en hacker som har varit framme eller???

#1 - 15 augusti 2003 12:49
äe det en hacker som har varit framme eller???
kolla artbeskrivningen på segelfenspleco...
#2 - 15 augusti 2003 12:56
När jag kollar ser beskrivningen ut som den ska. Hur såg den ut då?

#3 - 15 augusti 2003 12:56
ser bra ut här me.
#4 - 15 augusti 2003 12:59
<font color="red">Bisse vad är felet?</font id="red">
Kjell Fohrman
Administrator
#5 - 15 augusti 2003 12:59
Kollade också på http://www.zoopet.com/akvarium/fisk.asp?NR=318 och såg inget fel. Kanske någon hacker som varit inne på din dator[;)].
Akvaristiska hälsningar
Kjell
#6 - 15 augusti 2003 13:02
va? på den här datorn så är det en skylt där det står svensk p[:-20]
är det bara på den här datorn eller?
#7 - 15 augusti 2003 13:03
Bisse, jag såg åxå jättebilden på Tanganyikaålen, faktum är att jag har två webläsare med zoopet uppe, och i det andra har jag fortfarande bilden.

Det är en gubbe (?) somm håller i en ål med flera skäggpiggar
och texten lyder: du snackar om sticka i fingret

:)
#8 - 15 augusti 2003 13:05
nej det är inte direkt nån fisk utan reklam för någon svensk porr sida
#9 - 15 augusti 2003 13:06
<font color="red">En fråga till orm, vad är det för bakgrund i ditt 200L? Vad kostade den?</font id="red">
#10 - 15 augusti 2003 13:07
vad märkligt. märkligt att den förvann så fort oxå. en "snäll" hacker eller vad?
#11 - 15 augusti 2003 13:08
...så bisse o katta har sett två olika bilder på segelfensplecons sida på 10 min? så skumt
#12 - 15 augusti 2003 13:09
jahaja :)
ja den hade jag turen att slippa, men inte den gigantiska ålen.

När USA bombade Afghanistan såg jag istället för artbeskrivning ett bildcollage med Buch och Bin Laden + en massa text på arabiska (?)...men det trodde minsan ingen på *gråta en skvätt*

Det verkar som att artbeskrivningarna på förstasidan blir hackade lite då och då
#13 - 15 augusti 2003 13:17
Det är på Förstasidans artbeskrivning för fisk de märkliga bilderna dyker upp (i allafall de jag sett) och då inte i den rutans normala storlek: Ålen satt längst upp och täckte över allt under bannern ner till "senaste artbeskrivning"
#14 - 15 augusti 2003 13:20
om ngn av ngn anledning skulle vilja se förstasidan med en stor "t-ål" så passade jag på att skaffa mig bevis den här gången...
..."print screen" är bra saker det :)

#15 - 15 augusti 2003 13:25
Print screen är skitbra! *vill se vill se*
Mailar du bilden till mig på madsen@home.se
#16 - 15 augusti 2003 13:33
nu har du fått mail
#17 - 15 augusti 2003 13:37
Maila gärna till mig oxå!
magnus.arvidsson@trelleborg.com
#18 - 15 augusti 2003 13:38
jag får samma sak på en av mna daorer.. men bara på en av dem... har 4 st då.. tror mer att det är nått script som man har fått ner som byter ut bilder... däremot så fåt jag 500 internal server sidan väldigt ofta nuförtiden..
#19 - 15 augusti 2003 13:39
Här händer det saker det är helt uppenbart. Jag fick oxå lite reklam för den där p-sajten. Då materialiserades den rakt över ett inlägg här på forumet.
Jag har oxå skärmdumpat om det är någon som är intresserad. Jag förmodar att Kjell iaf är.

/Johan
#20 - 15 augusti 2003 13:44
Tror jag ska börja samla på "knasiga-zoopet-bilder",
nu har jag porrsidan åxå...synd att jag inte hade sinnesnärvaro att "dumpa" de andra jag såg i våras.

