Ha ha.. Jagar du runt malawisarna med håven 5 ggr om dagen då eller?! :D
Vilken grej, har du ett 1000 L kar och malawisarna äger 3/4, guldfirrarna simmar uppe i en hörnet av karet?! :D
Nej, jag skojar.. De mest konstiga kombinationer kan gå om förutsättningarna är de bästa.. Berätta hur du gjorde.. Var guldfiskarna där först, är de många??
Jag fick Malawisarna gratis av en fiskbutik, de ville inte ha kvar dom :P dom var yngel då jag fick dom, dom hade växt upp med alla möjligare fiskar t.ex mollys,guppys m.m.
När dom var mindre så hade jag dom med kampfisk,neontetror,guppys, och det funkade jättebra, när dom vart större så fick dom flytta till 540L där mina guldfiskar bor, funkar jättebra faktist..Malawisarna kommer fram när man kommer fram och kollar på akvariet och när jag håller i matburken så simmar dom upp till ytan som galningar. Dom och guldfiskarna bryr sig inte ett dugg om varandra, malawisarna håller sig till bland växterna och stenarna hela dagarna och leker där :) . Dom gillar inte ciklidfoder så mycket mera har jag märkt, men dom verkar ÄLSKA pellets för dammfiskar ^^ och flingfoder..förstår forfarande inte varför men mina malawis är roliga :)