Elitserien 2006-2007

#1 - 17 augusti 2006 13:14
Om ganska precis en månad är det ÄNTLIGEN dax för elitseriepremiär igen! :D

Här kan komma med kommentarer, åsikter och kanske förväntningar på sina favoritlag. Någon kanske även kan komma med en gissning på vilka som slutligen tar sm-guld. Ni kan även ge er version på förmodad slutgiltig elitserietabell.

(Själv tror jag självklart att Brynäs vinner sm-guld!;) )

ps. Brynäsare: Biljetterna till premiärmatchen i Läkerol Arena (BIF-HV71) har släppts idag!!! Ni ska hänger väl med på ur-premiären i nya arenan? :)
Guest
#2 - 17 augusti 2006 15:14
Håller själv på HV71;). hmm dom brukar inte vara så bra mot brynäs borta men men man vet aldrig...

Hoppas på att HV71 tar hem guldet, men det är jag inte så säker på för att dom har tappat några tunga namn:(
#3 - 17 augusti 2006 17:23
Brynäs och Hv får jag aldrig hoppas att dem vinner det är Malmö som vinner nu senast södertälje det var var bara en försmak som gäller för dem andra lagen om dem ska ha en chans.Mycket bra att någon vettig tar upp en tråd om Elitserien ser fram i mot en massa inlägg om detta
#4 - 17 augusti 2006 17:31
Om vi säger så här: Brynäs har ju inte direkt imponerat med sin försäsongshockey, tror faktiskt att dom förlorat alla matcher dom spelat hittills. Men jag är inte orolig, de har inte varit på is så länge jämfört med många andra lag.
Det kommer, det kommer....;)
#5 - 17 augusti 2006 17:44
Jag tror faktiskt Malmö har en bra chans och då skojar jag inte med dem värvningarna är dem helt klart elitseriens vassaste lag och sen som dem har klassat ut lag i kvalet.Men Brynäs är alltid starka mot Malmö även på borta is så dem har nog en bra chans
#6 - 17 augusti 2006 18:06
Måste väl också hålla på Huskvarna-Vätterstad 1971 numera.
:)
#7 - 17 augusti 2006 19:26
[quote=erikthur]Huskvarna-Vätterstad 1971 [/quote]
Jamensedär...då har man lärt sig vad HV står för!! (Har iofs aldrig grubblat över det heller...;) )
Guest
#8 - 17 augusti 2006 19:54
OK har dom redan spelat träningsmatcher....såg att HV71 börjar redan imorgon med träningsmatcher den första mot södertälje.

Synd att Stefan Liv stack till Detroit men man ska inte klaga vi har ju ersberg och en ny kanadick scott langkow (gammal nhl målis) och så har dom ju värvat lance ward + några skellefteå killar och några finnar...

har era lag nått roligt att komma med???
#9 - 18 augusti 2006 07:42
Brynäs kammade hem ytterligare en förlust i Tampere Cup igår, 1-3 mot SC Bern.
Apropå att HV har tappat Stefan Liw så bör ju även nämnas att Brynäs sorgligt nog tappat Honken till Tampa Bay.:(
Guest
#10 - 19 augusti 2006 09:29
HV71 besegrade Södertälje med 4-2. Nya backen Pasi Puistola satte två av puckarna....
#11 - 19 augusti 2006 10:08
Någon som kan gissa på vilket lag jag håller på ? ;)

Med kanske elitseriens bäste spelare, Lubos Bartecko med nya NHL förvärvet Tomas Surovy i spetsen kommer Luleå att skrälla. Tränaren Slavomir Lener är gud i staden!

Kort och gott, ett SM-guld lag :)
Guest
#12 - 19 augusti 2006 13:34
hehe luleå slutar la 7-8 som dom brukar hehe;)
#13 - 19 augusti 2006 18:04
Kanske det, men luleå har alltid kommit med i slutspelet som ett annat "topplag" inte gjorde för någon säsong vill jag minnas....;)
#14 - 19 augusti 2006 19:25
Heja Lule !!

Mvh Jari
Guest
#15 - 19 augusti 2006 20:57
[quote=Alexander Ylipää]Kanske det, men luleå har alltid kommit med i slutspelet som ett annat "topplag" inte gjorde för någon säsong vill jag minnas....;)[/quote]

ojoj den sved....jaja håve var dom stora förlorarna det nhl-året.

likaså förra säsongen när vi blev tagna på sängen av färjestad i den avgörande semifinalen, 1 minut kvar och färjestad gjorde två mål.

det var ju vi som skulle lyfta bucklan[B)] .

Luleå gillar jag oxå men hoppas på att nykommlingarna skellefteå klarar sig kvar, men dumma som dom var sålde dom några av de bästa till HV71
#16 - 20 augusti 2006 12:17
[quote=jarinen]Heja Lule !!

Mvh Jari[/quote]

Förundras över dig Jari :)

Hur kommer det sig att Luleå är det lag du hejar på, även om du inte ens bott här :D

Fler Luleanhängare sökes!
#17 - 20 augusti 2006 12:33
[quote=Alexander Ylipää]Förundras över dig Jari :)

Hur kommer det sig att Luleå är det lag du hejar på, även om du inte ens bott här :D

Fler Luleanhängare sökes![/quote]

Har ju aldrig haft ett elitserielag här och när Luleå för länge sen tog sig upp i elitserien så höll jag på dom. Så har det varit sen dess. Grannkommunens LHC vill man ju inte kännas vid:).

Mvh Jari
#18 - 21 augusti 2006 08:12
Det blev till slut en 3:e plats för Brynäs i Tampere Cup efter seger 5-2 mot finska Ilves i bronsmatchen.
#19 - 21 augusti 2006 08:48
Själv är jag Brynäsare som Sockerconny, men pga liiiite för långt avstånd
missar jag hemmamatcher i Gävle. Är mest intresserad av hur Bäckström kommer att klara pressen. Inte illa att komma som debutant och göra en kanonsäsong, och sedan bli given förstacenter. Men frågan är om han pallar med det.
#20 - 21 augusti 2006 09:16
[quote=Sacrium]Själv är jag Brynäsare som Sockerconny, men pga liiiite för långt avstånd
missar jag hemmamatcher i Gävle. Är mest intresserad av hur Bäckström kommer att klara pressen. Inte illa att komma som debutant och göra en kanonsäsong, och sedan bli given förstacenter. Men frågan är om han pallar med det.[/quote]
Kan du inte gå med i Supporterklubb Väst och åka med dom? Blir förvisso en liten bit att åka ändå.....;)

Ang. Bäckström så både _tror_ och hoppas jag att han klarar pressen och att leva upp till allas förväntningar!

EDIT: Och även Boork tror på Bäckis!! ;)
http://www.aftonbladet.se/vss/sport/story/0,2789,874566,00.html
#21 - 21 augusti 2006 16:46
Jo det är väl tanken det. Far min är med där, och en del grannar här nere så man borde nog slå sig ihop med dom så man får komma med på lite matcher.

Kul att Boork kom att skapa kedjan när han klippte gräset ;)
#22 - 21 augusti 2006 16:52
[quote=Sacrium]Jo det är väl tanken det. Far min är med där, och en del grannar här nere så man borde nog slå sig ihop med dom så man får komma med på lite matcher. [/quote]
Jamenskyndafyndaförtusan! :D Det är ju bara premiär i den nya arenan EN gång, dessutom kommer ju BSKV dit!!! Brynäs Stockholm kommer väl oxå, så nog kommer det att bli draaag alltid!!!
Guest
#23 - 30 augusti 2006 20:38
Jan Hrdina!!!! vilket tillskott HV71 får i oktober, Säsongen 2000/01 hamnade han i Pittsburghs fruktade första kedja med Mario Lemieux och Jaromir Jagr vid sin sida.
#24 - 1 september 2006 15:08
Ser fram emot att få se det som kan bli en av årets bästa kedjor: Mathias Månsson, Daniel Bäckström, Jiri Bicek. Ska dessutom bli kul att se Nick Angell, kanske en blivande publikfavorit i Gavlerin... Läkerol Arena!?

