en del har det tuffare än andra....

#2 - 21 mars 2009 21:00
LOL,inte bitter....:d
Bilagor:
#3 - 21 mars 2009 21:07
Stackars påg!!!
Faaan vad kärringar kan ställa till det...!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Bilagor:
#4 - 21 mars 2009 21:34
Vilken jävla toffel säger jag!
Nog har man väl rätt att ha en hobby. Han har nog fått tag på fel kärring som inte kan uppskatta ett fint akvarium. Min gubbe har inget större intresse av mitt kar men är helt med på att vi ska skaffa ett större när vi renoverat klart rummet det ska stå i, eftersom han respekterar att jag kan ha andra intressen än han själv. Han kanske skulle sätta ut kärringen på blocket istället?!:d:d:d
#5 - 21 mars 2009 21:47
Agnez skrev:

Nog har man väl rätt att ha en hobby. Han har nog fått tag på fel kärring som inte kan uppskatta ett fint akvarium. Min gubbe har inget större intresse av mitt kar men är helt med på att vi ska skaffa ett större när vi renoverat klart rummet det ska stå i, eftersom han respekterar att jag kan ha andra intressen än han själv. Han kanske skulle sätta ut kärringen på blocket istället?!:d:d:d

Lol...det kanske hade varit mer svår sålt...:d
#6 - 21 mars 2009 21:50
Agnez skrev:

Fan vilket sjysst inlägg!!!!!!!
Hade inte sagt det bättre själv!!
#7 - 21 mars 2009 22:04
Det är väl alltid svårt med intressen, gubben och jag har hockeyn, han tittar och jag spelar och tittar. Akvariumen är mer problematiskt, men han hjälper till om jag ber honom ... Det är faktiskt viktigt i ett förhållande att man respekterar varandras intressen även om man är helt ointresserad ;-)
#8 - 21 mars 2009 22:31
NIC skrev:
Stackars påg!!!

Faaan vad kärringar kan ställa till det...!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

hahahaha ja själv tycker jag nog att gubbjeklar brukar ställa till det ;)
#9 - 21 mars 2009 22:33
martinah86 skrev:
hahahaha ja själv tycker jag nog att gubbjeklar brukar ställa till det ;)

Skillnaden är att du har fel å jag har rätt!! :p:d;)
#10 - 22 mars 2009 12:23
Och eftersom jag både är långhårig och lirar gura så håller jag med NIC!
#11 - 22 mars 2009 19:54
Joacim skrev:
Och eftersom jag både är långhårig och lirar gura så håller jag med NIC!

[:-106]:d
Bilagor:
#12 - 22 mars 2009 20:37
NIC skrev:
Stackars påg!!!

Vafan, säg bara nej! ;) Trots att jag är tjej själv blir jag irriterad om jag ser toffliga killar/män.

Sen som partner skulle jag aldrig vika mig om min sambo plötsligt ändrat sig efter att först ha gått med på det. Lite dålig stil att göra det efter massa pengar lagts ut.
#13 - 27 mars 2009 07:11
tessilago skrev:
Vafan, säg bara nej! ;) Trots att jag är tjej själv blir jag irriterad om jag ser toffliga killar/män.

Sen som partner skulle jag aldrig vika mig om min sambo plötsligt ändrat sig efter att först ha gått med på det. Lite dålig stil att göra det efter massa pengar lagts ut.

Eller hur!!
Köper allt och drar igång skiten med fisk och allt och sen får det inte behållas...
Hade ALDRIG gett med mig!!!
#14 - 1 april 2009 08:08
Lite luddigt utifallatt killen & tjejen i annonsen enbart var oense om att bygga in karet eller att alls ha det kvar iofs. :p
Har sett en liknade annons på blocket tidigare ang någon möbel. Kärringens fel bla bla. Man vet ju aldrig riktigt hur saker ligger till hos andra EGENTLIGEN eller hur? :rolleyes:

Jag e också pissed off. Här har man planerat för ett större malawikar, t.o.m köpt på mig lite fler fiskar än jag borde för detta kar jag redan har igång...dessutom ynglar dom av sig. Behöver ett STÖRRE kar inom en ganska SNAR framtid!
Har hittat ett som jag kan köpa billigt med rätt mått: Så säger gubben att det inte skulle se ESTETISKT snyggt ut i lägenheten! Ok, vi har 4 kar över 170 liter samt ett på 45 & två yngelkar som jag faktiskt gömt undan i ett skåp för att det inte skulle se "så mycket ut".

Vad fasen GÖR man? Inte visste jag att jag skulle bli så BITEN av malawis & de andra fiskarna går inte blanda med dem. Åhhhh :(
#15 - 1 april 2009 08:10
Glömde att tillägga detta: "Livet är inte alltid rättvist!"
#16 - 1 april 2009 08:54
Här hemma så har gumman snällt mestadels gått med på allt jag skaffat så sist jag skulle köpa fisk så fick hon minsann bestämma lite vad det skulle va för några.
Hon var till o med me på att betala dom :D
#17 - 1 april 2009 08:56
drd skrev:
Här hemma så har gumman snällt mestadels gått med på allt jag skaffat så sist jag skulle köpa fisk så fick hon minsann bestämma lite vad det skulle va för några.

Ha, där ser man! Du har det bra du! :p
Annars brukar jag skylla allt på tanter!! :d
#18 - 1 april 2009 09:35
Mmm...fast hennes senaste inköp innan dess är på väg bort igen då jag inte kan förmå mig att slänga ner dom underbart söta praktbotiorna i sa biotopen i 720´t.
#19 - 1 april 2009 18:51
Efter jag bytte upp mig till mitt 540L så var det minsann stop.

Nu står jag här med 200L, 540L, 125L och 10L ;)
#20 - 2 april 2009 04:31
Ett litet knep bara: Skicka bort tanten, hämta hem och kör igång det nya karet och när hon sedan återvänder så hävdar du, med en åsnas envishet, att detta kar stått där sedan julafton 06! (Ev. bilder hon plockar fram som motbevis är därmed "photoshoppade" och FRA alternativt IPRED's anhängare är ute efter dig och verkar genom din partner).

/J *listig som en skunk*
Bilagor:
#21 - 4 april 2009 12:30
drd skrev:

Men hallåååå...nån jävla gräns får där väl ändå vara;)
#22 - 4 april 2009 23:09
Annars ersätter du ditt 540, 200 och 125 med ett 960 och hävdar att du nu skapat fler fria ytor, när hon himlar med ögonen och börjar mumla besvärjelser så pekar du stolt ut det nyinköpt par med hystrix och säger "älskling jag har döpt dom efter oss för att dom är så himla söta", sväljer hon det så är det fritt fram för att beställa ett 3 000.
#23 - 4 april 2009 23:10
Johanski skrev:
Efter jag bytte upp mig till mitt 540L så var det minsann stop.

Nu står jag här med 200L, 540L, 125L och 10L ;)
Annars ersätter du ditt 540, 200 och 125 med ett 960 och hävdar att du nu skapat fler fria ytor, när hon himlar med ögonen och börjar mumla besvärjelser så pekar du stolt ut det nyinköpt par med hystrix och säger "älskling jag har döpt dom efter oss för att dom är så himla söta", sväljer hon det så är det fritt fram för att beställa ett 3 000.

Annons