En bra pump?

#1 - 31 mars 2008 21:39
Jag har precis köpt mig ett begnat hörnakvarium på 80L. nu undrar jag om pumpen är bra som jag fick med, det står BLUMODULAR, internal filter 01 900l/h
Pumpen är ett år gammal.
Däremot verkade inte doppvärmaren så bra..tror att toppen av ratten har lossnat så jag kan inte se hur många grader jag ställer den på. Vet ni någon bra som jag ska köpa?
Tack på för hand!:)
#2 - 1 april 2008 10:15
Jag har Blumodular, både 900 och 1200 l/h, i två av mina akvarier. Jag tycker de är bra. Framför allt är de väldigt lätta att rengöra. Jag har dessutom bytt ut lite av filtermaterialet och kör med vanlig vadd i sista behållaren, funkar kanon.

Lasse
#3 - 1 april 2008 10:27
Hurdygurdy skrev:
Jag har Blumodular, både 900 och 1200 l/h, i två av mina akvarier. Jag tycker de är bra. Framför allt är de väldigt lätta att rengöra. Jag har dessutom bytt ut lite av filtermaterialet och kör med vanlig vadd i sista behållaren, funkar kanon.

Lasse

Det låter bra, ja jag öppna och kolla lite på den och den verkade lätt hanterliga:)
jag har ett långt rör på den med hål i är det för att vattnet ska strömma mindre? Såg att det låg en slan med en pipa till i en oöppnad påse. Samma som är på själv bilden av kartongen.Ska jag bya till det eller köra på med röret som sitter på nu?

Sen undrara jag också om 900 är lagom till 80 L akvarium?
#4 - 1 april 2008 11:04
900L/tim i ett 80L kar kommer blåsa borta det mesta;) men blumodular har väl justering av flödet? Slangen och "pipan" är ett tillbehör om du vill att filtret ska blåsa luftbubblor... strilröret som sitter på pumpen nu är bra för det skapar en bra ytrörelse och syresättning av vattnet!

Annons