Elitserien

#1 - 24 september 2008 14:56
Nu när Hockyen dragit i gång och fått upp farten.... Måste ju hockey tråden startas...

Är själv Färjestad fan....
Hoppas att de finns fler glada hockey entusiaster här på zoopet så de kan bli trevligt hockey snack som stick spår från fiskarnas värld.:D
Guest
#2 - 24 september 2008 16:19
Har väntat på att nån skall dra igång det på zoopet.

HV71:are här! Men säsongen har inte startat bra för oss och inte heller för Frölunda och FBK.
#3 - 24 september 2008 16:32
Måste ansluta även jag då...Modoit
#4 - 24 september 2008 16:36
Håller stenhårt på HV71 såklart.:D:D
Guest
#5 - 24 september 2008 16:40
Schumi skrev:

Hehe det är inte såklart, eftersom de tillhör toppen av de mest hatade lagen i serien;)
#6 - 24 september 2008 16:49
Lutt skrev:
Hehe det är inte såklart, eftersom de tillhör toppen av de mest hatade lagen i serien;)

Är det inte MIF. Oj det glömde jag att dom spelar längre ner i seriesystemet.:D:D:D:D:D
#7 - 24 september 2008 17:25
[SIZE=7][COLOR=purple]FBK [SIZE=1][COLOR=black]och lite LHC:D[/COLOR][/SIZE][/COLOR][/SIZE]
Guest
#8 - 24 september 2008 17:28
Schumi skrev:
Är det inte MIF. Oj det glömde jag att dom spelar längre ner i seriesystemet.:D:D:D:D:D

De också men glöm för sjutton inte bort HV71:s lillebror LHC, de leder nog den tabellen med mest hatade.
#9 - 24 september 2008 17:41
[SIZE="1"]visst måste man väl hålla på hv...[/SIZE]
[:o]
#10 - 24 september 2008 18:27
Lika bra att lägga ner den här tråden direkt, ni ser ju hur tabellen ser ut:p

Det är så det kommer att se ut ända fram tills att vi får tredje gången gilt och tar hem guldet till Linköping;)
#11 - 24 september 2008 21:01
Som Schumi redan poängterat så lirar ju Redhawks i en division för sig...
Så då blir det till att hålla på Färjestad!
#12 - 24 september 2008 21:02
Schumi skrev:

Hur kan en skåning ha hv som första lag :confused::confused: [:-129];)
#13 - 24 september 2008 21:04
HAHAHAH, Försvinn Med er det är Brynäs som gäller :D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D
#14 - 24 september 2008 21:09
mazzkot skrev:
HAHAHAH, Försvinn Med er det är Brynäs som gäller :D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D

:D:D:D Brynäs kan hoppa å skita!!! :p;)
#15 - 25 september 2008 01:12
Jaha, nu har ishocky roliganerna vaknat till liv igen..
#16 - 25 september 2008 05:04
Frölunda kommer bli farliga när nyförvärven spelat sig samman....

Alla vet ju hur många år Fbk varit med i toppstriden år efter år.. Hoppas på en tre poängare i kväll...

Hv 71 måste ju nästan klara skelefteå,,, men de sista har dom släppt in lik amkt bakåt som framåt. Stefan liv tar ju som vi bet allt eller missar allt....
Guest
#17 - 25 september 2008 10:47
Hehe ja Frölunda såg ju jättefarliga ut mot HV71:D
#18 - 25 september 2008 12:15
Grundar mej på spelarna dom köpt..... Dom var inte samspelta mot Hv 71 annar hade hv blivit mosade....

Först målet Frölunda lång pass sedan direckt på mål.... De kan ev resa sej under seriens gång!!!

Hv är ju relativt ungt lag som spelat sej samman och hittar varandra bra..... får se om de håller i sej lr om dom kommer svacka när kjedjerna behöver frächas upp om ett par år..
#19 - 25 september 2008 15:17
NIC skrev:
Hur kan en skåning ha hv som första lag :confused::confused: [:-129];)

Vilken skåning syftar du på? För jag är inte skåning och jag skulle inte hålla på ett enda lag från Skåne vare sig i hockey eller fotboll. Det är synd dom utökade allsvenskan i fotboll annars
hade MFF åkt ut .
#20 - 25 september 2008 15:21
Schumi skrev:
Vilken skåning syftar du på? För jag är inte skåning och jag skulle inte hålla på ett enda lag från Skåne vare sig i hockey eller fotboll. Det är synd dom utökade allsvenskan i fotboll annars

hade MFF åkt ut .

