Elak bil

#1 - 19 april 2004 13:07
Varning för bilreklam där en bil halshugger en katt med solluckan:
http://www.kontraband.com/index.asp?p=tvads.asp?ID=1233
#2 - 19 april 2004 13:21
hahaha klockrent..

om ändå min bil hade samma humör..
#3 - 19 april 2004 13:23
ha! Den va inte snäll..
#4 - 24 april 2004 15:58
Hej

Rätt så smaklös enligt min mening... Att katten "dog" tog liksom bort allt roligt ur den. Vem skulle förresten vilja ha en elak bil? Vem vet, efter katten kanske den smäller igen dörren om ens hand eller nå´t [:-56]

MVH Micke
#5 - 29 april 2004 09:43
Håller med, det var som häftigt att den jävlades med katten.. sen förstördes ju hela reklamen, fick dom sända det där? nej usch, inte vill jag ha en bil som är full med blod på sätena bara för att bilen leker Saddam..
#6 - 29 april 2004 11:18
ligger verkligen det här ämnet i rätt kategori...?
Fija
#7 - 29 april 2004 11:38
Säger bara fy faan va smaklöst! Inte ett dugg kul, bara idiotiskt!
#8 - 29 april 2004 12:07
Vilken snäll bil![:-2][}:)]
#9 - 29 april 2004 12:08
själv tycker jag den är hur kul som helst!
Myzco
#10 - 29 april 2004 13:47
Tappade katten huvudet?
Fija
#11 - 29 april 2004 13:53
gosatta: Vad är det som är kul med en katt som fastnar med huvudet och kämpar för att komma loss och huvudet sedan kläms av? Finns det NÅT kul med det?
Jag blev så fruktansvärt arg när jag såg filmen och har mått dåligt hela dan över att det finns folk som dessutom tycker det är KUL!
Att dessutom filma det för att andra ska skratta åt det är sjukt! Jag fattar det bara inte..
#12 - 29 april 2004 13:55
Jag tycker den här hur rolig som helst och sen tror jag ju inte heller en sekund på att filmen är äkta.
Fija
#13 - 29 april 2004 13:56
Man kan ju alltid hoppas att den inte är det.. Fast det ser ju rätt äkta ut..
Har man själv katt så känns det för jävligt att se en sån film..
#14 - 29 april 2004 13:57
Håller med Vargen. Början av reklamen var lite småkul, men sedan ... usch!!!
#15 - 29 april 2004 13:59
hahaha tror ni det är äkta?

jag tycker den va helkul :)
#16 - 29 april 2004 13:59
Det finns ju inget att bli upprörd över. Självklart är den inte på riktigt. sen behöver ju inte i och för sig alla tycka att det är kul för det.

Hälsningar
Linn
#17 - 29 april 2004 14:05
Det är klart att den är äkta. Tror ni Ford skulle luras i en reklamfilm?
#18 - 29 april 2004 14:08
Det var ju skitkul,
död kan ju vara kul, så är det ibland...
Fija
#19 - 29 april 2004 14:16
Blir förvånad över all okänslighet som finns på det här forumet just nu..
#20 - 29 april 2004 14:22
<font color="red">För det första, det ser inte ut som huvudet åker av, för det andra... var är blodet? Sluta larva er och säg att den är äkta.</font id="red">
#21 - 29 april 2004 14:22
det var ju bara film, vadå brukar du få anfall av gråtmildhet och förvåning när Arnold mördar folk på vita duken med? skriver in till tidningarna om hur hemskt TV-våldet är etc.
#22 - 29 april 2004 14:29
mz791117 dödskul skulle man kunna säga! :)

Det var ju grym:) måste ha en SportKA:
#23 - 29 april 2004 14:34
Filmen lär ju ha varit tänkt att vra riktig.. sen om dom klicpper in en typ robotkatt eller något det är ju en annan sak.. men ingen katt lär ju ha tagit skada av det iaf.. däremot tycker jag det var en vansinnigt bra reklam fram till att den gick för långt ;)
#24 - 29 april 2004 14:35
Finns en till med en Ka och en fågel som är roligare.
#25 - 29 april 2004 14:37
Ursprungligen skickat av Fija

gosatta: Vad är det som är kul med en katt som fastnar med huvudet och kämpar för att komma loss och huvudet sedan kläms av? Finns det NÅT kul med det?

