En miljon, vad skulle ni gjort?

#1 - 15 augusti 2007 16:06
Bara en kul grej!
Vad skulle ni gjort med en miljon kr som ni endast fick använda inom akvaristiken?

Jag skulle nog startat en odlingslokal. Om några pengar blev över skulle jag byggt mig en stor tank med mindre SA firrar.
#2 - 15 augusti 2007 16:14
Vic skrev:
Bara en kul grej!

Vad skulle ni gjort med en miljon kr som ni endast fick använda inom akvaristiken?

Jag skulle nog startat en odlingslokal. Om några pengar blev över skulle jag byggt mig en stor tank med mindre SA firrar.
Flyttat till Spanien och suttit på altanen vid havet och druckit pilsner vid mitt nyinköpta akvarium:Ddet blev väl rätt om man köper ett kar i Spanien då går pengarna till det.:)
#3 - 15 augusti 2007 16:26
Men om jag skulle vara seriös med mitt svar så skulle det gå till att anlägga en Koi damm på 50 Kubik i trädgården.I den skulle det simma ett antal stora Koi efter som priset för dessa är rätt så högt,och för att fylla denna damm skulle det vara en del så hälften av pengarna skulle nog gå till att köpa Koi.Sen dem andre hälften skulle gå till själva projektet och till strömräkningen för pumparna som hade drivet reningen av dammen det är inte gratis alls det hade väl räckt några år så Elon hade blivet glada.
admin
Christian Alfredsson
#4 - 15 augusti 2007 16:29
Kanske byggt ett offentligt akvarium... men det räcker nog inte miljonen till.
#5 - 15 augusti 2007 16:35
Offentligt akvarium

admin skrev:
Kanske byggt ett offentligt akvarium... men det räcker nog inte miljonen till.

...en botanisk "trädgård" för undervattensväxter. -Stora växtakvarium med diskus och stora stim med tetror. Nej, en miljon räcker nog inte...
#6 - 15 augusti 2007 17:24
Kanske köpa en liten akvarieaffär som man kunde driva under fritiden.
#7 - 15 augusti 2007 17:50
Köpa en riktig BTN-bakgrund;)

Om jag tänker lite mer seriöst skulle jag nog köpa akvarium modell större runt en kubik maxB har ju inspirerat en del, sen kör jag nog på stenes linje en präktig damm i trädgården med stora fiskar.
#8 - 15 augusti 2007 17:53
Köpt ett 500 l
samt startat en liten ``På hörnet`` akvarieaffär
#9 - 15 augusti 2007 17:59
3 guppy skrev:
Köpt ett 500 l

samt startat en liten ``På hörnet`` akvarieaffär

Ung företagare:)
#10 - 15 augusti 2007 18:00
Vic skrev:
Bara en kul grej!

Jag skulle nog ha lärt mig snorkla och dyka och försökt fånga några egna fiskar live på plats - vilken känsla! [:-64][:-140]
(Fast elakt förstås, så jag fick väl köra med catch and release;))
#11 - 15 augusti 2007 18:33
skiljt mig och flyttat in i den största tank jag kunnat köpa för pengarna. :)

Nä, det hade nog blivit att bygga till huset för att få plats med ett riktigt stort kar.
#12 - 15 augusti 2007 19:01
Hoho, lätt en stor fin damm i trädgården! Med vattenfall och en liten ö i mitten som det går en bro till... Resten av pengarna skulle jag nog slå ut en del av en vägg och bygga ett stort akvarie som skiljevägg. Det är 2 "små" drömmar jag har.
Guest
#13 - 15 augusti 2007 21:15
Tenkare skrev:
skiljt mig och flyttat in i den största tank jag kunnat köpa för pengarna. :)

Nä, det hade nog blivit att bygga till huset för att få plats med ett riktigt stort kar.

Och din fru är inte medlem här! :p
#14 - 16 augusti 2007 07:59
Skaffat ett hus för att få plats med ett stort akvarium och en damm...
#15 - 16 augusti 2007 08:14
Större hem == fler liter :D
#16 - 16 augusti 2007 08:46
Stålar = fler diskus i karen :)
#17 - 16 augusti 2007 09:31
Plocka ner väggen mellan kök och vardagsrum och göra en akvarievägg som var halvbågad så att köksbordet stod lite inne i karet... Typ ( den formen, 50 djup, 400 långt och 150 högt... Med scalarer och svärdbärare tror jag... och någon stimfisk..

Fast jag funderar lite på hur sjutton man skulle göra rent ett sånt kar :D Man skulle väl få klättra ner i det :D :D
#18 - 16 augusti 2007 14:35
Bygga mig en vinterträdgård med ett eget mangrove-träsk. Där skall det simma ett stort stim med Anableps anableps (fyrögonfisk).
#19 - 16 augusti 2007 20:17
Odlalokal så kan man odla fram fiskar och tjäna pengar på det så kan man få extra pengar att fortsätta med projekt :) Kanske officellt akvarium :)
#20 - 17 augusti 2007 13:56
imac, handpenning på en bostadsrätt, pröjsa csn-lån, ett par skivspelare och en mixer.
därefter skulle jag börjat med ett saltkar... sen hade nog cashen vart slut...
#21 - 17 augusti 2007 17:42
Anettejt skrev:
Och din fru är inte medlem här! :p

Nej men hon är duktig på att läsaöver axlen ibland.. :)
#22 - 17 augusti 2007 17:46
Tenkare skrev:
Nej men hon är duktig på att läsaöver axlen ibland.. :)
Som min då:D
#23 - 21 augusti 2007 11:04
Vic skrev:
Bara en kul grej!

Har funderat ett tag men blir inte klokare av det! Mycket pengar är det...hm..kanske förverkliga en tanke/dröm att skapa ett stort vackert akvarium för svenska insjöfiskar - ett "mälarakvarium"! Det finns idag cirka 52 arter simmandes i denna stora insjö! Skulle krävas en rejäl burk för att rymma alla dessa! Tänk bara en Braxen på 2kilo!
#24 - 21 augusti 2007 12:45
akvariebutik med inriktning på malar.. eventuellt ett kar på 5000 liter eller liknande enbart för zebramalsodling!
Kjell Fohrman
Administrator
#25 - 21 augusti 2007 13:16
Vic skrev:
Bara en kul grej!

Konrad Lorenz använde i alla fall en gång i tiden sina nobelprismiljoner till att bygga om sitt garage till ett gigantiskt saltvattensakvarium
#26 - 21 augusti 2007 19:28
jag hade nog startat en förening, med en stor lokal med flera odlings akvarium osv;)
#27 - 29 september 2007 23:22
fixat ett 5000liters växtakvarium ofc
#28 - 30 september 2007 07:54
Det var lätt, samma som många andra :)

Byggt ut huset så att jag skulle kunna få ett STORT rum att ha alla akvarium i :)
#29 - 30 september 2007 11:08
Sålt lägenheten och köpt hus så vi äntligen får plats med allt vi vill ha.

Annons