el tejp giftig?

#1 - 25 februari 2008 14:43
Tänkte att jag skulle tejpa fast en avskuren flaska på en slang så att jag inte får med så mycket grus när jag byter vatten.
kan tejpens gifter vara farliga för fiskarna?
det handlar ju inte om så lång tid som den är i vattnet.så det börde väll vara lungt?
kan man göra på nägot annat sätt som jag inte har tänkt på?

//Niklas
#2 - 25 februari 2008 14:44
det är vanlig silver tejp som jag tänkt använda...
#3 - 25 februari 2008 14:48
Jag skulle nog helst inte använda tejp i akvarium, limmet innehåller sannolikt mängder av otrevligheter.
Du kan ju kanske silikona och/eller krympslanga fast den?
#4 - 25 februari 2008 15:09
Eltejp är OK, men den tappar i häftförmåga ganska så snabbt lite beroende på märke. Gaffatejp kan jag inte svara på men det finns andra lösningar med.
Jag har tagit slang från ett ytterfilter som jag skurit av några cm och detta passar i hålet till flaskan, som jag sedan sticker in en vanlig trädgårdsslang i.
På så sätt är det hyffsat enkelt att plocka bort delarna från varandra och behöver inte ta till kniven om det ska säras på.
#5 - 25 februari 2008 16:13
clas ohlsons eltejp är bäst i vatten, mina tejpade grejer har suttit i flera år i akvariet och de sitter fortfarande perfekt!
#6 - 25 februari 2008 17:47
Kör med silvertejp, dels ska ju inte tejpen vara permanent i karet dessutom suger dummju upp ev föroreningar med en gång..
#7 - 25 februari 2008 17:48
Kör med silvertejp, dels ska ju inte tejpen vara permanent i karet dessutom suger du ju upp ev föroreningar med en gång..
#8 - 25 februari 2008 19:02
Tavk för alla bra svar!!

Det är en grymt bra sida det här!!
zoopet rules:)

Annons