Jag blev så fruktansvärt arg när jag såg filmen och har mått dåligt hela dan över att det finns folk som dessutom tycker det är KUL!

Att dessutom filma det för att andra ska skratta åt det är sjukt! Jag fattar det bara inte..

hahaha men snälla.. det är en reklamfilm för fan!
synd att du inte har humor nog att uppskatta sånt.

Förestän det ska finnas en likadan film fast med en fågel oxå har jag hört. 10 spänn till den som hittar den.
#26 - 29 april 2004 14:51
Personligen så fattar jag inte hur man INTE kan se det roliga i det.
Av alla sätt att på, så dör kattfan genom att köra in huvet genom takluckan… haha
Det är ju som Schizo säger Dödskul!
Mera sådant på Zoopet!!
#27 - 29 april 2004 14:53
http://www.theviralfactory.com/movie/FordBird.mpg

(Det är en serie reklamfilmer som anspelar på hur mordisk en nybilsägare blir när han/hon ser tassavtryck och repor av grannens katt samt frätande fågelskitar på sin nya finaste ögonsten. Tänk vad härligt det vore om bilen själv smockade iväg dessa marodörer.)

(Jag själv funderar på att installera en automatisk nyckelrepdetektor som triggar eldkastare under bilen så att förövaren brinner upp - människa som djur.)
#28 - 29 april 2004 15:03
Ni som inte tycker att filmen var rolig när huvudet flög av, vad utav filmen tyckte ni om. Det hände liksom inget innan dess...?
(bra reklamfilm)

Mvh Malawi´n
#29 - 29 april 2004 15:03
Ursprungligen skickat av defdac

http://www.theviralfactory.com/movie/FordBird.mpg

(Det är en serie reklamfilmer som anspelar på hur mordisk en nybilsägare blir när han/hon ser tassavtryck och repor av grannens katt samt frätande fågelskitar på sin nya finaste ögonsten. Tänk vad härligt det vore om bilen själv smockade iväg dessa marodörer.)

(Jag själv funderar på att installera en automatisk nyckelrepdetektor som triggar eldkastare under bilen så att förövaren brinner upp - människa som djur.)

hahaha jag skrattar ihjäl mig..

*lämnar över 10 spänn*

Var det inte nån som uppfann nått sånt nyligen. I nått land nere i europa nånstans. Polisen tyckte det var en jättebra ide o hade inga klagomål alls på det =) (hört nånstans)
#30 - 29 april 2004 15:04
Fan vad grym den va, vi är 5 pers som gråter av skratt här. Det gick ju skitfort att fixa filmen, du får stående ovationer för den prestationen. ;-)
#31 - 29 april 2004 15:07
Ursprungligen skickat av malawi´n

Ni som inte tycker att filmen var rolig när huvudet flög av, vad utav filmen tyckte ni om. Det hände liksom inget innan dess...?

(bra reklamfilm)

Mvh Malawi´n

Bra fråga?!
#32 - 29 april 2004 15:10

Var det inte nån som uppfann nått sånt nyligen.

http://www.cnn.com/WORLD/africa/9812/11/flame.thrower.car/

Lysande anordning! *beställa* (kul att det nästan är exakt samma bilmodell jag själv har på filmen 8)
#33 - 29 april 2004 15:23
Fan vad intressant, hade ingen aning att sånt existerade, det är ju rena rama James Bond.
Men det är ju förståligt att folk vill skaffa sig det i Sydafrika, det är ju hur många bil kapningar som hälst där.
Skulle lätt skaffa den om jag bodde där.
#34 - 29 april 2004 16:14
Hej

Filmen lär inte vara äkta. Ford skulle bli anmälda och stämda till tusen om den var det, men den är ändå smaklös. Hade katten kommit loss, och sprungit därifrån, då hade den varit (ytterst lite) kul, men när den dog blev jag bara äcklad. Skulle ni ha tyckt att den var rolig om det var en liten baby också? Och ord som "kattfan" får mig rätt säker på att de som tycker att den är kul är katthatare. Själv är jag djurvän (därför jag är här), och tycker att det är smaklöst när man försöker få det till nå´t kul när ett djur dör, fejkat eller inte. Och som sagt, vem vill skulle vilja ha en bil som helt plötsligt får för sig att stänga igen saker om en själv eller annat nå´t levande. Vad är det som är så kul med en "ond" bil? Nej, tacka vet jag Herbie. Eller t.o.m Kitt, hehe.

