En del av Tanganyika sjön

#1 - 30 september 2007 13:49
Nu har jag försökt att återskapa en del av Tanganyika sjön och så har jag placerat detta i mitt kök vad tycks.
#2 - 30 september 2007 13:55
Karet är på 100 Liter och arterna är Julidochromis marlieri som är ett par och Lamprologus brichardi som är också ett par så vi får se om där blir något yngel av nån av dem.Som botten ligger där ljus fågelsand faktiskt som bakgrund är det uppbyggt med vanlig natur sten och kalksten som täcker nästan hela baksidan.
#3 - 30 september 2007 14:13
Om man ska säga vad man tycker så tycker ja att det e lite färglöst:/
men det av fint med så stora stenar:)
#4 - 30 september 2007 14:39
Julle* skrev:
Om man ska säga vad man tycker så tycker ja att det e lite färglöst:/

men det av fint med så stora stenar:)
Jag som tycker det är fler färger än vad det brukar vara;)
#5 - 30 september 2007 16:24
Jag tycker det var kanonfint! Förstår inte varför färger ska vara så viktigt.....då kan man ju lika gärna ha massor med plastdykare och slott. Förhoppningsvis skaffar man sig inte fiskar för färgerna utan för deras intressanta beteende.
#6 - 30 september 2007 17:17
Jättefint tycker jag!
#7 - 30 september 2007 17:19
Kanske att man skulle ha mer likafärgade stenar och inte så många olika.
#8 - 30 september 2007 17:22
Snyggt! men säger även som ovanstående att det skulle bli snyggare med sten av samma sort.
#9 - 30 september 2007 17:54
Tycker det blev megasnyggt. :)
#10 - 30 september 2007 17:58
ser bra ut men lite många olika stensorter, ja tkr du ska köra på 1 stensort blir mkt finare imo
#11 - 30 september 2007 17:58
Om jag ska vara ærlig gillar jag det inte så jættemycket... Det ær før många olika stensorter och det ger ett "støkigt" intryck efter min åsikt.
#12 - 30 september 2007 18:08
Fotona blev väldigt mörka,det ser anorlunda ut när man tittar på det än dem på bilderna jag ska försöka ta ett foto som som är ljusare.

Av att där är olika stenar är att i sjön så råder olika nyanser på stenarna inte samma färg det var därför jag körde vit kalksten med lite mörkare för en total kontrast och att det möter den mörka bakgrunden perfekt, att jag har kalksten var också för att få lite högre PH som nu ligger jag över 8.0 på skalan.
#13 - 30 september 2007 18:16
stene skrev:
Fotona blev väldigt mörka,det ser anorlunda ut när man tittar på det än dem på bilderna jag ska försöka ta ett foto som som är ljusare.

Av att där är olika stenar är att i sjön så råder olika nyanser på stenarna inte samma färg det var därför jag körde vit kalksten med lite mörkare för en total kontrast och att det möter den mörka bakgrunden perfekt, att jag har kalksten var också för att få lite högre PH som nu ligger jag över 8.0 på skalan.

Njaae... I sjøn ær væl stenarna ganska så lika... Eller dvs. man ser egentligen inte mycket av stenarna eftersom dom ær tæckta av alger och sediment:D
#14 - 30 september 2007 18:22
Kjaer skrev:
Njaae... I sjøn ær væl stenarna ganska så lika... Eller dvs. man ser egentligen inte mycket av stenarna eftersom dom ær tæckta av alger och sediment:D
Det beror väl på vilka bilder man tittar på det har väl tagits ett par stycken av sjön skulle jag tro men det är som du säger dem flesta men inte alla är väldigt lika och täckta av alger och annat:)
#15 - 30 september 2007 18:39
Den blev inte så mycket bättre fast jag körde med allt ljus jag kunde rikta, på vänster sidan så är där en stor sten som täcker hela den sidan men den kommer inte med på bilderna.
#16 - 1 oktober 2007 18:19
jag gillar det iaf så får dom andra säga vad dom vill;)

/Hans
#17 - 1 oktober 2007 20:18
Snyggt stene, hur har du gjort med de stora stenarna har du silikonat fast de eller står de löst?
#18 - 2 oktober 2007 16:26
lmo skrev:
Snyggt stene, hur har du gjort med de stora stenarna har du silikonat fast de eller står de löst?
Står löst med frigolit på baksidan av dem.
#19 - 2 oktober 2007 17:16
Jättefint!
Håller på att bearbeta pojkvännen på att skaffa ett hörnakvarium. Tror jag får lite hjälp på traven om jag visar dina bilder ha ha
Kanonfint. Jag vill också ha. Hälsningar Jennifer
#20 - 2 oktober 2007 17:29
Ursnyggt...

Det är en smaksak naturligtvis... men jag tycker detta var oerhört läckert.
#21 - 2 oktober 2007 18:05
jeffa skrev:
Jättefint!

Håller på att bearbeta pojkvännen på att skaffa ett hörnakvarium. Tror jag får lite hjälp på traven om jag visar dina bilder ha ha

Kanonfint. Jag vill också ha. Hälsningar Jennifer
Lycka till fål väl jag säga:pdet roligaste med akvarier är att det behöver inte vara så invecklat,man skapar efter sina egna ider men man ska hålla sig till en värdsdel och skapa efter det,det brukar underlätta och bli F.n så snyggt också.Behöver inte vara så mycket fisk i räcker själva närmiljön som kan upplysa ett helt rum,rötter sten växter m.m

Annons