Jag glömde ju att du pratar göteborgska... ;)
#21 - 25 september 2008 18:04
Schumi skrev:

hade MFF åkt ut .
Henrik nu börjar du låta som mig när våra Skånska lag börjar få motgångar eller rätta sagt är ur kassa:D:D
#22 - 25 september 2008 18:10
Eftersom inte Malmö gick upp förra året så hoppas jag bara att det går sämst för Rögle i år i hela Elitserien, så det är det ända jag håller på är alla lagen som slår Rögle så det blir många lag det..att hålla på..låter lite tramsigt men så är det.
#23 - 25 september 2008 18:12
Måste hålla på jönsson lagen!!!
#24 - 25 september 2008 22:27
Säger bara Hlavac och Hlinka:).... LHC går hela vägen i år!!!

Heja heja heja clubben
#25 - 28 september 2008 13:36
Som inbiten Brynäsare är jag grymt nöjd med inledningen av Elitserien. Många säger att det bara är en transportsträcka fram till slutspelet. För oss som håller på lag som ofta håller till i de nedre regionerna är dock varje poäng jätteviktig. Jag hoppas verkligen att man slipper bita på naglarna och vara hypernervös nästa år. Kvalserien är verkligen inte rolig.... Men som sagt; inledningen har varit riktigt bra!

/Jocke
#26 - 28 september 2008 14:29
Eftersom inte Malmö gick upp förra året så hoppas jag bara att det går sämst för Rögle i år i hela Elitserien, så det är det ända jag håller på är alla lagen som slår Rögle så det blir många lag det..att hålla på..låter lite tramsigt men så är det.

Malmö kommer ju givetvis att stupa på mållinjen igen....så vill du se Elithockey i Skåne så är det Ängelholm som gäller i framtiden....Rögle kommer att klara sig kvar!!

/ Göran
#27 - 28 september 2008 14:33
Bluesman skrev:
Malmö kommer ju givetvis att stupa på mållinjen igen....så vill du se Elithockey i Skåne så är det Ängelholm som gäller i framtiden....Rögle kommer att klara sig kvar!!

/ Göran
:DJag är rädd för det!!men i år så kommer dem upp annars så skulle det vara skandal det säger jag vart år...Men i år så kommer dem upp det lovar jag:p
#28 - 28 september 2008 14:45
:DJag är rädd för det!!men i år så kommer dem upp annars så skulle det vara skandal det säger jag vart år...Men i år så kommer dem upp det lovar jag:p

Nej och åter nej, Det är redan kört med uppflyttning i år, Tidigast våren 2009 har de en minimal chans att gå upp :)
#29 - 28 september 2008 15:16
Guy Palm skrev:
Nej och åter nej, Det är redan kört med uppflyttning i år, Tidigast våren 2009 har de en minimal chans att gå upp :)
Det har du rätt i jag viker mig där:Dkanske nästa år..
#30 - 28 september 2008 22:32
Det har du rätt i jag viker mig där:Dkanske nästa år..

Skall det bli några Skånederbyn nästa år, så är det nog bäst att Malmö går upp....för jag tror Rögle kommer att klara av i alla fall första året utan att hamna i kvalserien.
Men Percys Pågar är ju överbetalda "lyxlirare" som glömmer att kämpa när det behövs som bäst:p.

/ Göran
#31 - 29 september 2008 09:28
Leksand kommer att vinna Elitserien.

Fast knappast i år.

Kanske nästa år.

Eller nån gång.

Då jäklar ni.
#32 - 29 september 2008 19:40
Luleå :p:p
#33 - 1 oktober 2008 10:03
FBK-laget i mitt hjärta sedan 25 år tillbaka! ser ut att ha lossnat lite nu för dom :D (hoppas jag inte får äta upp detta nu)
#34 - 1 oktober 2008 10:05
[SIZE=4][COLOR=darkgreen]FBK [SIZE=2][COLOR=#000000]så klart... men jag hänger inte med så mycket då jag bor i utlandet.[/COLOR][/SIZE][/COLOR][/SIZE]
#35 - 1 oktober 2008 17:49
NIC skrev:
:D:D:D Brynäs kan hoppa å skita!!! :p;)

Hahah jasså det säger du :P, Undrar hur tabellen såg ut sist jag kollade ;) nämen oj vi ligger visst etta :D
#36 - 1 oktober 2008 18:21
jag lägger in ett brynäs till då =) ser grymt bra ut så länge....dax för sm guld,var ju ett tag sen =))
Guest
#37 - 1 oktober 2008 19:35
mazzkot skrev:
Hahah jasså det säger du :P, Undrar hur tabellen såg ut sist jag kollade ;) nämen oj vi ligger visst etta :D

Just nu är spelarna glada och sånt men vänta till omgång 15-20 då verkligheten kommit i fatt dom.

HV71 och Frölunda måste bevisa mer annars är det försent att vinna serien eller Le Mat.
#38 - 12 oktober 2008 23:14
Det ser ut att bli en "rolig" säsong där alla slår alla!

behöver jag säga vilket lag jag hejar på?
"Alla älskar Skellefte AIK!"

