Jag har slutat att bry mig om att försöka att spara på elen, vattnet i dammarna är slut, för mycket vatten i dammarna, kärnkraftverken måste servas, kall vinter, kall sommar, för varm sommar o.s.v o.s.v, man blir r*vk*****d hur man än gör av dom där elbolagen.
Satsar man sedan på miljövänliga alternativ så tar regeringen över r*vk*****det och lägger skatt på allt.
Jag har gått igenom flera års förbrukning eller rättare sagt kostnaden och det jag kan konstatera trots att jag sänker förbrukningen så ligger kostnaden konstant eller högre.
Sen fick man ju en sån där ny fin digital mätare för elen förra året ... inte lite mer el det gått åt sen dess eller snarare den räknat. Dom skyller ju bara på att den gamla var segare och visa för lite ... jo jo det tror man ju så myckat man vill på. Och ska dom komma och mäta upp dom koster det skjortan om det visar sig att det inte är nått fel på den, (igen, inget fel enligt dom allså)
ja.. suck säger jag bara.. förra månadens elräkning var på 2700 samma period innan dom bytte mätare ca 1400 ... [:(!]