Vad finns det för fler blivande "målspottarkedjor/femmor";) i hockeysverige i år?
#25 - 4 september 2006 17:24
Om inget oförutsett inträffar, så är det ispremiär i Läkerol Arena i morgon f.m.!:)
Det börjar dessutom att närma sig nedsläpp! (17 dagar till premiärmatchen mot HV!!) [:-94]
Bilagor:
#26 - 14 september 2006 06:37
Finns det några hockeysugna Brynäsare i Varberg, Göteborg och Malmö???
Se i så fall denna länk: http://www.brynas.se/news_read.asp?id=2402
#27 - 20 september 2006 13:56
Hur kan bara Malmö förlora och det tack vare en gammal Malmö spelare dem spelade mycket jämt med HV71
Guest
#28 - 20 september 2006 15:33
Hannula är riktigt bra...iofs var det rätt väntat att HV71 skulle vinna om du frågar mig.
#29 - 21 september 2006 06:18
Lutt skrev:
...iofs var det rätt väntat att HV71 skulle vinna om du frågar mig.

Har du samma förväntningar även ikväll? Vi får väl se hur det blir med det!!;)
10 timmar och 37 minuter kvar till nedsläpp!!! :D
#30 - 22 september 2006 06:44
En skön och kassaskåpssäker hemmaseger med 2-0 mot ett oväntat svagt HVblå!!
Bra tryck på läktarna, sittplats inräknat!!:)

Enda smolket i glädjebägaren: Inte fullsatt, om jag inte missminner mig så saknades det ca 300-400 pers. från att det ska bli utsålt i premiären i den nya arenan! Personligen tycker jag att det är under all kritik att man inte lyckas fylla arenan i en historisk match som denna!!:(

Men hursomhaver så var det mycket trevlig kväll!!:D
#31 - 22 september 2006 07:11
Färjestad!

FBK vinner hela kalaset! :D
#32 - 22 september 2006 13:41
En pinne till Malmö måste spela bättre om dem ska hänga med det är bara början på serien men som den börjar brukar den sluta också det har man sett förr
Guest
#33 - 22 september 2006 15:07
Brynäs-spöket lever kvar HV har alltid svårt mot brynäs uppe i gävle.
#34 - 27 september 2006 14:15
Det är behagligt att vara Brynäsare nu: Obesegrade efter tre spelade matcher! :)
Efter den inledande oavgjorda matchen mot Skellefteå så har det blivit två raka vinster (mot HV och MIF).

Som grädde på moset så bör det tilläggas att Brynäs är:

1) Obesegrade i nya arenan. :D
2) Har NOLL insläppta mål i samma arena! :D

(....det gäller att passa på att skriva det medans tid är!!;) )
Guest
#35 - 27 september 2006 14:38
Det är behagligt att vara Brynäsare nu: Obesegrade efter tre spelade matcher! :)

Efter den inledande oavgjorda matchen mot Skellefteå så har det blivit två raka vinster (mot HV och MIF).

Som grädde på moset så bör det tilläggas att Brynäs är:

1) Obesegrade i nya arenan. :D

2) Har NOLL insläppta mål i samma arena! :D

(....det gäller att passa på att skriva det medans tid är!!;) )

hehe ja skriv på du för inte har serien avgjorts efter tre omgångar;)

är lite fundersam över hv:s agerande hoppas verkligen inte det blir en sån säsong som för två år sen...jaja det ordnar sig nog, det är bara och bryta ihop och komma igen.
Guest
#36 - 28 september 2006 15:05
ikväll är det toppmöte eller ska vi säga bottenmöte HV71 - frölunda haha

hoppas på hv seger såklart
#37 - 6 oktober 2006 08:53
Till slut kom då den första hemmaförlusten i Läkerol Arena! Förlust med 1-3 mot Mora igår! Men sånt är livet, lika bra att få det avklarat!! ;)

Synd att Malmström är förpassad till läktaren, men så kan det vara när det är många bra spelare som tampas om platserna. Men nog är väl det ändå så att det finns andra "mindre bra" spelare än honom i årets Brynäs?!:confused:
Men säsongen är ju lång, det blir förr eller senare en del skador, då är det väl bra att ha en hög lägstanivå i laget!! :p

Och Malmö och Frölunda tuffar på i bottenskiktet.....
Kommentarer från skåneland och väst...??? ;)

PS. Om drd läser detta:
En påminnelse om en konversation för ca. ett halvår sedan: http://www.zoopet.com/forum/showthread.php?t=87602&highlight=mif+elitserien
:D :D :D :D ;)

#38 - 6 oktober 2006 14:47
HV71 har fortfarande inte hämtat sig 3-3 bara mot djurgården....imorgon mot fbk och måndag mot timrå, hmm väldigt lätta matcher or not.

tabellen är ju skandal vad gör mora timrå och brynäs i toppen haha...
ojoj kommer att få äta upp detta
#39 - 6 oktober 2006 16:04
Det börjar bli pinsamt nu för Malmö varför kan dem inte hålla det i andra är det rutinen det är fel på tydligen är det så Herr Nilsson får väl snart ta upp plånboken men vad hjälper det?
#40 - 6 oktober 2006 18:16
Det kanske går lite segt i början men va fan.. imorgon e det krig och då krossar vi brynäs!
FRÖÖÖÖÖÖLLLUUNDA!!!!<3
#41 - 7 oktober 2006 12:54
wihma91 skrev:
Det kanske går lite segt i början men va fan.. imorgon e det krig och då krossar vi brynäs!

FRÖÖÖÖÖÖLLLUUNDA!!!!<3

Brynäspubliken har ju alltid uppfattats (med all rätt) som tråkig och svårflirtad (läs: bortskämd ;) ). Oftast, så gott som alltid så har delar av publiken börjat lämna dåvarande Gavlerinken när det varit halva sista perioden kvar.
Man har ju då följdaktligen nu börjat läsa om hur bland annat "Goa Gubbarna" nu börjat vända sig mot laget och buat ut sitt eget lag, delar av publiken har lämnat matchen innan den är slut.
Frågan är då: Är göteborgspubliken lite bortskämd med alla framgångar de sista åren??!?;)

Jag är övertygad om att Frölunda hursomhelst kommer att klättra i tabellen vartefter säsongen fortsätter. Förhoppningsvis så håller sig Brynäs på rätt sida om strecket hela säsongen!![:o]

Nu börjar snart matchen, här kommer en snabb gissning på slutresultatet mellan Frölunda-Brynäs: 3-2! (Hoppas dock att jag har fel!!:D )
#42 - 7 oktober 2006 14:11
0-1 efter halva matchen!!![:-94]
#43 - 7 oktober 2006 15:46
Ptja, till slut blev det 2-2. Så helt fel ute var jag ju inte med min gissning!!! ;)
Med andra ord: Nån krossning av Brynäs blev det då inte tal om!!! :D
#44 - 8 oktober 2006 17:38
jaa alltså.. hmm.. jag var ju där och ehh.. man kan ju säga att jag var lite små förbannad efter 2-2 målet :P det känndes som att vi hade vinsten där.. hehe
det såg iallafall bättre ut än tidigare och brynäs spelade faktiskt bra även om det är svårt att erkänna. ;)
men På tisdag blir det en enkel seger hehe.. bara modo. :O
börjar dom inte vinna nu får man väll sätta upp säsongsbiljetterna på blocket eller nått..
nee då jag ger inte up det är en lång säsong !

