<BLOCKQUOTE id=quote><font size=1 face="Verdana, Arial, Helvetica" id=quote>citat:<hr height=1 noshade id=quote>
PO4 och NO3, förmodar jag att jag kan köpa på Hjortgatans zoo. Låter ju lite vågat att göra det så snart efter nystart.
<hr height=1 noshade id=quote></BLOCKQUOTE id=quote></font id=quote><font face="Verdana, Arial, Helvetica" size=2 id=quote>
Med så extremt mycket snabbväxare (50% av akvarievolymen) så tror jag inget kan gå fel, förutom undernäring. Jag slår vad om att du har 0 ppm nitrat och 0 ppm fosfat om du skulle mäta just nu, och det är ett effektivt sätt att få växter att stanna i växten.
<BLOCKQUOTE id=quote><font size=1 face="Verdana, Arial, Helvetica" id=quote>citat:<hr height=1 noshade id=quote>
Håll med om att det är konstigt att räkorna inte städar rent.....
<hr height=1 noshade id=quote></BLOCKQUOTE id=quote></font id=quote><font face="Verdana, Arial, Helvetica" size=2 id=quote>
Ja faktiskt lite konstigt. Räkorna är dom enda kritter jag haft i ett akvarium där man faktiskt ser markant skillnad i algmängdsminskning när man köpt dom.
Jag köpte 10 Otocinclus till mitt 310-liters för ett par veckor sedan. Det blev ingen skillnad alls.
_@_, www.akvarie.net _@_,