/DAHLBERG
#39 - 20 oktober 2008 07:10
NIC skrev:
Som Schumi redan poängterat så lirar ju Redhawks i en division för sig...

Så då blir det till att hålla på Färjestad!

Håller du på två olika lag vad är du för supporter?
#40 - 20 oktober 2008 07:11
ulfand skrev:
Säger bara Hlavac och Hlinka:).... LHC går hela vägen i år!!!

Heja heja heja clubben

Spring, spring Lindköping :p.
Guest
#41 - 20 oktober 2008 20:05
tälje skrev:
Spring, spring Lindköping :p.

Det måste vara en korsning mellan Linköping och Lidköping;)

Det kunde ju ha gått bättre för mästarna:(
#42 - 22 oktober 2008 07:36
Lutt skrev:
Det kunde ju ha gått bättre för mästarna:(

Ni hade flyt mot DIF igår ;)
Guest
#43 - 22 oktober 2008 20:30
tälje skrev:
Ni hade flyt mot DIF igår ;)

Mjo ligger nåt i det. Det var som thörnberg sa "vi är fan sämst i Sverige, fortsätter det så här blir det kvalserien"
#44 - 22 oktober 2008 21:28
Thörnberg har ju inte ett rätt i skallen! Han är en liten måltjuv som spelar småfult och sen smiter han när det börjar bli hett...

Ursäkta, var bara tvungen att få det sagt. Och ja, jag hatar honom fortfarande efter hans tackling på Jyri Marttinen i slutspelet...
#45 - 23 oktober 2008 05:32
Lutt skrev:
Mjo ligger nåt i det. Det var som thörnberg sa "vi är fan sämst i Sverige, fortsätter det så här blir det kvalserien"

Tror inte HV kommer spela så dåligt att det blir kval. Är lite överskad att Djurgården har börjat så här bra ändå. Publiken i Stockholm har hittat tillbaka till Hovet tycker jag är kul och man har en stabil publik. Laget som har floppat såhär långt måste väl vara Södertälje alla tippade dom högt upp i tabellen och var och såg dom mot mitt Djurgården i Södertälje förra veckan, dom saknar ett bra pp och tror dom får svårt att nå slutspel iår. Rögle har visat flera att man inte kommer vara något strykgäng som många experter trodde dom skulle vara, dom kommer troligen slåss om en slutspelsplats. Tror det kommer bli tuffare efter jul. Och Järnkaminernas stora klacksamling blir ju mot HV71 efter nyår den matchen får ja inte missa. :D
#46 - 23 oktober 2008 05:34
Färjestaden!! :D

Var på uppstarten av NHL i globen, och igår var jag på en division 2 match mellan Mörrum och Kallinge. ;)

Älskar hockey, men inte att spela det ;)
#47 - 23 oktober 2008 07:28
BrynÄs rules :d
#48 - 31 oktober 2008 13:02
Jag måste vara ett orakel. I matchen igår AIK - HV var Thörnberg precis som jag skrev tidigare: spelar småfult och sen smiter han när det börjar bli hett...

Spelar man som Thörnberg måste man också stå för det man gör. Det är en stor skillnad mellan Ledin och Thörnberg: Ledin kan inte slåss, men försöker i alla fall när det hettar till. Thörnberg är en feg liten råtta.

Btw: Serieledning! Hur länge håller det? :)
Guest
#49 - 7 december 2008 12:26
DAHLBERG skrev:
Ursäkta, var bara tvungen att få det sagt. Och ja, jag hatar honom fortfarande efter hans tackling på Jyri Marttinen i slutspelet...

Undrar om det är det här du lipar över?
" target="_blank">

Interference kan ja sträcka mig till och det är alldeles för lite open ice tacklingar. Det var btw en fin tackling. Det är hockey och man får tacklas;)
Skulle inte kalla Thörnberg för feg, han är en powerforward av rang.

Känns lite som en död tråd det här, precis som elitserien är. Årets elitserie är nog den sämsta på mycket länge, alla slår alla finns ingen favorit och vinner nån en match ja då är man i serieledning typ:D
#50 - 7 december 2008 12:41
Lutt skrev:
Undrar om det är det här du lipar över?

" target="_blank">

Interference kan ja sträcka mig till och det är alldeles för lite open ice tacklingar. Det var btw en fin tackling. Det är hockey och man får tacklas;)

Skulle inte kalla Thörnberg för feg, han är en powerforward av rang.