Som Morellen sa, hör den reklamfilmen överhuvudtaget hit? Jag skulle t.o.m vilja gå så långt som att säga att den inte ens hör hemma på det här forumet. Jag menar, den hade ju inte särskilt mycket med djur att göra. Mest ett bilföretags desperata försök att få uppmärksamhet.

MVH Micke
#35 - 29 april 2004 16:41
"Den enda sanna glädjen är skadeglädjen.."

Jag som älskar roliga reklamfilmer skrattade mitt råa skratt när jag såg den...

"No animals were harmed in making this commercial... "
#36 - 29 april 2004 16:46
hahaha ja ni e för roliga allihoppa, att man kan bli så upprörd? =)

#37 - 29 april 2004 16:53
jag inser av snacket att det här inte är en film jag vill se... Men vad gör länken i den här kategorin? Om den är inlagd för att den skulle vara kul borde den väl stå under humormania? Den har väl ärligt talat inte särskilt mycket med ämnet katter att göra? Och vi som gillar katter och intresserar oss för dem av andra anledningar än att de kan sätta tassavtryck kanske inte uppskattar att se avslitna huvuden. Fejk eller inte
#38 - 29 april 2004 16:57
Humor handlar ofta om att skratta åt något man egentligen är rädd för. Jag gillar t ex JackAss där dom i princip slår sig fördärvade - frivilligt.

Charlie Chaplins hela grej var att slå sig. Slapstick.

Att slå sig är något man är rädd för.
#39 - 29 april 2004 17:06
kanske - men jag undrar fortfarande VARFÖR du valde att lägga länken under detta ämne
#40 - 29 april 2004 17:10
Den hade med katter att göra och jag kände på mig att folk skulle bli upprörda. En tjänst helt enkelt. Dom som tycker den är osmaklig borde protestera. Börja skicka kedjemail med protestlistor osv. 8)
#41 - 29 april 2004 17:21
fritt översatt=du ville djävlas
#42 - 29 april 2004 17:27
Nej det var fel uppfattat. Göra kattägare uppmärksam på att ett bilföretag tycker det är roligt att halshugga katter.

Skjut inte budbäraren.
#43 - 29 april 2004 17:32
Hej

Det tror jag inte att bilföretag tycker. Ingen normal människa tycker det är kul att döda katter, eller andra djur. Men de kom nog på den filmen under smaklösa timmen på Ford. Och den här tråden har inte under katter att göra. Knappt ens under humormania. Och varför denna råa attityd att våld och "ondska" är kul? Vill nå´n människa ha det så, innerst inne? Knappast. Och se´n är det väl inte särskilt kul när folk blir illa berörda.

MVH Micke
#44 - 29 april 2004 17:34
varför skulle den inte passa under humormania? är du humor polis här som bestämmer vad vi ska tycka är kul?

PS.

Och se´n är det väl inte särskilt kul när folk blir illa berörda.

jo ibland är det tyvärr också jätte kul.
DS.
#45 - 29 april 2004 17:38
<font color="red">Suck... jag måste ändå säga att jag börjar störa mig lite på detta gnäll. Det är ingen riktigt katt så varför bli upprörd? Nästan gång någon länkar till en hemsida där ett gosedjur blir "dödat" kan vi lika gärna sätta upp en lång varningstext för känsliga!</font id="red">
#46 - 29 april 2004 17:45
Hej

Nej, men jag tycker inte att den är kul. En livlös kattkropp som faller till marken är inget jag gillar att se. Se´n får den vara hur fejkad den vill. Men det är vad jag tycker. Ni får tycka vad ni vill. Och som sagt, under katter har den inte att göra tycker jag, och syftet med att lägga den här verkar inte särskilt lyckat. När man går in under den här kategorin förväntar man sig se folk som berättar om sina katter, frågar om katter, och så vidare, inte en reklamfilm om en bil med attitydproblem. Som sagt, hade den varit lika kul med en baby istället för en katt?

