Elak kampfisk- Hjälp!

#1 - 20 november 2003 12:33
Var hos en fiskhandlare (herkules zoo i Gbg) och de tyckte inte att det skulle blir för lite med 2honor, så det köpte jag. + 5st orangea småfiskar[:-142] med mussepigg märke på bakfenan. +1 algätare som inte syns, men finns.
Men nu biter min kampfiskhane[:-131] efter alla. Han jagar honorna och har gett hack i två av de orangeas bakfenor. Kommer det bara finnas[:-132] kvar sen??

Vad gör man?

Mitt akvarie är 60l. (9fiskar samanlagt) Det är inte för litet..
#2 - 20 november 2003 12:38
kan du vara lite mer precis vad det är för fiskar du har?
#3 - 13 december 2003 20:53
Jag är inte e-cat men det är mussepigplaty han har. Jag vet hur dom ser ut för min bror har mussepigplaty.

MVH:Patrick S
#4 - 13 december 2003 20:54
Jag tänkte bara hjälpa till lite Fa Ico.
#5 - 13 december 2003 21:03
Du kan ju alltid flytta kampfiskhanen till en skål eller en burk
för när det inte är något syre kvar i vattnet andas dom luft.

MVH:Patrick S
#6 - 16 december 2003 08:26
Ursprungligen skickat av Fa_lco

kan du vara lite mer precis vad det är för fiskar du har?

Det är som Partick säger, men nu har algätaren dött. Hanen är välansad och honorna är på sin vakt för honom nu..
Det är trist att det ska vara så där, en ständig kamp i akvariet..
#7 - 16 december 2003 08:44
Hej !

Hade också liknande problem med mina kampare ett, men det löste sig när jag plockade bort två av honorna och bara lät en hona bli kvar. Då lungade både hanen och den kvarvarande honan ned sig.

[:-5] Mvh Jesper
#8 - 16 december 2003 08:57
Ursprungligen skickat av Quartex

Hej !

Hade också liknande problem med mina kampare ett, men det löste sig när jag plockade bort två av honorna och bara lät en hona bli kvar. Då lungade både hanen och den kvarvarande honan ned sig.

[:-5] Mvh Jesper

Min hane har varit ganska lugn när en av honorna fick ett eget kar ett tag. Nu är honan sams med alla, förutom hanen.. Men dom är mkt snällare nu är då.
/sandra[:-131]

Annons