problemet med att skicka djur är att du inte har så många att skicka med. Endast Bussgods tror jag.... SJ tar inga, posten tar inga,,,,, Att måsta ha någonting helt nytt för att starta en butik tror jag inte alls är nödvändigt. Det som krävs är kundunderlaget, varusortimentet och en del kunnande + bredden på sortimentet. Eller ett väldigt specialinriktat utbud, men då måste man vara bra på att ta ordentligt betalt eftersom kundunderlaget blir så litet.
På en ort med minst 10.000 inv och inga andra konkurrerande zoobutiker, så kan man komma upp i en omsättning på ca 2 milj exkl. moms om man har ett brett sortiment för "Svensson". Yta på ca 200m2 med hyra på ca 10.000:- räcker pengarna till. Då har man en lön också.
Fast det var väl just det som var affärsidén. Eftersom varken Posten. Bussgods, DHL, Schenker eller SJ kör levande djur. Så var idén att starta ett bolag som kör djur.
Vet inte om det är speciellt lätt att få det att gå ihop. Man får ju ha en helt annan godshantering än de övriga transportbolag anväder just för att djuren behöver syre och behöver stå varmare. Kan säkert tänka mig att det går åt rejäla försäkringar, ifall något skulle hända.