MVH Micke
#47 - 29 april 2004 17:45
varningstext hade inte varit någon dum idé.
Defdac; OK den tolkningen kan jag köpa men jag tycker inte det framgår nån annan stans i tråden så det känns felplacerat.
Vad som verkligen irriterar mig i den här tråden är det förakt som framkommit för folk som blir illa berörda av folmen och liknande sekvenser. (fejk eller ej) OK jag kanske är blödig men var går gränsen? Är det OK för att det rör sig om "bara en katt"? Jag blir illa berörd av arnolds mördarmaskiner med - däremot läser jag "obducentdecare" med förtjusning så jag är tydligen sellektivt blödig...
#48 - 29 april 2004 17:46
äh, då kan ju defdac lägg ain en liten varning i sitt första inlägg så slipper ni klicka..
#49 - 29 april 2004 17:49

Och varför denna råa attityd att våld och "ondska" är kul?

Jag vet inte, jag kan bara anlysera:

Jag gissar att ondska alltid har varit roligt därför att humor i alla tider ofta har handlat om att skratta åt det hemska man är rädd för.

Att få skratta åt den undermedvetna oro man går och bär på är ofta extremt frigörande.

T ex så visade jag upp ett djuphavsdjur i Humormania. Det såg hemskt ut och det jag är absolut räddast om i världen just nu är vår Chihuahuavalp. Därför skrev jag att den ätit upp vår Chihuahua eftersom det fick mig att skratta bort oron jag har för att ta hand om henne.

Likaså skrattar jag nervöst när hon ramlar och slår sig eftersom hon ser dråplig ut och har noll koll och jag vet att hennes fontanell kanske aldrig kommer växa ihop vilket gör henne extremt utsatt för stötar mot huvudet.
#50 - 29 april 2004 17:56
Hej

Ja, så kan det nog vara. Men under "Humormania" hade den nog passat bättre än under "Katter"

MVH Micke
#51 - 29 april 2004 18:00
Nej eftersom tanken var tvåfaldig:

Dels tycker jag faktiskt också den är osmaklig, samtidigt som jag skrattade väldigt mycket åt den.

Därför satte jag den här där jag vet att kattälskare finns och jag ville utan någon varningstext se reaktionerna och se vilka som delade min uppfattning att den var osmakligt och dom som delade min uppfattning att den var rolig.

Dessa båda känslor utesluter inte varandra. Det är snarare i denna konflikt som humorn föds.
#52 - 29 april 2004 18:22
och folk har inget bättre att diskutera om på det här forumet?
Ni som då anser att det här forumet enbart ska handla om hur man tar hand om sin katt osv:
Varför fortsätter ni skriva på den här tråden. Låt oss som tycker att sådana "dråpliga" filmsnuttar är roliga glädjas lite utan att det kommer mängder med kommentarer som dessutom ni själva anser inte ska höra hemma här...

Mvh Malawi´n
#53 - 29 april 2004 18:44
Hahaha.. humor :)
Skulle själv vilja ha en sån bil som gjorde så med den katt som försökte kliva runt på min lack med sina klor och tassar.

Mvh Fredrik
#54 - 29 april 2004 18:48
Defdac har nog en förenklad syn på humor. Humor kan också grunda sig på makt, nyfikenhet, förvåning mm mm. Den humor som kommer ur rädsla är den lägsta formen av humor dvs den humor som kommer från den lägsta medvetandenivån hos personligheten. De som inte skrattar åt den elaka bilen, utifrån rädsla, har nog en annan sorts humor och är nog inte utpräglade rädda personligheter utan istället antingen maktbenägna, nöjeslystna eller kärleksfulla, t ex.
#55 - 29 april 2004 18:52
Hehehehehhehe :)
#56 - 29 april 2004 18:54
Verkar ha varit en livlig debatt detta :) Läst igenom hela nu.. phew.

Katten är en fake, precis som fågeln är i den andra reklamfilmen.
Man ska se det hela med humor. Däremot så kan jag förstå att vissa blir upprörda då de ser sitt älsklingsdjur få huvudet avkapat av en elak sollucka.
Jag blir dock inte det :)

Mvh Fredrik
#57 - 29 april 2004 19:03
Tippar att Ford tappar mycket fler kunder än de vinner med den reklamen. Tillochmed i spelfilmer brukar man undvika att låta hundar eller katter skadas, eftersom så många tar illa vid sig trots att de vet att det är fake. Se t.ex. 'Armageddon'.

