Sonen som är 6 år är lite kortväxt, han ligger ca 2,5 steg under "normal" kurvan, vi har bestämt att han skall få tillväxthormon, inte för att han inte duger som är för det gör han verkligen utan för att han nu går i förskoleklass och börjar till hösten i 1:an.
Man vet ju hur det är på skolgården tyvärr man får ju inte avvika från det "normala" för då tycker vissa att det ger dom rätt att kalla den personen vad dom vill, just nu tar han det bra han vet om att han är minst i skolan osv.men hur reagerar han sen?
Sånt är så svårt att säga, själv är jag också ganska kortväxt och genom hela skolan försökte folk att mobba mig men det rann bara av mig och då tröttnar ju dom, men vem kan säga att han inte tar åt sig? Han tycker illa om 2 personer från en annan avdelning på dagiset han gick på för att dom kallade honom för bebis vid något tillfälle.
Nu har han igår till idag varit inlagd för tester, insulin mm mm och jag var där en runda i morse (hans mamma var med honom hela tiden), dom hade stuckit honom överallt i armarna, fingrarna men han klagade inte utan skulle kunna tänka sig att bo där på sitt rum!!:d
En rolig sak han sade efter att sjukhusclowerna hade varit inne hos honom, han blev väl lite rädd för dom, men när dom gått sa han att det var ju bra att dom har varit här så slipper jag släppa in dom fler gånger!!:p:d
Så min dag började med att jag lämnade dottern på dagis strax efter 7 sen körde jag in till MAS efter det körde jag och jobbade i ett sträck fram till 14.30 sen körde jag till Trelleborg och hämtade dottern, vidare tillbaka till Malmö för att lämna dottern till deras Mamma, puss och kram kalas med barnen en stund sen körde jag till Akvarietjänst och hämtade ut ett nytt 310 liters kar, sen en tur till Bauhaus för att köpa frigolit.
Sen körde jag och hämtade upp en kompis på hans jobb, sen rullade bilen till Trelleborg igen för att bära ner det gamla akvariet i förrådet och bära upp det nya, därefter körde vi och köpte pizza och hem till en annan kompis och käkade!!:d Gott!
Sen kom jag hem och fixade till frigoliten så att den fick plats, limmade fast den med silikon så nu sitter den, nästa steg är att limma fast bakgrunderna, BTN slimline.
Klockan är bara 21 och jag är ganska färdig kan man säga får bli ett varmt bad och sen sängen!:)