Efter en hel massa otur och förtigande av skötsel av denna underbara fisk, så dog båda mina sötingar......
Nu har jag bestämt mig för att det ska bli ett inköp av den igen, men den här gången ska jag läsa på ordentligt! Tänkte höra vad ni har att ge mig för tips för att det ska fungera bra för den när det är dags?
Jag har ett 110literskar som ska igång, och det jag vill veta är om det är för trångt för elefanten?
Så alla mina andra frågor då:
*Vad är bäst att ha på botten?
*Växter, vad passar bra att ha?
*Sällskap, vilka fiskar passar ihop med den, både i temperament och utseende?
*Lyse, vad för rör ska jag ha, nu sitter det ett 20watts SunGlo, samt ett 20watts AquaGlo i rampen?
*Mat? Mina åt mygglarver, men jag har förstått att de kan vara svåra att få igång ätandet på, hur gör man bäst och vad ska jag ge dem för att de ska må bra?
*Hörde av min lokala "fiskhandlare" att de vill bo ensamma, kan man verkligen inte ha flera, eller måste man ha ett monsterstort akvarium för att kunna hålla fler?
Har läst en del om den, men vill ha tips på bra böcker/sidor som jag kan plugga mer på?
Ge mig kött på benen, jag är verkligen ge fisken det absolut bästa när den kommer hem!