En krater i huvudet på ny discus

#1 - 22 december 2005 08:41
Hejsan,

Kunde inte låta bli ett bra erbjudande. Fick tag på en cobolt blue till kanonpris.
Satte mig ner och studerade den ordentligt när jag kom hem. Upptäckte ett hål i huvudet. En krater. Hålet ser rent ut och är hmm 2mm stort. Vad tycker ni att jag ska göra? Gå tillbaka med den? Har bra vattenvärden idag, 31 grader varmt och en del salt i karet. Avvakta och se vad som händer?

/Stefan
Lucas_no1
#2 - 22 december 2005 08:53
Lämna tillbaka den för man ska inte köpa sjuk fisk.
Under sjukdommar så finns det en färsk länk om hål i huvudet där kaj.p skriver har man ska behandla det och det är nog inget för färska discus ägare att försöka sig på.

Vem sålde discus med hål i huvudet?
#3 - 22 december 2005 09:12
Tror nog mer att han/hon som sålde den har ett hål i huvudet :D
#4 - 22 december 2005 09:14
:p Klart den va billig...den va ju inte hel ;) (lämna tillbaka den)
#5 - 22 december 2005 09:25
[QUOTE=Lucas_no1]Lämna tillbaka den för man ska inte köpa sjuk fisk.
Under sjukdommar så finns det en färsk länk om hål i huvudet där kaj.p skriver har man ska behandla det och det är nog inget för färska discus ägare att försöka sig på.

Vem sålde discus med hål i huvudet?[/QUOTE]

Hornbach.

Jag studerade en annan i karet som också hade hål i huvudet. Poängterade detta. Och han som arbetade där sa att fisken hade haft det så i flera månader. Utan förändring. att han troligen hade haft hål i huvudet, men numera var frisk. Fast hålet var kvar :(
Där fick man för att man var godtrogen... Suck...
#6 - 22 december 2005 10:58
Hej jag tycker att du ska lämna tillbaka den och ifråga sätta dom om dom verkligen vet vad dom gör . När jag köper fisk så kollar jag om dom är slöa eller någon fisk är hängig då köper jag inga fiskar där för det är ju inga småpengar man lägger på diskus och sen å andra sidan vill man ha fisken så länge som möjligt. Så jag säger bara lycka till mvh Torbjörn
Lucas_no1
#7 - 22 december 2005 11:00
Om det nu inte är någon fara enligt försäljaren så är det ju inga problem för butiken att ta tillbaka den!
Så lämna tillbaks den eller be att få byta den mot någon som inte har hål i skallen!
#8 - 22 december 2005 11:32
[QUOTE=Lucas_no1]Om det nu inte är någon fara enligt försäljaren så är det ju inga problem för butiken att ta tillbaka den!
Så lämna tillbaks den eller be att få byta den mot någon som inte har hål i skallen![/QUOTE]

Håller med Lucas.. tillbaka med firren.. det fanns en orsak till att den var billig.
#9 - 22 december 2005 11:32
[QUOTE=y0da]Tror nog mer att han/hon som sålde den har ett hål i huvudet :D[/QUOTE]

LOL
#10 - 22 december 2005 11:49
Har pratat med dem nu igen.

Kratern har varit där ett bra tag nu. Och det verkar inte vara HiH enligt dem.

De ger mig garanti på alla fiskar i hela karet. Händer något så ersätter de dem.

Thomas och Christian på hornbach är bra. Har förtroende för dem måste jag säga.

Annons