Kanske vi kan starta klubb och byta dumpers med varandra sen :)
*näe fy, trött fredagseftermiddags humor*
#21 - 15 augusti 2003 13:54
La upp hur det ser ut för mig på min zoonen sida.. kolla länk under...
#22 - 15 augusti 2003 13:55
Jag vill med se: Oscar.Cederqvist@Comhem.Se
#23 - 15 augusti 2003 14:03
hehe, tack katta...
#24 - 15 augusti 2003 14:42
tur att fler än jag sett den mystiska porr hackarens verk...
annars kanske folk inte trott mig
#25 - 15 augusti 2003 14:46
har ni tänkt på att det mycket väl kan vara ere datorer som är hackade eller mycket mer troligt inehåller en massa spyware?? Finns en uppsjö av program som åker med andra program som själv pumpar ut reklam så att det ser ut som om det kommer från sidan man besöker. Som en mer avancerad gator kan man säga.

Hur vet man om man har det? plocka hem ad-aware (tex från download.com) och scanna igenom era datorer så kommer det garanterat finnas en MASSA saker ni nog inte vill ha där.
#26 - 15 augusti 2003 15:11
Nu är inte jag nåt datasnille, men jag har halvsvårt att tro (när det gäller mig) att det beror på ngn spyware.
Jag jobbar på ett företag som har rejäla skydd mot liknande saker, sen har det aldrig någonsin hänt annat än när jag är på Zoopet och då bara ett par få gånger. Dessutom har vi ju alla som sett bilderna sett samma (fast tydligen på lite olika platser på sidan?), men som sagt jag är inget data snille och vet inte hur såntdär funkar. Men eftersom jag vet vilket skydd min dator borde ha känns det inte som ett så väldigt troligt alternativ när det gäller mig.

Men naturligtvis KAN det vara så, något annat påstår jag inte :)
#27 - 15 augusti 2003 15:13
Skulle ju kunn ha varit det, men jag har kört Adware den senaste o den går bet iaf...
#28 - 15 augusti 2003 16:02
allting är ju understruket! svårt att läsa
#29 - 15 augusti 2003 16:35
Du har en BOT på din dator "BISSE" kör ett virusprogram och SpyBot
http://www.safer-networking.org/
SpyBot är ett program som tar bort Smygprogram som visar porr när man surfar in på sidor som inte har det...
#30 - 16 augusti 2003 15:35
Nu blir jag riktigt less... För det första kan ni väll för fan lära er skillnaden på Hacker och Cracker... Sen så är det ju självklart ingen Cracker som lägger in och sedan tar bort bilder på sidan... Mest troligt är att ni/företaget ni jobbar på inte har någon koll på sina datorer...
#31 - 16 augusti 2003 16:35
Ursprungligen skickat av marcus_swe

Nu blir jag riktigt less... För det första kan ni väll för fan lära er skillnaden på Hacker och Cracker... Sen så är det ju självklart ingen Cracker som lägger in och sedan tar bort bilder på sidan... Mest troligt är att ni/företaget ni jobbar på inte har någon koll på sina datorer...

Hoppas det känns bättre nu!!!
Men hallåå, har du inte alla pingviner i poolen eller?

Folket diskuterade ju bara sinsemellan, vem är du egentligen - nån egenutnämnd messerschmitt, kanske???

Lägg ner tycker CS

#32 - 16 augusti 2003 16:48
besserwisser heter det ;-)

(ja, jag har hört historien)

men jag instämmer med ett antal tidigare talare, det är troligen nån reklam-trojan grejja ni råkar ut för.

ZeroZ: det är en BTN rocky juvel á 2300:-

Sen, alla ni som lagt upp skärmdumpar, jag råder er att ta bort dom innan herr fohrman går bärsärkargång och börjar mordhota era ISP's för copyrightbrott.
#33 - 16 augusti 2003 23:46
CurlySue: egenutnämnd besservisser? Nä, men tycker du att det är rätt att kalla en hacker för kriminell? Är jag kriminell? Att kalla en Cracker för en Hacker är ung. som att kalla en Cykel för Bil...

Läs "The jargon file"...

Saxat:

"cracker n. One who breaks security on a system."

"hacker n. 1. A person who enjoys exploring the details of programmable systems and how to stretch their capabilities, as opposed to most users, who prefer to learn only the minimum necessary. 2. One who programs enthusiastically (even obsessively) or who enjoys programming rather than just theorizing about programming. 3. A person who is good at programming quickly. 4. An expert at a particular program, or one who frequently does work using it or on it; as in `a UNIX hacker'. (Definitions 1 through 5 are correlated, and people who fit them congregate.) 6. An expert or enthusiast of any kind. One might be an astronomy hacker, for example. 7. One who enjoys the intellectual challenge of creatively overcoming or circumventing limitations."

Annons