Känns lite som en död tråd det här, precis som elitserien är. Årets elitserie är nog den sämsta på mycket länge, alla slår alla finns ingen favorit och vinner nån en match ja då är man i serieledning typ:D

Jo det är det jag lipar över ;) Undrar bara hur man kan få näsblod av en fin tackling, thörnberg måste ha satt upp handskar eller nått och då är det ju direkt en otillåten tackling...

visst ska man få tacklas :D domarna är sjuka i huvudet, såg det som hände med jämtin för ett tag sedan... 10 minuter för en knuff eller vad det nu var :S och domarna borde göra om i NHL när det blir fight: låt dem slåss tills en ramlar och bryt då! som det är nu så är det helt omöjligt att stå upp för en lagkamrat som kanske blivit fult tacklad.

tråden är död, men elitserien är spännande! lite för spännande :p den är som en berg-och-dalbana! du är väl bara sur för att HV inte ligger i topp i år ;) är ganska less på att det alltid är frölunda, hv, linköping och färjestad som ligger i topp [:o] dags för en förändring :D
Guest
#51 - 7 december 2008 12:52
DAHLBERG skrev:
Jo det är det jag lipar över ;) Undrar bara hur man kan få näsblod av en fin tackling, thörnberg måste ha satt upp handskar eller nått och då är det ju direkt en otillåten tackling...

visst ska man få tacklas :D domarna är sjuka i huvudet, såg det som hände med jämtin för ett tag sedan... 10 minuter för en knuff eller vad det nu var :S och domarna borde göra om i NHL när det blir fight: låt dem slåss tills en ramlar och bryt då! som det är nu så är det helt omöjligt att stå upp för en lagkamrat som kanske blivit fult tacklad.

tråden är död, men elitserien är spännande! lite för spännande :p den är som en berg-och-dalbana! du är väl bara sur för att HV inte ligger i topp i år ;) är ganska less på att det alltid är frölunda, hv, linköping och färjestad som ligger i topp [:o] dags för en förändring :D

Nä det var inget fel med den tacklingen men däremot gjorde thörnberg en oerhört ful tackling mot dimitriakos eller va han heter.

Jämtin den svikaren:D det kan han ha som går till ärkefienden.

Hehe visst tycker ja att HV skulle ligga längre upp men speciellt oroad är jag inte brukar ju typ skilja 5 p mellan ettan och åttan.

Där håller ja inte med dig, det är ju så det skall vara att de fyra stora skall ligga i topp:p
Fast det håller ju på att ändras nu, brynäs och rögle går sakta men säkert kräftgång genom tabellen, det är bara Skellefteå kvar:D

Men men det är i slutspelet man ser vilka som orkar dra det längsta strået;)
#52 - 7 december 2008 15:04
Lutt skrev:
Där håller ja inte med dig, det är ju så det skall vara att de fyra stora skall ligga i topp:p

Fast det håller ju på att ändras nu, brynäs och rögle går sakta men säkert kräftgång genom tabellen, det är bara Skellefteå kvar:D

Men men det är i slutspelet man ser vilka som orkar dra det längsta strået;)

Haha jag förstår att du vill ha de fyra stora i topp då du hejar på HV, skulle garanterat tycka samma sak om AIK var topplag på det sättet :p Men i år kan vilket jävla lag som helst ta guld! helt sjukt :D
#53 - 7 december 2008 19:35
Luleå! luuleeåå! =)
#54 - 21 december 2008 01:14
fasen har lite på känn att HV71 kommer att rycka upp sig efter jul..
hoppas det iaf
#55 - 21 december 2008 01:26
Njaaae det får vi inte hoppas ;)
#56 - 21 december 2008 09:34
Helt klart HV kommer att klättra efter jul.:D:D:D
#57 - 21 december 2008 09:59
Schumi skrev:
Helt klart HV kommer att klättra efter jul.:D:D:D

Usch då... :p;)
Vänta bara tills hökarna kommer upp... [:o];):p:d
#58 - 21 december 2008 10:15
NIC skrev:

Då får ni nog vänta ett bra tag till.:p
#59 - 21 december 2008 10:18
NIC skrev:

HA det va roligt men MIF skall spela i div 1:D:D:D:D
#60 - 5 januari 2009 15:47
NIC skrev:

MIF har startat 2009 på samma sätt som man avslutade. Kanske dags att byta ut hela truppen :confused:
#61 - 5 januari 2009 21:09
c90368 skrev:
Lika bra att lägga ner den här tråden direkt, ni ser ju hur tabellen ser ut:p

Det är så det kommer att se ut ända fram tills att vi får tredje gången gilt och tar hem guldet till Linköping;)

Vill inte vara tjatig, men....
#62 - 5 januari 2009 21:21
c90368 skrev:
Vill inte vara tjatig, men....

Är säsongen slut eller???
#63 - 26 september 2009 19:16
Det är väl dags att återuppväcka denna tråd?? Frölunda startar säsongen med två segrar, inte illa.. Go Frölunda Go!!:d
Bilagor:
#64 - 26 september 2009 21:55
Är det inte bättre att starat en ny tråd?

Annons