en liter flisa borta på gavel glaset vad göra?

#1 - 14 oktober 2012 16:27
såg nu efter jag hade satt in bakgrunden att en liten flisa trillat väck på glaset ungefär mitt i ca 1mm stor vilket är bäst sätta nytt glas på gaveln eller klarar det sej eller vad tror ni ?mvh christian
#2 - 14 oktober 2012 16:38
Du kan lugnt sätta dig ner och se glad ut!
Flisor ur är det mycket sällan någon fara med.
#3 - 14 oktober 2012 16:49
En liter? Rejäl flis det. Bortsett från det då, jo, jag håller med Mumin om att en liten flis inte är mycket att bry sig om. Dock, det kan vara lite tråkigt om den har några skarpa kanter som kan bli början till en spricka. I så fall kan man ta en Dremel eller liknande och slipa ur lite så det blir mjukt och fint, kan också vara en poäng med det om det är vasst så man kan skära sig.
#4 - 14 oktober 2012 16:55
det är inga vassa kanter vad jag kan känna.ska prov fylla det om ett par dagar ska man kanske försöka dutta dit lite silicone?
#5 - 14 oktober 2012 17:03
Bygert skrev:
En liter? Rejäl flis det. Bortsett från det då, jo, jag håller med Mumin om att en liten flis inte är mycket att bry sig om. Dock, det kan vara lite tråkigt om den har några skarpa kanter som kan bli början till en spricka. I så fall kan man ta en Dremel eller liknande och slipa ur lite så det blir mjukt och fint, kan också vara en poäng med det om det är vasst så man kan skära sig.

Bygert, nu går du och putsar glasögonen, han skrev liteN flisa. 1 MM, det blir ingen liter det!!
#6 - 14 oktober 2012 17:33
Mumin skrev:
Bygert, nu går du och putsar glasögonen, han skrev liteN flisa. 1 MM, det blir ingen liter det!!

Beror väl på var man läser, kolla trådens namn ;)
#7 - 14 oktober 2012 17:33
Mumin skrev:

Och så tar vi och tittar åt vänster och så upp och mer upp, åhejochhå, och stopp där, vid den blå plutten svara på ämne, läs vad det står under den, Ämne, vad står det där minsann? Där hjälpte det inte att redigera. Och nu kan vi släppa det där väl?
#8 - 14 oktober 2012 17:34
skoda-15 skrev:
det är inga vassa kanter vad jag kan känna.ska prov fylla det om ett par dagar ska man kanske försöka dutta dit lite silicone?

Silikon, vart och varför? Är det inget vasst så kan du låta det vara helt enkelt.
#9 - 14 oktober 2012 17:36
okej kalas
#10 - 15 oktober 2012 04:36
Bygert skrev:
Och så tar vi och tittar åt vänster och så upp och mer upp, åhejochhå, och stopp där, vid den blå plutten svara på ämne, läs vad det står under den, Ämne, vad står det där minsann? Där hjälpte det inte att redigera. Och nu kan vi släppa det där väl?

Äsch då!! F'låt så mycket......
#11 - 15 oktober 2012 13:18
Sv: en liter flisa borta på gavel glaset vad göra?

huvudsaken är att det inte är någon fara :)

Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2
#12 - 20 oktober 2012 08:26
nu är karet fyllt tack för hjälpen allt ser kanon ut:D

Annons