Älska VF!
#45 - 10 oktober 2006 08:37
Ja vad ska man säga? Får försöka sig på en sammanfattning:

Brynäs utklassade svenska mästarna FBK igår med 5-2! :D
Malmström tröttnade på bänken, och blixtvärvades till Frölunda. :(
Malmös kräftgång fortsätter!:D
HV´s osäkra spel fortsätter oxå!:confused:

Sammafattningsvis: Elitserietabellen ser för närvarande alldeles lysande ut!!!!:D
#46 - 10 oktober 2006 09:16
Jag förstår du är nöjd idag conny, Brynäs har onekligen börjat starkt.
Själv var jag och såg Skellefteå utklassa Malmö igår :-)

Osten har mycket att jobba med i det laget, kampviljan verkar helt saknas.

Men det kommer nog att bli tungt för mitt kära AIK i vinter men kampvilja saknas i alla fall inte, Wernblom är ruggigt viktig även om han inte är världens bästa spelare så är han en pådrivare av stora mått och med god vilja och jävlaranamma kan man komma långt.
#47 - 14 oktober 2006 20:01
HÄRLIG att Malmö vann det kanske är för tidigt att säga MOT GULDET
#48 - 19 oktober 2006 10:51
Nicklas Bäckström skjuter stolpe, ribba, kryss!!

Ni har väl sett filmsnutten med allas våran superswede Nicklas Bäckström???
http://www.svenskafans.com/superswede/ :)
#49 - 19 oktober 2006 11:11
Ni har väl sett filmsnutten med allas våran superswede Nicklas Bäckström???

:D
Årets elitserie är onekligen lite roligare än vanligt för en som bott på Södra Fiskargatan 17 (och hållit på rätt lag sedan 1967).
#50 - 19 oktober 2006 15:00
Malmö och Timrå kan bara gå åt ett håll Malmö vinst.Så ikväll smäller det
#51 - 19 oktober 2006 21:23

Visst kunde det bara gå åt ett håll. Vinst för Kentas grabbar, Malmö får nog finna sig i att hålla till på nedre halvan av tabellen
#52 - 19 oktober 2006 22:14
Blev poäng idag i alla fall. 2-2 borta mot Hv71 får väl vara godkänt ändå, men det börjar bli lite för mycke oavgjort nu.
Ska kanske inte klaga visserligen, Brynäs har gjort en riktigt stark inledning på säsongen :)

Edit: Att man inte bor i närheten av Gävle då. Missar ju toppmatchen mot Timrå!! :/
#53 - 20 oktober 2006 03:33
Guy Palm skrev:
Visst kunde det bara gå åt ett håll. Vinst för Kentas grabbar, Malmö får nog finna sig i att hålla till på nedre halvan av tabellen
Nedre,Nedre halvan ska det nog va där dem åker och rotar:D
#54 - 20 oktober 2006 06:47
Lite BIF vs. HV71-historia

[LIST]
[*]Detta var Brynäs 8:e raka förlust mot HV71 på bortais!
[/LIST]
[LIST]
[*]Senaste BIF-segern mot HV71 på bortais (efter 60 minuter) var för 17 matcher sedan!![:O]
[/LIST]
[LIST]
[*]Senaste vinsten för Brynäs mot HV71 var den 15 Februari 2003, Niklas Anger avgjorde i förlängningen!
[/LIST]

[FONT="Arial"][SIZE="1"][FONT="Courier New"][SIZE="1"]Källa: Stisses krönika i GD 20 Oktober.[/SIZE][/FONT][/SIZE][/FONT]
#55 - 20 oktober 2006 06:48
stene skrev:

Det var du som sa det: "Det kan bara gå åt ett håll...." :rolleyes:
#56 - 21 oktober 2006 11:55
Idag tar vi an HV71.

KÅ ÄR O ÄSS ÄSS A, KÅ ÄR O ÄSS ÄSS A KÅ ÄR O ÄSS ÄSS A, Vi ska krossa HV!
#57 - 21 oktober 2006 14:31
Det var du som sa det: "Det kan bara gå åt ett håll...." :rolleyes:

hmm du grabben..
vart har du alla dina brynäs mössor och jacka och flagga när du kommer in på zoo???
Viste inte ens att du va brynäsare!!
// Nasty:p
#58 - 21 oktober 2006 15:39
N_a_N skrev:
hmm du grabben..

vart har du alla dina brynäs mössor och jacka och flagga när du kommer in på zoo???

Viste inte ens att du va brynäsare!!

// Nasty:p

Det är mycket du inte vet om mig.....[:-38]
#59 - 21 oktober 2006 15:57
Just hemkommen från fullsatt Skandinavium....Vilken match!! Nu vänder det.
MVH
Magnus
#60 - 21 oktober 2006 16:04
Idag tar vi an HV71.

KÅ ÄR O ÄSS ÄSS A, KÅ ÄR O ÄSS ÄSS A KÅ ÄR O ÄSS ÄSS A, Vi ska krossa HV!

Så hur gick det då???
#61 - 21 oktober 2006 16:29
Detta blev en bra Lördag !

Mora- Skellefteå 1-2 :-)

Dessutom har jag kört igång ett 180 l Malavi och städat bort oredan i lägenheten som följer en uppstart så nu får det stå och gosa till sig till efter helgen.

Jag tror man rent av ska unna sig en öl eller två i kväll.
#62 - 21 oktober 2006 17:43
Tropfrog skrev:
Just hemkommen från fullsatt Skandinavium....Vilken match!! Nu vänder det.

MVH

Magnus

Bara en idiot räknar bort Frölunda, skulle inte förvåna mig om dom är topp4 efter 55(?) matcher!!
Och HV börjar oxå hämta hem poäng (sorry Alex!;) )

I övrigt måste man ju nämna Brynäs seger mot serieettan (4-3)
Om jag hade varit Petter hade jag nog utbristit: "Det går bra nu!!!"
...men det är jag ju inte, så jag är tyst.:D
#63 - 21 oktober 2006 20:13
Vad menar du med 4-3 .Är det 4 hanar och 3 honor eller?
#64 - 22 oktober 2006 17:06
Fan va Glad man va när man gick hem från scandenavium i lördas :P Viken stämmning känndes som vi tagit sm-guld igen!
hehe den segern var värkligen efterlängtad!
<3 ÄLSKA FRÖLUNDA!!! <3
#65 - 28 oktober 2006 18:03
[SIZE="1"]hv hv hv...[/SIZE]
#66 - 5 november 2006 10:37
HV-blåååå... Nionde raka utan förlust!! :P
Guest
#67 - 5 november 2006 14:51
det är tom 10 raka utan förlust, och ja det känns faktiskt bra just nu
#68 - 5 november 2006 15:11
Sorry, glömde räkna med matchen igår. 0-3 mot Timrå. Blir lätt så när man tjatar för alla man träffar... ^__^
#69 - 14 november 2006 20:21
Laget lyssnade på henne :)
" target="_blank">

Alla älskar Skellefteå AIK
#70 - 14 november 2006 20:27
hehe... Cuuuute! ^__^

Blää.... Hannula hoppar av :(
#71 - 14 november 2006 20:32
Jo, men ni har ju Åkerman :(
Guest
#72 - 14 november 2006 21:32
PetitJolie skrev:
hehe... Cuuuute! ^__^

Blää.... Hannula hoppar av :(

inte för alltid han kommer nog tillbaka snart ska du se, tror att tidningar dra på lite extra, alla har vi våra svackor och han har just ramlat ner i en men hoppas att backen upp är inte allt för lång.
#73 - 18 november 2006 18:50
[SIZE="1"]hv hv hv...[/SIZE]
Guest
#74 - 19 november 2006 10:43
ja hv71 tuffar på, nu är dom la uppe i 13 raka utan förlust va...iaf det känns bra nu med en match mindre spelad än timrå och bara tre poäng ifrån serieledning hehe
#75 - 19 november 2006 20:42
Brynäs IF kommer ta hem guldet iår :)
#76 - 14 januari 2007 19:18
Trots att jag startade tråden så hade jag helt glömt bort den![B)]

Hursomhelst, det är lättsamt att vara Brynäsare i år!:D
#77 - 14 januari 2007 19:42
hv sitter ganska bra också än så länge iaf.
toppat formen för tidigt kanske...
#78 - 15 januari 2007 01:48
Härligt att vara djurgårdare igen för första gången på länge, ännu skönare när frölunda går så dåligt!
#79 - 15 januari 2007 12:28
Om ganska precis en månad är det ÄNTLIGEN dax för elitseriepremiär igen! :D

Här kan komma med kommentarer, åsikter och kanske förväntningar på sina favoritlag. Någon kanske även kan komma med en gissning på vilka som slutligen tar sm-guld. Ni kan även ge er version på förmodad slutgiltig elitserietabell.

