Det är ju ganska vanligt att yngel sugs in i pumpen genom insuget, men att en (vuxen?) molly fastnat i propellern har jag då aldrig hört.
Fast fiskar är ju experter på att göra det omöjliga.
Jag har själv ett <u>antal</u> gånger behövt fiska upp en av öronålarna ur det stora filterhuset i mitt Rio 400.
(Gissa hur rädd man blir när man håller på att rengöra filtret och så kommer det någonting...)
Hur kom den då in? Jo genom hålen i locket som man stoppar ner fingrarna i när man ska lyfta bort det.
Så det var bara att täta och täta.
Självklart lämnade jag hålet i hörnet "otätat" och på något sätt lyckades ålen kravla först ett par centimeter lodrätt och sedan 15cm vågrätt.
Så det var bara att fiska igen. Kan tillägga att den gömde sig längst ner i pumphuset vid det lägre insuget och det är omöjligt att få ner en hand eller en håv eftersom det är så smalt och trångt, men jag tog den när den kom upp för att andas.
Så nu förstår du nog att ingenting är omöjligt när det gäller fisk så stoppa en nylonstrumpa eller nät för, som du själv föreslog, så ska du förhoppningsvis inte behöva oroa dig mer[:-116]