eldbukslek!

#1 - 4 juli 2005 13:26
hej har haft akvarium ett tag nu och för två dagar sedan lekte mina eldbukar i mitt 280l men tyvärr så åt honan upp alla äggen nån som har erfarenhet om detta och kan dela med sig med tips..... tacksam för svar
#2 - 5 juli 2005 11:56
ingen som kan ge mig lite tips? suck suck
#3 - 5 juli 2005 15:38
sorgligt att ingen kan berätta lite om eldbukarnas beteende.... "experter"
#4 - 5 juli 2005 16:48
Eldbukar är normalt bra yngelvårdare. Är du säker på att det inte är två honor? Annars kan det bero på att paret inte kommer överens, eller också är de bara oerfarna, och lär sig med tiden.
#5 - 6 juli 2005 13:32
tack Micke

[QUOTE=Micke_A]Eldbukar är normalt bra yngelvårdare. Är du säker på att det inte är två honor? Annars kan det bero på att paret inte kommer överens, eller också är de bara oerfarna, och lär sig med tiden.[/QUOTE]

tack för upplysningen.
nej jag är säker att det är en hona och en hane hade 5st från början men de här två har dödat de andra efter hand....
har en riktigt störig jordätare geophagus nåt. som jag nu har flyttat för att de ska få lite lugn och ro.... hur långt är det mellan varje lek???
#6 - 8 juli 2005 22:30
Det beror på. Ibland kan det gå en månad ibland bara en-två veckor. Jag gissar att det beror på bland annat stress, föda, sällskap.

Mina eldbukar gör sitt bästa för att skydda sina yngel men är tyvärr något mesiga. De skäller värre än de bits, om man säger.

Annons