(Själv tror jag självklart att Brynäs vinner sm-guld!;) )

ps. Brynäsare: Biljetterna till premiärmatchen i Läkerol Arena (BIF-HV71) har släppts idag!!! Ni ska hänger väl med på ur-premiären i nya arenan? :)

Dom andra lagen har inte en suck :) Brynäs for ever :D
#80 - 16 januari 2007 15:40
Rätta mig om jag har fel, men......

Om Brynäs vinner ikväll, samtidigt som HV71 förlorar..... då jäklar:
Då kommer Brynäs att leda elitserien mina vänner!!!!!!!!! :D
#81 - 17 januari 2007 10:53
Brynäs vann ju bekant som Frölunda, men tyvärr gick ju även HV och vann!
Trots detta så tycker jag att elitserietabellen är angenäm att titta på!!:D

Och som grädde på moset så är det imorgon dax för seriefinal ;) :

HV71-Brynäs IF! (Kl.19:00 i Kinnarps Arena)
#82 - 17 januari 2007 17:42
Ja, tabellen ser hyfsad ut även i mina Skellefteåögon men min förhoppning är inte seriefinal utan bara att slippa den förb kvalserien .
#83 - 18 januari 2007 17:53
I detta nu börjar "Kampen om Elitserieledningen"!!! :D
#84 - 18 januari 2007 20:14
YEEEEEEEEEEEEES!!!!!!!!!![:-76]

HV71-BIF= 1-3!!!
Vilket i sin tur för upp Brynäs i serieledning!!!!![:-94]
Och det mina vänner, det är ju inte vi Brynäsare direkt bortskämda med! ;)
#85 - 18 januari 2007 21:07
Nej vi är ju inte det. Vi får mest leva på gamla bedrifter nu för tiden. Men verkar som Boorken lyckats plocka ihop ett riktigt stabilt vinnargäng. Go Bif!
#86 - 20 januari 2007 16:52
YEEEEEEEEEEEEES!!!!!!!!!![:-76]

HV71-BIF= 1-3!!!

Vilket i sin tur för upp Brynäs i serieledning!!!!![:-94]

Och det mina vänner, det är ju inte vi Brynäsare direkt bortskämda med! ;)

Och...
#87 - 20 januari 2007 18:33
erikthur skrev:
Och...

....det höll ju inte i sig så där jättelänge!;) :D
#88 - 20 januari 2007 20:02
Oj ojoj !! 7-2 mot LHC!! GÖTT VF:D:D:D
#89 - 20 januari 2007 20:13
Hehehe... Ingen lång serieledning för Brynäs där...
Blää oxå att de blev oavgjort idag mellan Mora-HV Dock var det Skitkul att Hjalmarsson gjorde mål! :D:D:D Första målet för säsongen satt där det skulle bakom Pitkämäki...Han kommer nog att bli en av HV.s största stjärnsspelare nån dag!! ^__^
#90 - 21 januari 2007 09:46
Jag var på Cloetta center o såg förödmjukelsen....
O stackars Gunnar (LHC tränaren) fick mycket skit från klacken där vi stod efteråt..... "Avgå Gunnar avgå avgå.... Avgå Gunnar avgå avgå"... o det tog ju inte många timmar innan så blev fallet.

Får hoppas LHC kan komma igen nu. Säsongen började ju så bra. Suck. :-(
#91 - 22 januari 2007 20:44
JIPPII! :D:D

Kom nyss hem från Kinnarps....
#92 - 26 januari 2007 06:22
PetitJolie skrev:
JIPPII! :D:D

Kom nyss hem från Kinnarps....

Såg du matchen igår oxå? ;)
Det var hursomhelst en väldigt trevlig hockeytillställning igår mellan HV och Färjestad! En match mellan två mycket bra lag, dessutom var det ju spännande på slutet!:)
#93 - 27 januari 2007 20:43
Mmm. Det är bättre med sånna matcher än när HV leder stort. Matchen HV- Timrå var ju inte direkt spännande...Man satt mest och mös...^__^
#94 - 27 januari 2007 20:47
Ýepp Of course! :D
Mer spännade med sånna matcher än när HV leder stort som mellan t.ex. HV- Timrå... Man satt mest och mös ^__^ Tkr man ska bli lite svettig oxå :P
#95 - 3 februari 2007 20:50
*flyttar lite disskret upp tråden*

Mina komentarer efter de senaste omgångarna:
Näe, nu leder FBK serien, men de har faktiskt spelat två matcher mer än HV. Så de så. [B)]
Elakt o vinna så stort mot stackars Luleå. :(
Nähäpp, Frölunda kan gott stanna under strecket. Har man hållt sig där hela säsongen så förtjänar man inget bättre. Varför inte byta plats med typ...Hmmm, LHC? :p
Tror oxå att Mora har en chans fortfarande att slippa kval, ser ju inte helt mörk ut...Än. Slutspel blir det nog inte dock... :p
#96 - 4 februari 2007 10:20
Hatten av för Tommy Sjödin! Sveriges just nu bästa back, dessutom äldsta målskytten någonsin i Sverige!![:-61]

Från det ena till det andra, har ni sett detta klipp?:eek:
" target="_blank">

Darcy Tucker jämnar Kapanen med marken...typ.
Snacka om en nyförlöst Bambi!!;)
#97 - 4 februari 2007 11:03
Hatten av för Tommy Sjödin! Sveriges just nu bästa back, dessutom äldsta målskytten någonsin i Sverige!![:-61]

Från det ena till det andra, har ni sett detta klipp?:eek:

" target="_blank">

Darcy Tucker jämnar Kapanen med marken...typ.

Snacka om en nyförlöst Bambi!!;)

Lyfter också på mössan för Sjödin!

NHL- hockey sportunderhållning på topp, skulle gärna se NHL-mått på rinkarna i elitserien.

Ingen tid för burskydd och snurr i hörnen, högre tempo......

