En död Endlers

#1 - 23 oktober 2006 10:36
Nu har en av mina Endlers-honor dött, jag såg att räkorna kalasade på henne i morse, Men tur i oturen så hann hon få en del yngel först. Den honan är en av dom som har varit dålig sedan jag köpte mina Endlers. Det är en till hona som är dålig, hon är så himla mager så hon lever nog inte så länge till hon heller. Men min tredje hon lever & mår gott, inte några fel alls på henne, hon är så tjock & fin, likas mina tre hanar lever och har hälsan i behåll.

Hälsningar Anneth
#2 - 24 oktober 2006 17:05
Tråkigt att höra att din endlers hon dött. Kul att hon hann ge lite yngel först.

En fråga, ser att du också bor i Bollnäs, har du köpt dina Endlers på Mobackes? Har funderat på att skaffa Endlers, men inte sett om de har de där. Fast jag har heller inte hört om de kan ta in.
#3 - 25 oktober 2006 16:20
Hejsan!!

Jag beställde mina Endlers på zooaffären i Söderhamn. På Mobackes har dom inte några sådana guppies, jag har försökt få dom att ta hem men dom menar på att dessa guppyn inte säljs ngt. Dom har visst haft Endlers hemma förr för länge sedan men det var inte som sålde. Fast nu har ju akvarister fått upp ögonen mer för just endlers så då borde dom ju kunna ta hem. Om inte annars så får vi Bollnäsbor hjälpas åt att tjata på Mobackes så att dom tar hem Endlers..

Hälsningar Anneth
#4 - 25 oktober 2006 17:09
Ok, i Söderhamn. Dit har jag aldrig varit, alltså på zoobutiken där. Kanske skulle ta en sväng dit och titta.

Annars får fråga lite snällt på Mobackes, kanske han kan ta hem bara en familj, som jag köper direkt efter han fått hem den. Då kanske det går bra, för då får han ju den såld direkt. Om han nu inte måste ta hem fler av den för att få hem den från grossisten... Men hoppas det går bra! Får fråga till veckan, nu har jag fullt upp...
#5 - 26 oktober 2006 09:48
Om inte Mobackes kan/vill ta hem några Endlers så har ju jag lite yngel nu. Och bara dom växer på sig & sånt så kanske jag kan sälja några till dig.

Hälsningar Anneth
#6 - 28 oktober 2006 14:27
Då låter inte helt fel. Köper gärna några av dig sen när de blivit lite äldre

Annons