här kommer en expert på fiskar som simmar in på fel ställe...
Mata den på samma ställe. alltså släpp ner en gurkbit där du kommer åt best med håven...
Efter ett tag kommer den lära sej att maten är där och kommer hänga mer på det stället.
Sen är det bara till att fånga upp den.
Jag har en apistogramma borelii hona bakom bakgrunden... hon hänger där och fet som ett as:p
Ca 5 tetror och kanske 100 äppelsnäckor.
några av tetrorna skrämde jag ut genom att blåsa luft genom slang och kunde således "valla" dom dit jag ville ha dom.
Några av tetrorna åkte in i filtret och blev finfördelades både på framsidan och baksidan:p
Äppelsnäckorna lyckades ta sej igenom rasterna när dom var pytte pytte små.
Och nu är för stor för att komma tillbaka genom dessa.
ancistrusar har en förmåga att vara riktigt envisa när dom bestämt sej för nåt...
Dom kan klättra, hoppa, preja och allt möjligt, skulle inte förvåna mej och dom laddade med dynamit för att komma dit dom vill:p
ja du, nu har jag försökt. Fick ner en list bakom som jag tänkte han kunde sätta sig på och la på ett flingfoder (vegetabiliskt) på den rutan så han skulle bli sugen på att suga. INTE EN REAKTION!!
Provade peta lite med blompinne, RÖRDE INTE EN FENA!
dessvärre kommer jag inte ner med håven nästan någonstans bakom bakgrunden... och jag är inte direkt sugen på att plocka ner mitt nyuppsatta kar (3 veckor gammalt drygt) och plocka ur alla fiskar, rafsa upp allt grus och göra om allt IGEN. Vilken skit....