Indianerna stretar vidare mot......spännande och jämnt!
#98 - 4 februari 2007 15:16
Skellefteå aik!
#99 - 4 februari 2007 15:18
Brynäs hej å hå.....sjödda är kung
#100 - 4 februari 2007 15:18
Hoppas Fbk tar sm guld iår med:D:D:D
HazelCR
#101 - 4 februari 2007 16:55
Kenny*92 skrev:
Hoppas Fbk tar sm guld iår med:D:D:D

humfhp, om bara Bisett vore kvar eller om BIF kunde få Brendan Shanahan, så skulle ni värmlänningar få vittja kassen fler gånger än BIF i slutspelet. :)

Jag saknar alltså en bra målskytt i BIF. Jag har spanat in BIF´s två senaste matcher, den sista live, brynas spelar ett mycket snabbt spel, t.o.m. så snabbt att Bäckström eller den nye finnen knappt hinner med och det gjorde inte Färjestads första femma heller. Kul att se bl.a. Jönsson bortkollrad. :) Tyvärr resulterar BIF´s spel i för lite mål. :mad:

Förresten så skämde värmläningarna ut sig genom att yla som en hoper taxar. :D :D Det där behöver ni träna på!:p Vadå, vargar, löjligt.;)
#102 - 4 februari 2007 19:16
Men en sak som e lite roligt är att Bif gjorde självmål när dom mötte Fbk var att dom blev så rädda att dom gjorde själv mål:D:D:D:D
HazelCR
#103 - 5 februari 2007 04:04
Kenny*92 skrev:
Men en sak som e lite roligt är att Bif gjorde självmål när dom mötte Fbk var att dom blev så rädda att dom gjorde själv mål:D:D:D:D

Just precis, det är det jag menar. BIF har ingen som helst ordning på målskyttet. :) :mad:
#104 - 5 februari 2007 06:39
[quote=HazelCR]....om BIF kunde få Brendan Shanahan.....[/quote]
Jag anar att "fru HazelCR" har varit tidigt ute med att önska sig en julklapp?:D

Förresten så skämde värmläningarna ut sig genom att yla som en hoper taxar. :D :D Det där behöver ni träna på!:p Vadå, vargar, löjligt.;)

HAHA! :D
#105 - 5 februari 2007 11:40
BIF Borde träna på att ta in nya å friska spelare och att inte göra självmål:D
#106 - 9 februari 2007 21:27
Åh, det finns de som är värre. Tro mig...:)
#107 - 13 februari 2007 16:46
Kärleken till Frölunda är lika stort som hatet mot Färjestad
#108 - 13 februari 2007 19:18
wihma91 skrev:
Kärleken till Frölunda är lika stort som hatet mot Färjestad

Älska sitt lag. Hata inte andra.

Ja sen finns det ju undantag såklart.

Vem hatar inte Färjestadstattare?
#109 - 14 februari 2007 18:26
#110 - 14 februari 2007 18:44
Guy Palm skrev:

Till och med mycket positivt.
Skönt att det ändå blev klart med ett år till, förmodligen det sista?
However: Planen skall fullföljas, kosta vad det kosta vill!;)
#111 - 14 februari 2007 18:56
0 - 6 till FBk mott frölunda riktig slö match av fbk tyckte dom kunde petat in mer en 6 mål mott dom dära småttingarna som gömmer sig nere i Göteborg
Guest
#112 - 14 februari 2007 19:47
HazelCR skrev:
humfhp, om bara Bisett vore kvar eller om BIF kunde få Brendan Shanahan, så skulle ni värmlänningar få vittja kassen fler gånger än BIF i slutspelet. :)

bisett kom ja ihåg, men en ännu bättre spelare fanns på den tiden nämnligen Esa keskinen han var ju bara för grym, sådana spelare växer inte på träd direkt
#113 - 16 februari 2007 13:52
Luleå - Indianerna 4-1

Frölunda på kvalplats. Ha ha ha.... det vore ju snyggt om det slutade så :D
#114 - 16 februari 2007 14:19
Ja,hoppas hoppas att frölunda får kvala :D:D:D:D
#115 - 17 februari 2007 23:56
jaa! hoppashoppashoppas att det blir så!! :D
Men, staackars Linköping. kan inte vara kul att hoppa ner sådär många platser! Nä, idag vann ingaa trevliga lag...FÖrutom malmö som spöa DIF. :D:D
#116 - 12 mars 2007 15:46
Puttputt

Ska till Kinnarps o se på när HV spöar Brynäs idag :D
#117 - 12 mars 2007 16:44
Jaja, vi får väl se hur det blir med den saken.;)
Ska bli spännande att se om Hrdina håller sig på planen denna gång!!:D
#118 - 12 mars 2007 17:18
HV71 har verkligen lyckats med sina utlänningar, i varje fall för motståndarna. De har en viss vana att få matchstraff i slutet på matcherna. :)
#119 - 12 mars 2007 17:44
Guy Palm skrev:
HV71 har verkligen lyckats med sina utlänningar, i varje fall för motståndarna. De har en viss vana att få matchstraff i slutet på matcherna. :)

Det får dom gärna fortsätta med!:D Skämt åsido, så tror jag att Brynäs behöver all hjälp;) att lyckas vinna någon av dom kommande två matcherna i HV-land!! Skulle vara riktigt skönt om dom vinner åtminstone en av de två, skulle vara gött om det stod t.ex. 3-2 i matcher till BIF när det är dax för match i Gävle igen!

Men för att vara en god supporter så säger jag så här: Må bästa lag vinna!:D
#120 - 12 mars 2007 21:01
TjollahoppTjollahej...

Jaja, vi får väl se hur det blir med den saken.;)

Ska bli spännande att se om Hrdina håller sig på planen denna gång!!:D

Okej, spöa var väl inte rätta ordet, men nogblev det en seger trots allt.
Beträffande Hrdina så finns de folk som är värre. Ward t.ex...Tycker det är riktigt uselt av Mårts att låta honom spela mer är Grillen t.ex så som han beter sig ibland. Jämtin-wannabee...
Mycke klanthockey va de idag [B)]...O Brynäs enda mål var ju inte direkt vackert... [:o]
Dock ser man lite "skitsammahurdetgår"-tendenser hos HV-backarna... Kan bara berömma Pettan o möjligtvis Gustavsson idag. Men Åkerman var inte direkt nån hitt.
Beträffande domare Rådbjär så undrar jag var han hittade kristallkulan som han ser alla "situationer" i...Eller så är jag blind. :confused:
O slutligen...Jämtin.... HAN ÄGER! Ingen Brynäsa lyckades få honom o tappa humöret så att han blev utvisad... Starkt av "stickan" :D
Guest
#121 - 12 mars 2007 21:36
gött med 2-2 i matcher får hoppas de vinner på onsdag oxå.....hv har ju inte direkt övertygat men det är aldrig för sent att ändra på det nu
#122 - 12 mars 2007 21:54
Lutt skrev:
gött med 2-2 i matcher får hoppas de vinner på onsdag oxå.....hv har ju inte direkt övertygat men det är aldrig för sent att ändra på det nu

Får vi värkeligen hoppas. de har en tendens att lägga in sina sista växlar bara under stor press.
De mår inte bra av att (som Wikegård säger) "åka runt och fylla år" hela tiden...:p
De behöver känna att det är slutspel och att man inte bara kan åka runt o tro att de fixar sej [:o]
#123 - 13 mars 2007 02:55
Till och med mycket positivt.

Skönt att det ändå blev klart med ett år till, förmodligen det sista?

However: Planen skall fullföljas, kosta vad det kosta vill!;)

Leif Boork är kusin till min arbetskamrat. :p
#124 - 13 mars 2007 11:23
Fbk van med 4 - 0 matcher mkt imponerande:D
#125 - 13 mars 2007 17:11
Herne skrev:
Leif Boork är kusin till min arbetskamrat. :p

Haha, jasså. :D Isåfall kan jag berätta att min bästa kompis fasters pojkväns syster är gift med Daniel Sedin ^^
Sen känner morsan lite mödrar vars barn spelar i HV. T.ex Johan Davidsson. men va fan. It's a small world :p
#126 - 13 mars 2007 18:40
Oooh..."Jag mötte Lassie" på hög nivå!! :D
#127 - 13 mars 2007 19:10
Jamen preciiis!! Älskar sånt asså...;)
Helt plötsligt "känner" man alla coola människor.:D Gäller bara att komma på hur man känner dem...:rolleyes:
#128 - 14 mars 2007 20:35
Lite hes men de va de värt...

