tre nya Krabbor inhandlades idag för det skulle hända lite mer i karet dem gömmer sig mest, så nu är det 6 st går framåt hela tiden men dessa handles i hemlighet Ha Ha av mig själv.

Annons