En eller två kullar

#1 - 21 maj 2005 16:05
Köpte ett akvarium i början av april, köpte mina första fiskar (2 guppyhanar, 1 guppyhona och en Ancistrus) den 24:e samma månad. I söndags upptäckte jag att jag hade fått tillökning! köpte en yngelkasse som jag flyttade över de små i allteftersom jag lyckades fånga upp dem. Igår fick jag syn på ca fem små yngel som befann sig på utsidan av kassen. Trodde först att de som legat i kassen på något sätt hade lyckats ta sig ut, men det visade sig att det kommit ännu fler yngel. Jag har en till hona, men hon kan inte vara mamma till dem, jag har bara haft henne i mindre än två veckor. Är det vanligt att en hona föder ungar med några dagars mellanrum?
#2 - 21 maj 2005 16:52
Två veckor är för litet mellanrum.
Antingen missade yngel eller andra honan.
Den andra honan var nog redan befruktad innan hon kom i ditt akvarium.
24-30 dagar mellan kullarna är det som gäller.
#3 - 22 maj 2005 14:15
Den andra honan är jag ganska säker på att hon inte var befruktad då jag köpte henne, för det fanns inga hanar i samma akvarium som hon var i. Tror den akvarieaffären jag köpte henne av är väldigt noga med att inte blanda honorna med hanarna. Det är säkert missade yngel det rör sig om.
#4 - 22 maj 2005 20:44
hon kan ha blivit befruktat innan hon kom till affären...var så med en av mina honor

Annons