En fråga till Kjell Fohrman

#1 - 25 mars 2005 10:24
---
Kjell Fohrman
Administrator
#2 - 25 mars 2005 10:28
Beror väl på vad du menar kontakt med?
De flesta har ju egna hemsidor så det lättaste är väl att kontakta dom genom att skicka en mail till dom.
Vill man handla så skickar man ett brev och bifogar ett registreringsbevis.
#3 - 25 mars 2005 10:38
Men det är just det som är problemet. Hur ska jag hitta deras hemsidor?
M.v.h
#4 - 25 mars 2005 10:39
Google...
#5 - 25 mars 2005 10:41
har redan testat men det gick inte speciellt bra. bara en massa "lösa trådar"
Kjell Fohrman
Administrator
#6 - 25 mars 2005 10:44
Det finns åtskilliga grossister i Sverige med olika inriktningar så du får väl precisera vad du är ute efter om du vill ha några konkreta tips.
#7 - 25 mars 2005 10:50
Pumpar, akvarier, mat osv. Det vanliga. Det var därför jag inte var mer precis eftersom de flesta har det jag är ute efter. Men det viktiga är att det är bra kvalité och priser.
#8 - 25 mars 2005 10:59
Du vet väl att du som privatpersson inte får handla av en grossist
#9 - 25 mars 2005 11:20
[QUOTE=Guy Palm]Du vet väl att du som privatpersson inte får handla av en grossist[/QUOTE]En sanning med modifikation...
#10 - 25 mars 2005 11:21
Av de större seriösa grossisterna går det i alla fall inte. Kan kanske finnas undantag
#11 - 25 mars 2005 11:37
Absolut...Det gäller bara att man är trevlig å vältalig så öppnas det många dörrar även med de sk STORA grossister...
Kjell Fohrman
Administrator
#12 - 25 mars 2005 14:30
Såg i din profil att du tänker starta upp (har startat) ett företag så det är väl affärsprislista som du är ute efter.
De olika grossisterna ställer lite olika krav för att man skall kunna bli kund hos dem - grundförutsättningen är dock att du har ett giltigt registreringsbevis (uyan reg.bevis så lär du inte ens få en prislista) en del har också krav på ett minimum av öppettider etc.
Några rätt stora grossister på fisk är Simontorp, Akvarieteknik, Imazo, Akvarium Kalhäll.
Stora på tillbehör är bl.a. de tre först nämnda ovan samt Gibbon, Sporzoo, Dogman, Unipet.

Tänk också på att du innan du öppnar har genomgått en godkänd utbildning samt har fått din lokal godkänd av Miljö och Hälsa.
#13 - 25 mars 2005 16:27
Om jag får vara lite petig så stavas det och uttalas Kallhäll :)
#14 - 26 mars 2005 13:25
[QUOTE=Kjell Fohrman]Såg i din profil att du tänker starta upp (har startat) ett företag så det är väl affärsprislista som du är ute efter.
De olika grossisterna ställer lite olika krav för att man skall kunna bli kund hos dem - grundförutsättningen är dock att du har ett giltigt registreringsbevis (uyan reg.bevis så lär du inte ens få en prislista) en del har också krav på ett minimum av öppettider etc.
Några rätt stora grossister på fisk är Simontorp, Akvarieteknik, Imazo, Akvarium Kalhäll.
Stora på tillbehör är bl.a. de tre först nämnda ovan samt Gibbon, Sporzoo, Dogman, Unipet.

Tänk också på att du innan du öppnar har genomgått en godkänd utbildning samt har fått din lokal godkänd av Miljö och Hälsa.[/QUOTE]

Ok. Tack för hjälpen!
M.v.h

Annons