En kokosnöt!

#1 - 1 oktober 2004 15:58
Jag har köpt en kokosnöt, delat den på mitten, gröpt ur allt kokoskött, gjort en ingång och kokat den 2x15 minuter. Allt detta gick förvånadsvärt enkelt. Mycket nöjd med resultatet. Har tom sandpapprat kanterna.

Men hur ska jag få den att ligga kvar på botten? Funkar det att lägga den i vatten ett dygn? Suger den i sig vatten som en rot? Eller hur ska jag göra för att den ska stanna på botten?

Tacksam för svar!
#2 - 1 oktober 2004 16:31
Glömde kanske säga att den kokoshalvorna skall användas som grottor till mina malar. :)
#3 - 1 oktober 2004 16:38
den sjunker ju av sig själv om den inte är luftfylld
#4 - 1 oktober 2004 16:44
Borde sjunka - har du prövat?????
#5 - 1 oktober 2004 17:25
kan kokosnötter färga vattnet eller påverka det negativt?

Mvh malawi´n
#6 - 1 oktober 2004 17:30
minimal färgning första dygnen men knappt märkbart om man har kokat den först låt gärna "håren" på nöten vara kvar,ancistrusarna älskar att gnaga ren nötterna.
#7 - 1 oktober 2004 19:20
Alla: Den sjönk som en sten när jag testade. :) Den var nog luftfylld när jag testade innan i grytan. Men då var dom så varma. :)

Malawi`n: Jag kan inte tänka mig att det har någon negativ inverkan. Men som med allt annat som ska stoppas ner i akveriet så är det nog bäst att koka det. vattnet får samma bruna färg som när man kokar en rot. Kokar man roten eller nöten så tror jag det färgar vattnet i akvariet mycket mindre.

uffe: Innehåller "håren" något nyttigt? Typ fibrer?
#8 - 1 oktober 2004 19:23
japp,precis.

Annons