En mjukstart..

#1 - 8 februari 2011 14:25
Jag har suttit och läst och läst i olika projekttrådar och ja allt möjligt.

Jag vet ju att jag vill ha ett akvarium i sovrummet och att det ska vara mellan 375-450 liter. 450 liters storleken gillar jag väldigt mycket. Det var den storlek som jag trivdes bäst med. Och när jag hade SA inriktning. SÅ det är det som jag kommer att satsa på.
Och skulle gärna vilja hitta en skönhet som denna igen. :d

Men under tiden som jag inväntar ett bra akvarium till det så funderar jag på att köpa ett mindre in till hobbyrummet. Jag har en bänk ledig där som skulle passa fint med ett akvarium på ca 50-60 liter.Och ett Dennerle NanoCube 60 liter hade varit rätt perfekt!
Som jag hade kunnat haft ett asientema på. Jag vet inte riktigt vad men kanske någon gurami om det finns rum?

Ja många tankar och många vägar att gå. :) Men det är skoj planera lite lätt igen. :)
admin
Christian Alfredsson
#2 - 8 februari 2011 20:10
Det är riktigt roligt att planera. Tycker oftast att det är den roligaste fasen.
#3 - 8 februari 2011 21:43
Håller med, den absolut roligaste delen är planerandet:)!
#4 - 9 februari 2011 05:59
Det kan jag hålla med er båda om. Men jag har en viss tendens att bli kvar i planterade-stadiumet. Men inte denna gången. ;)
#5 - 9 februari 2011 08:51
Den där skönheten har jag vart sugen på länge, men jag hittar aldrig just den varianten. :( Jag får nog ta och göra en resa mot Örebro när det finns lite mer cash i plånboken. Finns endast ett ställe jag brukar hitta lite roligare malar...
#6 - 10 februari 2011 14:18
Hade 3 st dom var dom enda som tog illa vid sig av flytten, tacksam fisk annars även om jag gillar sturiosuma aureum mer ;)
Men visst är det kul o planera upplägg osv, alla alternativ och möjligheter som finns innan man låst upp sig;)
#7 - 12 februari 2011 19:53
C.ciklid: Jag har inte sett den heller efter det tyvärr. Det var en affär som tyvärr la ner efter ett tag som hade lite roliga malar då och då.

Nixon: Vad trist! :/ Den är väl lättare med att få tag på? Eller är det jag som kanske har fel?
Jo det är helt klart! :D

Annons