Det är väl en chansning av Ford, ett försök att slå igenom mediabruset, men inte en som får avsedd effekt, enligt min mening. Fast iofs, det funkade ju för Benetton, kan kanske funka för Ford också.
#58 - 29 april 2004 19:04
jag är iallafall nybliven kattägare och tyckte filmen var rolig. lite distans till saker är aldrig fel gott folk, filmen och defdac och vår syn på humor är inte ett påhopp på er eller era smådjursutrotande hårande sandlådebajsande pälsbollar.
#59 - 29 april 2004 19:11
frågan är när reklamfilmen med bilen som halshugger barn som hotar lacken kommer?
Det som retat mig är inte främst att det finns folk som tycker att filmen är kul (om inte hade det varit bortslösade reklampengar) utan de som i tråden uttryckt sitt förakt över att vissa - där ibland jag - blir illa berörda av den och därför anser oss ha rätt att påpeka att vi inte finner den rolig.
Med nuvarande "varningstext" kan ju blödiga personer som jag själv undvika att klicka på länken.
Om det är humor eller ej är ju en annnan fråga som defenetivt inte är i rätt kategori.
#60 - 29 april 2004 19:18

Defdac har nog en förenklad syn på humor.

Nej det har jag inte eftersom jag aldrig sagt att humor enbart grundar sig på rädsla.

Jag försökte bara analysera det faktum att många skrattar åt den åskådligjorda fantasin att en maskin medvetet dödar ett djur - för jag är säker på att ingen av oss här på forumet är medvetet onda, vare sig vi skrattar åt reklamfilem eller inte.
#61 - 29 april 2004 19:32
Ursprungligen skickat av malawi´n

och folk har inget bättre att diskutera om på det här forumet?

Ni som då anser att det här forumet enbart ska handla om hur man tar hand om sin katt osv:

Varför fortsätter ni skriva på den här tråden. Låt oss som tycker att sådana "dråpliga" filmsnuttar är roliga glädjas lite utan att det kommer mängder med kommentarer som dessutom ni själva anser inte ska höra hemma här...

Mvh Malawi´n

precis.

#62 - 30 april 2004 06:12
Ursprungligen skickat av defdac

Jag försökte bara analysera det faktum att många skrattar åt den åskådligjorda fantasin att en maskin medvetet dödar ett djur - för jag är säker på att ingen av oss här på forumet är medvetet onda, vare sig vi skrattar åt reklamfilem eller inte.

Jag tänkte väl det, du är ju inte precis känd för att ha en förenklad syn på saker och ting, tvärtom.

Det var alltså din kända analytiska experimentlusta som sökte sig nya jaktmarker.;-)
#63 - 30 april 2004 06:30
LOL
Den där är ju asbra! Skrattar lika mycket varje gång jag ser den.

Måste ju säga att Ford har lyckats med sin reklamfilm. Alla pratar om den, den kommer på mailen från alla håll, finns på alla forum. Kort och gott, dom får den publicitet dom ville ha...

PS. Katten är fake...syns lång väg...
#64 - 30 april 2004 06:45
Låter som en kul reklamfilm... lustigt att katter lockar fram sådana känslor! Det fanns en mycket rolig bok för massa år sen som hette "101 sätt att använda en död katt"... den var skitkul, fast man kan ju undra varför man tycker det ofs? Katter måste tydligen locka fram mycket irritation hos folk[:D]
#65 - 30 april 2004 06:48
finns även en "101 sätt att använda en död kat II" och så finns det även "ytterligare 101 sätt att använda en död katt" Min syster kattälskaren har fått alla tre av vår far =)
#66 - 30 april 2004 08:18
gosatta: hahahaha, skön familj.. ;)
#67 - 30 april 2004 08:28
hehe.. gav ett ex av boken till min knasiga katt-tant till granne jag hade på den tiden. Preskriberat nu... typ 25 år sedan :D
#68 - 30 april 2004 09:22
Hej

Hmm, hehe. Varför får jag känslan av att den här tråden innehåller en del folk som inte gillar katter? Och det under kategorin "Katter". Mysko.

MVH Micke
#69 - 30 april 2004 09:34
japps bara för att man kan skämta om katter så hatar man självklart katter, förstår ju vem som helst.
#70 - 30 april 2004 09:47
Hej

Jag nämnde inga namn. Jag sa inte att alla i tråden var katthatare. Men en del uttryck har gett mig den känslan, att en del är det. Inte just du, gosatta.