Hemma från matchen, o ja måste fråga:
Fortfarande lika positiva till Boork?? :p
Haha, nä men fattar att han älskar Rönnmark just nu... ;)
Guest
#129 - 14 mars 2007 22:14
PetitJolie skrev:
Hemma från matchen, o ja måste fråga:

Fortfarande lika positiva till Boork?? :p

Haha, nä men fattar att han älskar Rönnmark just nu... ;)

du kan inte ha långt till arenan....slutade ju typ vid den tiden:p

matchen hade sina stunder sista 10 i andra var riktigt bra och nästan hela i tredje men rätt som det är slutar håve spela hockey, inte bra det får de jobba på.

men slagsmålet i slutet var en höjdpunkt i matchen i det skedet blev det 52 min till håve och 72 till bif hehe
#130 - 15 mars 2007 16:03
Japp. Bor på nedre Ekhagen så...:P
Springer man så hinner man till cykeln innan alla andra ens har kommit ut.
Haaaatar att trängas med folk. :D

Visst va de gött! Man trodde itne de va sant..
Sån slutspelskänsla :p
#131 - 15 mars 2007 17:01
PetitJolie skrev:
Fortfarande lika positiva till Boork??

Personligen är jag precis lika positiv till Boork som jag varit hela tiden.

(Som Brynäsare) förstår jag ju så klart hans reaktion, även om tacklingen på Ove Molin är en svårdömd situation. Tycker det för övrigt att det var en relativt dålig match, den sämsta i matchserien så här långt. (Nej, det beror inte på att Brynäs råkade förlorad. Även om Brynäs förlorar så uppskattar jag en bra spelad hockeymatch.) Lite för lite skärpa från båda håll. Och dessutom så tycker jag att det varit alldeles för lite jävlaranamma i både Brynäs och HV hittills. Iofs så är väl t.ex. en fight i båset (mellan Sperrle och....vad-han-nu-heter;) ) oxå någon sorts jävlar anamma...;)

Men det ska bli kul att se matchbilden imorgon. Förmodligen med ett aggressivt Brynäs på gränsen till övertända!!:p

Avslutar med dessa ord: Må bästa lag vinna!:)
#132 - 15 mars 2007 17:49
Känns som att matchen avgjordes av hur många gubbar man råkade ha i båset... Men man fattar ju att Brynäs hade det tufft. De som inte var utvisade fick ju jobba skiten ur sig för att stå emot HV...:P som utnyttjade powerplayerna väl.
Men jag kan faktiskt inte hålla med om att HV var så slappa igår, de var bättre än förra matchen faktiskt. HVs bra utomlandsvärvningar var riktigt duktiga, t.ex Balastik o Hrdina. Sen kan jag såklart hålla med om att det kan bli ännu bättre, o att de kan bli lite vassare spel i vissa situationer. Brynäs kan jag faktiskt inte uttala mig om. Jag har nog studerat dem för lite för att egentligen veta hur bra dom kan vara... :)

Håller helt med: Må bästa lag vinna! hehe :D
#133 - 15 mars 2007 19:11
[quote=PetitJolie]JaG sKaAa hA nUmMeR [COLOR=magenta]åTtAs[/COLOR] SvEtTiGa MaTcHtRöJa!![/quote]
Men.....vad ska du med Nick Angell´s tröja till? ;)
#134 - 15 mars 2007 20:01
Hahaha, den lyckades du med va?? ... ;)

Inte slagit dig att det finns fler med nummer åtta?? :D
T.ex..
http://www.hv71.se/backar06.asp?sid=8

Angell... Hmm, jo han är väl bra. Inte riktigt min smak bara.[:o]
#135 - 16 mars 2007 19:01
Just nu!

1-0 till Brynäs......och Boork finns fortfarande i båset!!!:D
#136 - 16 mars 2007 19:13
2-0.....och ja, han står fortfarande på ofrusen mark! ;)
#137 - 16 mars 2007 19:18
3-0 till Brynäs, och sockerconny funderar på att göra en Anja-säl på vardagsrumsgolvet!!! :D
Guest
#138 - 16 mars 2007 19:18
3-0 plus ett mål som håve aldrig fick....om det varit brynäs så hade det varit mål ju ;)
Guest
#139 - 16 mars 2007 19:19
3-1!!!
#140 - 16 mars 2007 19:21
.....yepp, "sälen" avbruten! ;)
Guest
#141 - 16 mars 2007 19:22
hehe en avbruten säl
#142 - 16 mars 2007 19:27
Lutt skrev:
hehe en avbruten säl....

.....är en bra säl?

(Ett, åtminstone i Gävlesammanhang, ett passande (blivande?) ordspråk?):p
#143 - 16 mars 2007 19:27
Njut medan det varar.... För det kommer det nog inte göra så länge till...;)

Tycker inte att andra målet skulle räknats! Gustavsson fick ju för faen en puck på läppen :mad: Rönnmark villle väl kompensera Brynäs för förra matchen.
Hm, Brynäs var ju itne så aggro idag direkt... Lika *hosthost* sävliga *host* som vanligt... :D
O angående Boork... Jag tror att han har ett osynligt koppel på sig idag. Jag menar, annars skulle han väl vara ute och springa ärevarv på isen :p
#144 - 16 mars 2007 19:33
PetitJolie skrev:
Njut medan det varar.... För det kommer det nog inte göra så länge till...;)

SM i klychor?;)

Tycker inte att andra målet skulle räknats! Gustavsson fick ju för faen en puck på läppen! Rönnmark villle väl kompensera Brynäs för förra matchen.

"Buhuuubuhuuu....hockeyspelaren är blodig i munnen, dumma Brynäs"?!;)
Brynäs var ju itne så aggro idag direkt... Lika *hosthost* sävliga *host* som vanligt...

I första perioden: Ja, inte var dom framåt precis!
I andra perioden: Tja, 3-1: Något mer framåt än HVblå, eller???!:D
O angående Boork... Jag tror att han har ett osynligt koppel på sig idag. Jag menar, annars skulle han väl vara ute och springa ärevarv på isen

Näe, inte då! Det är väl bara det att han inte haft nån anledning att storma isen hittills!!!:D

Och som vanligt:
Må bästa lag vinna!!!!:)
#145 - 16 mars 2007 19:39
SM i klychor?;)

Ett riktigt bra uttryck skulle jag vilja säga. Bra uttryck blir ofta klychor. Inte mitt fel eller?! ;)

"Buhuuubuhuuu....hockeyspelaren är blodig i munnen, dumma Brynäs"?!;)

Nää där har du fel..:Brynäs var inte dumma. Rönnbäret var dum :D

I första perioden: Ja, inte var dom framåt precis!

I andra perioden: Tja, 3-1: Något mer framåt än HVblå, eller???!:D

Hm, väldigt frammåt brynäs som släpper in mål i boxplay?? ;)

Inga snygga mål heller... Eller okej, jo första målet var skitlistigt. Men det var bara en individuell prestation.

Tkr bara att matchen är ganska trååkig. Vil ha lite mer slutspelskänsla [B)]

Näe, inte då! Det är väl bara det att han inte haft nån anledning att storma isen hittills!!!:D

Förra gången hade han inte någon anledning heller...han bara överreagerade!!

Och som vanligt:

Må bästa lag vinna!!!!:)

Humhum... Vad är detta om inte en klycha?? :D
#146 - 16 mars 2007 19:40
Notera i föregående inlägg att jag ej behärskar citatknappen...:D
Guest
#147 - 16 mars 2007 19:40
exakt ser fram emot sista perioden hoppas på bra hockey
#148 - 16 mars 2007 19:41
PetitJolie skrev:
Humhum... Vad är detta om inte en klycha?? :D

Förmodligen en stor del av mitt inlägg är mer eller mindre en klyscha!
Vilken del tänkte du på?;)
#149 - 16 mars 2007 19:42
Lutt skrev:
...ser fram emot sista perioden hoppas på bra hockey

Ett bra citat! _Nästan_ viktigare än att favoritlaget vinner en kass match!!

