En liten räkfråga

#1 - 6 december 2005 09:44
Då jag inte är så där jätte haj på räkor än så måste jag ju ställa frågan så jag inte plågar de stackars små liven.

De senaste dagarna när jag har matat mina guppysar så har en av räkorna simmat upp till ytan och tagit av flingfodret. Gör den det för att det finns för lite alger åt dem nere på botten. Eller är den bara smart?
#2 - 6 december 2005 10:16
har ingen erfarenhet av räkor, men det kan ju vara så, dom ska tydligen gilla skalade kokta ärtor =) har jag hört
#3 - 6 december 2005 12:30
Har jag faktiskt testa med. Det roliga är att mina guppys var mer intresserad än räkorna. Iaf till att börja med. Sen vet jag inte vem som åt upp det för jag var tvungen att åka iväg o jobba
#4 - 6 december 2005 13:56
[QUOTE=wolfgirl82]Då jag inte är så där jätte haj på räkor än så måste jag ju ställa frågan så jag inte plågar de stackars små liven.

De senaste dagarna när jag har matat mina guppysar så har en av räkorna simmat upp till ytan och tagit av flingfodret. Gör den det för att det finns för lite alger åt dem nere på botten. Eller är den bara smart?[/QUOTE]

Jag vet inte säkert, men jag misstänker ren bekvämlighet! Mina räkor är jätteförtjusta i flingfoder, men oftast hinner mina fiskar äta allt innan räkorna (som blygt väntar i "utkanten") får tag i något. De (räkorna) växer och frodas ändå så det är nog inte matbrist. Fast såklart KAN det vara det också! :p
#5 - 6 december 2005 14:00
[QUOTE=wolfgirl82]... Eller är den bara smart?[/QUOTE] Smart och matmonster. Räkan hade helt enkelt ingen tålamod att vänta tills det kommer ner eller så den räd för att fiskarna äter upp allt.

Hejhopp. Ralp
#6 - 6 december 2005 21:55
amanoräkor är bekväma av sej.
dom kan även "hoppa" och göra snabba utfall när dom ser flingor.
har en som kommer springandes varje gång ja matar och gröna flingor gillar h*n mest och röda sämst.

har aldrig sett körsbär va aktiva efter flingfoder men får dom ett i näven tar dom de
#7 - 7 december 2005 06:57
hehe, såg min gabon när det "regna" mygglarver. den verkade inte så intresserad men men. han inte ta foto på den heller, den är som en blixt när den vill :D .

den är kamera skygg, höll i den en gång framför rutan och tog fram kameran, då susa den iväg illa kvikt.

Annons