MVH Micke
Kjell Fohrman
Administrator
#71 - 30 april 2004 10:02
Har fått en del mail om att jag skall stoppa/ta bort denna tråd.
Även om jag tycker att reklamen i fråga är klart otrevlig så anser jag inte att det finns någon anledning att ta bort eller stoppa tråden.
Reklam som denna är ju en företeelse i samhället och det är väl helt OK att diskutera för eller emot på en djursida - det viktiga är väl att man respekterar varandras åsikter även om man argumenterar emot dom.
#72 - 30 april 2004 10:05
Hej

Kjell: Jo, men har den under "Katter" att göra? Här retar den ju gallfeber på många kattälskare, och man får känslan att det var det som var meningen. Vore det inte bättre att flytta den till "Humormania"?

MVH Micke
Kjell Fohrman
Administrator
#73 - 30 april 2004 10:12
Kjell: Jo, men har den under "Katter" att göra? Här retar den ju gallfeber på många kattälskare, och man får känslan att det var det som var meningen. Vore det inte bättre att flytta den till "Humormania"?

Det är möjligt - men å andra sidan så är det väl "kattälskare" som skall reagera mot reklamen som sådan och t.ex. maila till Ford och skälla på dom för den dåliga reklamen.
Tycker det blir lite snett om en tråd som denna skall "gömmas undan" från dem som blir mest berörda.
#74 - 30 april 2004 11:08
Ursprungligen skickat av Micke_A

Vore det inte bättre att flytta den till "Humormania"?

Trodde inte du tyckte det var humor..
#75 - 30 april 2004 11:23
Kjell: bra talat.. ;)

Katthatare är ju ett hårt ord..

Jag har själv katt, men den bor kvar hos mina föräldrar där den mår bättre, och slipper bli jagad av hunden. Jag älskar ju den katten nästan lika mycket som hunden, nästan.

Men jag måste säga att de katter som man sett klättrat på ens bil och lämnat märken, de katter som kissar å bajsar i barnens sandlådor, de katter som kissar å bajsar i cykelförråd och liknande, de katter skulle jag med glädje nacka om jag fick tag på dom. En katt ska hållas i koppel i bostadsområden, så är det bara! Visst om man kan lära katten att inte göra dessa företeelser, då är det okej, men fram till dess så..

Gör detta mig till katthatare? det tycker inte jag.. möjligtvis gör det mig till att ogilla kattens matte eller husse men jag har inget emot katter i övrigt.

Sen att jag tyckte reklamen var aningens magstark är väl mest att jag växt ifrån "dödshumorn" samt att det hade varit roligare om dom spelat på kattens nio liv och typ låtit takluckan pajja eller nåt ;) aja..
#76 - 30 april 2004 11:33
Hmm,, gillar katter själv och är inte djurhatare nånstans men dom här filmerna är roliga! (bidrar med en till: http://www.viralplanet.com/modules.php?name=News&file=article&sid=236 ) bör tilläggas att dom här filmerna inte var menade att nå marknaden. Men det var den här: http://www.theviralfactory.com/movie/KickTheDog.mpg
#77 - 28 maj 2004 12:56
Tycker det är konstigt att man kan skratta åt sånt, oavsett om det är fejk eller ej... Skulle va intressant att veta om ni skulle skratta lika gott åt riktig onödig dissikering/halshuggning etc.... Eller nej förresten jag vill nog inte veta.
#78 - 5 juni 2004 16:37
Hej

Hur som helst, så tycker jag att under den här kategorin, som så beskrivande heter "Katter", ska man diskutera sina egna erfarenheter om just katter. Inte det roliga, eller osmakliga i en reklamfilm. Finns nog andra forum som handlar om så´nt. Det känns som att det var meningen att provocera, att lägga den här, där det cirkulerar många kattälskare. Skulle väl inte vara så kul eller passande, om nå´n under "Amerikanska ciklider" la in t.ex "10 roliga sätt att döda en scalare" Visst, ordet scalare skulle förekomma i det inlägget, liksom det är en katt med i reklamfilmen, men den har ändå inget med katter som djur att göra. Och anses dessutom som osmaklig och provocerande av många. Och se´n jämförelsen med "mördarfilmer" med Arnold. Tja, ser man en film med allas vårt österrikiska muskelberg med robotrösten, förväntar man sig nog att det dör en och annan. Men går man in här, förväntar man sig nog inte att se en katt kvävas/halshuggas, vare sig fejkat eller på riktigt.