Notera: Jag skrev: _nästan_!!!:D
#150 - 16 mars 2007 19:46
Förmodligen en stor del av mitt inlägg är mer eller mindre en klyscha!

Vilken del tänkte du på?;)

Om du inte ser så har jag lagt in kommentarer till dina små kommentarer om mina inlägg. Men som sagt: de syns inte, för de är i den blå rutan...

.... Om det var det du menade..
#151 - 16 mars 2007 19:49
WOHOOO! Falken flyger igen!! :D
#152 - 16 mars 2007 19:51
Det ser, precis som undertecknad efterlyser, att bli en gastkramande avslutning! :)

(Hoppas ju självklart på att BIF sparkar HV-stjärt i slutänden!:D)
#153 - 16 mars 2007 20:03
*Fan, är det bara jag som svettas????*

Hursomhelst, jag och sonen har inte gett upp hoppet ännu!!!
#154 - 16 mars 2007 20:16
Yeeeeeees!!!!!!!! :D :D :D
#155 - 16 mars 2007 20:24
PetitJolie skrev:
Om du inte ser så har jag lagt in kommentarer till dina små kommentarer om mina inlägg. Men som sagt: de syns inte, för de är i den blå rutan...

.... Om det var det du menade..

Aaaahh..._nu_ såg jag det!:)
#156 - 16 mars 2007 20:27
Nå, är det nu vi ska börja gissa utgången av den 7:e och sista matchen mellan Brynäs och HV71?

Hmmm....i så fall så gissar jag på 2-2 efter full tid, 3-2 till Brynäs efter förlängning!
#157 - 16 mars 2007 20:27
Kvartsfinal-rysaren

Sjunde avgörande match mellan Brynäs-HV71

Det blir en sjunde och direkt avgörande match mellan HV71 och Brynäs.
Psykkriget har redan börjat.
Brynäs kommer attt klare av detta
#158 - 16 mars 2007 20:28
Jag hann först med förutsägelsen! ;)
#159 - 16 mars 2007 20:30
INTE så lätt att vinna när halva laget sitter med ispåsar i båset...:(

Baaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaajs också. HV förtjänade faktiskt det lite. De va grymt mycket bättre i tredje perioden...
Föresten...Fin bild, jävligt fula tröjor...;)
Får väl hämnas lite...
blää :P Ser dryg åt men ändå ...
Guest
#160 - 16 mars 2007 20:35
ojojoj vilken match iaf tredje var det våldtäktshockey nästan men det räkte inte hela vägen tyvärr....

på söndag är brynäsarna välkomna till HV-land och se när håve förhoppningsvis vinner
#161 - 16 mars 2007 20:37
Haha "våldtäktshockey"...Lite kul ju...;)
Ingen kunde stå på benen alltså.
Japp. Som Lutt sa, välkommna till HV-land. Välkommna att förlora...
Mwuhahahahahaha!!
#162 - 16 mars 2007 20:38
PetitJolie skrev:
INTE så lätt att vinna när halva laget sitter med ispåsar i båset...:(

Inte för att jag brydde mig, men jag såg bara EN HV-spelare med ispåse runt knät?!:confused:

De va grymt mycket bättre i tredje perioden...

Ja, som det "jagande" laget oftast är.

Får väl hämnas lite....

Mitt svar kan endast bli: "Föresten...Fin bild, jävligt ful tröja...;)"

-------------------

Hursomhelst: Jag ska efter denna psykiska urladdning tillbringa morgondagskvällen på en födelsedagsfest. Torde vara den bästa möjliga uppladdningen inför Söndagens sista drabbning mellan Brynäs och HV71!!:D
#163 - 16 mars 2007 20:40
Lutt skrev:
ojojoj vilken match iaf tredje var det våldtäktshockey nästan men det räkte inte hela vägen tyvärr....

"Våldtäktshockey"?? Utan att komma till skott? Borde väl rimligtvis i så fall kallas för "Ofredandes-hockey"? Eller? ;)
#164 - 16 mars 2007 20:41
Dessutom, detta måste vara första gången denna tråd är kvällens mest frekventa tråd!!!! :D
#165 - 16 mars 2007 20:49
(tänker inte använda mig av citatknappen, det blir bara fel...)

Okej, som vanligt överdrev jag, men tre eller fyra var iallafall lite skadade. Kauppilas arm gick nästan av...

haha, jag ska också fira födelsedag imorgon. Men man får ju inte bli alltför bakis...Man måste orka gå upp o springa sig till Kinnarps :p
#166 - 16 mars 2007 20:58
Dessutom, detta måste vara första gången denna tråd är kvällens mest frekventa tråd!!!! :D

Yepp, och jag lovar att jag hade varit aktiv mycket tidigare i denna tråd om jag hade vetat att det fanns sånna som var hockeyintresserade på allvar. ;)
#167 - 18 mars 2007 15:53
Yepp, då var det så äntligen dax för den 7:e och avgörande matchen mellan HV och Brynäs!!

Lets get it on!!! :)
#168 - 18 mars 2007 16:30
[SIZE="1"]hv hv hv ;) [/SIZE]
#169 - 18 mars 2007 18:53
erikthur skrev:
[SIZE=1]hv hv hv ;) [/SIZE]

du behövar inte att viska,,,HV HV HV
mvh janne
#170 - 18 mars 2007 18:55
[SIZE="2"]hv hv hv[/SIZE]
:D
#171 - 18 mars 2007 19:02
[^] OJOJOJ-OJOJOJOJ-OJOJOJOJOJOJOJOJ! :D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D

nyss hemma, ruggit spännande! :D
Men HV var det bättre laget matchen igenom, även om de sölade lite när de ledde. FATTA VA GLAD MAN ÄR!!

Fast jag var ju aldrig orolig. Visste att Pettan, Hjalle o company skulle fixa det! [:-15]
Hockey är fantastiskt...

O du, SugarConny, din spådom slog in: Bästa laget vann ju faktiskt :p
#172 - 18 mars 2007 19:10
var är sockerconny:p :p [B)]
mvh janne
#173 - 18 mars 2007 19:11
En ful fisk jag fotade...

#174 - 18 mars 2007 19:13
var är sockerconny

mvh janne

Jadu, bra fråga :p
Komsikomsi.....
Man måste ju försvara sitt lag i alla väder- [:o]

Men jag kan säga: Brynäs kan faktiskt vara bättre, det var bara oflyt idag...Bättre lycka nästa gång!!
#175 - 18 mars 2007 19:17
Förlåt alla...Men.... Är det inte en UNDERBAR klack vi har?? :p:p

(F.ö rankad som sveriges tredje värsta publik...)

#176 - 18 mars 2007 20:19
Kan inte göra annat än gratulera HV till segern.
Det känns självklart surt, matchserien var faktiskt så pass jämn att det var hugget som stucket vem som skulle gå vidare. Men nu var det ju HV, thats life. Det är bara att bryta ihop och komma igen till nästa säsong.

Ett sista tips inför framtiden:
För HV väntar väl förmodligen en stundande final mot Färjestad.....tror jag iallafall. Men finalen vinner i så fall Färjestad.
(Mina tips brukar väl iofs inte vara klockrena....;))
#177 - 18 mars 2007 21:22
Måste säga att jag tippar samma...

HV- Modo 4-3 i matcher (HV är riktigt duktiga på att dra ut på det)

Färjestad- Linköping 4-0 ( FBK är riktigt heta)

Sen tippar jag annorlunda.
I finalen möts HV- FBK, (OBS favorit i repris... säsongen-04...;) )
och där vinner HV med 4-3 i matcher ^^.. För dom drar ut på det igen. Och i sjunde o avgörande blir det 5-0

Okej, där överdrev jag en aning :P
Guest
#178 - 18 mars 2007 22:02
Men om vi ska blicka bakåt så har HV aldrig förlorat en finalserie, de skulle gått till final förra året med men en minut gör så mycket.

nänä nu ska vi inte spekulera hej vilt....modo väntar och dom skall vi inte räkna bort riktigt vassa är dom...
Guest
#179 - 18 mars 2007 22:04
PetitJolie skrev:
Förlåt alla...Men.... Är det inte en UNDERBAR klack vi har?? :p:p

(F.ö rankad som sveriges tredje värsta publik...)

men varför se på det negativa vi har blivit utsedda till sveriges bästa klack i år igen, undra varför det kommer sig:D
#180 - 19 mars 2007 14:24
Mmm...precis... Alla som hör o ser den förstår nog varför :D
HazelCR
#181 - 19 mars 2007 15:24
[:-28]

...Gävlebo....
#182 - 19 mars 2007 16:27
Såja, upp me hakan...:P Nu får man ta ett annat lags parti, så enkelt är det!
Vilket lag "hejar man på" om man bor i Gälve, och Brynäs är ute ur leken??....Just curious...:)
HazelCR
#183 - 19 mars 2007 16:46
PetitJolie skrev:
Såja, upp me hakan...:P Nu får man ta ett annat lags parti, så enkelt är det!

Vilket lag "hejar man på" om man bor i Gälve, och Brynäs är ute ur leken??....Just curious...:)

Jag är inte Gävlebo från födseln, så jag gråter bara lite.

Jag hejar nog inte på något av de kvarvarande lagen. Jag vill se fin hockey, gärna med finlir, men jag uppskattar även spelare som Renberg, Jämtin.

Jag tror dock att Färjestad blir alltför svåra att tas med för alla de andra lagen, möjligen att HV kan ha en chans. Men då måste t.ex den välbetalde spela ännu bättre, men han har lyft sig i de sista två matcherna, tycker jag.
Å de där ruffiga typerna från andra sidan Atlanten, ska inte Mårts bänka dem eller kan de hålla sig från utvisningsbåset?
#184 - 19 mars 2007 17:58
HazelCR skrev:
Jag är inte Gävlebo från födseln, så jag gråter bara lite.

Jag hejar nog inte på något av de kvarvarande lagen. Jag vill se fin hockey, gärna med finlir, men jag uppskattar även spelare som Renberg, Jämtin.

Jag tror dock att Färjestad blir alltför svåra att tas med för alla de andra lagen, möjligen att HV kan ha en chans. Men då måste t.ex den välbetalde spela ännu bättre, men han har lyft sig i de sista två matcherna, tycker jag.

Å de där ruffiga typerna från andra sidan Atlanten, ska inte Mårts bänka dem eller kan de hålla sig från utvisningsbåset?

Det är rätt! Fin hockey är det bästa eller ännu hellre spännande hockey. Går mycket hellre på gastkramande HV- Färjestad som kan vara riktigt jämna än t.ex HV- MoDo när HV leder vinner med 10-2 (det inträffade för några säsonger sen...;) Somnade typ)

Hehe....Jadu riktigt bra fråga.:P Har själv varit riktigt arg på Mårts ibland, och jag undrar hur han tänker när han låter Ward spela istället för t.ex Svanberg och Grillfors. Känns som att Ward bara går in i en massa skit som bara laget förlorar på.Ingen kan bli en sådan som Jämtin, han e underbar :D En riktig kämpe hela han...

" Den välbetalde..." är det Hrdina du menar?? Han e så jäkla go alltså. och förra matchen var han en riktig busfarbror och delaktig i varenda situation.;)
Riktigt skicklig lirare, men så tjänar han också 70 000 per match [B)]
#185 - 19 mars 2007 18:21
Föresten... Det är Mif- Skellefteå nu på TV4 plus... 1-0 till Malmögrabbarna

GO MALMÖ! :D
Bilagor:
HazelCR
#186 - 19 mars 2007 18:26
PetitJolie skrev:
Det är rätt! Fin hockey är det bästa eller ännu hellre spännande hockey. Går mycket hellre på gastkramande HV- Färjestad som kan vara riktigt jämna än t.ex HV- MoDo när HV leder vinner med 10-2 (det inträffade för några säsonger sen...;) Somnade typ)

Hehe....Jadu riktigt bra fråga.:P Har själv varit riktigt arg på Mårts ibland, och jag undrar hur han tänker när han låter Ward spela istället för t.ex Svanberg och Grillfors. Känns som att Ward bara går in i en massa skit som bara laget förlorar på.Ingen kan bli en sådan som Jämtin, han e underbar :D En riktig kämpe hela han...

" Den välbetalde..." är det Hrdina du menar?? Han e så jäkla go alltså. och förra matchen var han en riktig busfarbror och delaktig i varenda situation.;)

Riktigt skicklig lirare, men så tjänar han också 70 000 per match [B)]

Japp, jag menade Hrdina. Jag vågade mig inte på en stavning bara. :)
#187 - 19 mars 2007 18:33
hehehe, ok... Nä de kan va knepigt. Men jag fatta ändå
jag t.ex kan inte stava till Voutilainen (???)..... :P
#188 - 21 mars 2007 19:22
Fy f*n rent ut sagt, vad dåligt spel det är idag. Ingen ordning på någonting. Det blir bara fel,fel,fel...:(
#189 - 21 mars 2007 20:20
PetitJolie skrev:
Fy f*n rent ut sagt, vad dåligt spel det är idag. Ingen ordning på någonting. Det blir bara fel,fel,fel...:(

kolla med sugarconny:p :p :)
mvh janne
obs varning för troll
#190 - 24 mars 2007 10:49
Vaddå? har han lösningen på HV:s problem?? Hehe...;)
#191 - 29 mars 2007 16:47
kolla med sugarconny:p :p :)

mvh janne

obs varning för troll

:confused: :confused:

....whatever, det är hursomhelst färdig-"trollat" för mig i denna tråd.
See you "troll-lovers" next season.:rolleyes:

b8.
#192 - 29 mars 2007 17:05
Jag kan faktist erkänna en sak.Färjestad kommer åka ur idag så grattis till segern Linköping!
#193 - 29 mars 2007 17:25
:confused: :confused:

....whatever, det är hursomhelst färdig-"trollat" för mig i denna tråd.

See you "troll-lovers" next season.:rolleyes:

b8.

om dett är så jag uppfattes så ber jag så mycket om ursäkt. för det är inte meningen
mvh janne
#194 - 1 april 2007 16:26
Jaaaaaa, jag gråter av glädje, mitt älskade Skellefteå AIK spelar i ES även nästa säsong, äntligen är den förb kvalserien slut.

Stort grattis även till Södertälje som ärligt förtjänat sin ES plats

Malmö, jag lider med er och förstår hur tungt det är men om det nu är någon tröst så går solen upp även i morgon och det är bara att ladda om och ta nya tag.
Guest
#195 - 2 april 2007 19:13
Jaha då var HV ute ur leken:( hoppas på att Linköping kör över modo och tar ner divan sundström på jorden igen:)
Bilagor:
#196 - 4 april 2007 12:44
:( Har inte skrivit på länge nu...
var på matchen o såg skiten....Fy fan va jag grinade. Men jag har väl kommit över det litegrann nu. Men bara lite...:'(
Vill iaf klaga på alla dom idioterna som gick innan matchen var slut. Så gör man inte!! Lixom spelarna ville inte vara där heller antagligen under de sista minuterna.Det bästa man kan göra är att sitta kvar med dom o applådera även om det är fruktansvärt...

Annons