Kjell Fohrman skrev:

Tycker det blir lite snett om en tråd som denna skall "gömmas undan" från dem som blir mest berörda.

Jo, men problemet är att de som går in här för att läsa och skriva om katter, nog inte vill bli berörda av så´nt, men får den mer eller mindre uppkörd i ansiktet. Går man in här förväntar man sig nog inte att se en katt bli kvävd/halshuggen, fejkat eller inte. Tycker som sagt inte det här är rätt kategori för att beröras av roliga/osmakliga reklamfilmer. Nu står det en varning vid länken, men det gjorde det inte från början om jag minns rätt, så många klickade nog utan att veta vad det var, och fick se nå´t de inte ville se, eller beröras av. Särskilt inte under kategorin "Katter".

MVH Micke
#79 - 5 juni 2004 18:13
Ursprungligen skickat av jolon

Hmm,, gillar katter själv och är inte djurhatare nånstans men dom här filmerna är roliga! (bidrar med en till: http://www.viralplanet.com/modules.php?name=News&file=article&sid=236 ) bör tilläggas att dom här filmerna inte var menade att nå marknaden. Men det var den här: http://www.theviralfactory.com/movie/KickTheDog.mpg

Fan va kul att det kommer fler filmer. Det är underbart att det fortfarande finns lite folk som har humorn kvar och inte bara en massa torrbollar.

Vad är det för fel på er som inte kan se ett skämt? Har ni blivit uppväxta i ett barfota kollektiv och just kommit ut för att inse att det kan hända jävliga saker här i livet.

Och om det någon som hatar katter, låt dom då göra det, för man behöver ju inte älska hela planeten.

Bra att denna tråd inte glömts bort för det är fan bra för folk att se lite sånt och lära sig ta lite distans.
#80 - 5 juni 2004 18:43
Hej

Tycker nog inte det har särskilt mycket med distans att göra. Inte här. Det handlar nog mer om respekt. Att man måste respektera att många människor inte vill se, och tar illa vid sig av, liknande filmer. Det finns nog som sagt andra ställen dit folk som vill se så´nt kan gå, sidor med roliga/osmakliga/tänkvärda/osv filmklipp. Hit kommer nog som sagt de flesta för att läsa och skriva om sina älsklingsdjur, inte se dem bli halshuggna i reklamfilmer, hur mycket fejk det än är. Man blir som sagt påtvingad det när det är här, eftersom man inte förväntar sig det. Och är man inte beredd på det, så blir man nog mer illa berörd än man skulle blivit annars.

Jag blev inte väldigt äcklad av filmen, men heller inte ett dugg road. Jag tyckte mest den var onödig och smaklös. Vem vill t.ex ha en "ond" bil? Undrar vad Ford tror om sina kunder egentligen. Att de är sadister? Om en bil var så´n, aldrig att jag skulle köpa den. Man kliver in, och den får för sig att stänga dörren om ens fot, eller nå´t. Rätt dumt faktiskt. Ungefär som Audis reklamfilmer, där de ska visa att bilarna blivit större, så man får måla om parkeringsrutorna, och garagedörren går inte igen om bilen. Ungefär som att de vill säga att deras bilar är för stora för att gå in i parkeringsrutor och garage. Också dumt och bakvänt, men till skillnad från StreetKa-reklamen så blir ingen illa berörd.

MVH Micke
#81 - 5 juni 2004 19:00
and here we go again...
#82 - 5 juni 2004 19:17

Jag har google'at som en tok efter reklamfilmen på samma tema med en Ford StreetKA och en duva !

Någon som råkar ha en länk till den ??

Den är ju om möjligt ännu sjukare/roligare !

#83 - 5 juni 2004 22:56
jodå oveb, kolla tidigare i tråden. Sidan 2 eller 3 tror jag. Där har du länken :)

Mvh. Martin
#84 - 6 juni 2004 14:41
Mikael A
Det är ju det som är det roliga att det INTE existerar något sådant.
Om du läser en fantasy bok eller en deckare och en jävla massa människor, djur, troll m.m. dör, Blir du lika upprörd??? Ganska instabilt isf?! För du förstår väll att dom inte existerar...? Precis som bilen.

Men jag kan tänka mig att det finns bra många som vill ha en liknande "fantasy" bil. Tänk vad skönt att inte bekymra sig om att den blir ner skitad, repad eller snodd.

Annons