Eheim ytterfilter

#1 - 27 januari 2009 22:36
Vid köpa av Eheim 2028 Proffesional 2 hos PWSS http://www.pwss.se/product.php?productid=517&cat=304&page=1

Ingår det filter, slang etc? bara till och packa upp och köra igång?

Lite dåligt att kunden inte får veta vad som ingår och inte ingår.

mvh
#2 - 27 januari 2009 23:08
Slangar, strilrör och insug ingår men filtermedia gör det inte.
#4 - 28 januari 2009 05:00
Jag köppte ett Eheim 2224 Prof. häromveckan och då låg det tre kassar med filtermaterial i krogarna (Mech, och Substrat Pro) vid leverans.
#5 - 28 januari 2009 05:28
Ljung- lyckos dig.
De flesta som köper eheim får köpa filtermaterial också.
#6 - 28 januari 2009 11:47
Som regel följer det inte med filtermaterial till eheims ytterfilter!
#7 - 28 januari 2009 13:23
Men till tetras (i alla fall mitt) följde det med..

När jag skulle göra rent det första gången hittade jag en påse men kol insvetsad i en plastpåse... Fruktansvärt effektivt kolfilter :(..

Så oavsett vad du gör öppna filtret först och inspektera så det inte ligger en död råtta där eller så.. Kolpåsen var ju harmlös..
#8 - 28 januari 2009 16:44
Xul skrev:

När jag skulle göra rent det första gången hittade jag en påse men kol insvetsad i en plastpåse... Fruktansvärt effektivt kolfilter :(..

Så oavsett vad du gör öppna filtret först och inspektera så det inte ligger en död råtta där eller så.. Kolpåsen var ju harmlös..
jo goddag.. man öppnar väl alltid filtret och ser vad som ligger i det samt sköljer allting;) och ja till tetratec följer alltid filtermaterial med men dock ej regel med eheim!
Guest
#9 - 28 januari 2009 16:54
Varför skulle de ligga en död råtta i filtret?
#10 - 28 januari 2009 17:09
Klart man alltid öppnar måste ju kolla att packningarna är hela och vaselininsmorda och skölja av utrustningen innan om det skulle vara retser kvar från tillverkningen.
#11 - 29 januari 2009 09:20
Xul skrev:

Självklart SKALL påsen med aktivt kol vara i en lufttätt embalage, annars skulle ju kolet mista sin förmåga att binda upp giftiga ämnen.
Kolfilter till gasmasker är alltid förseglade fram tills dess de skall användas, när de öppnats håller de sig några månader bara.

Annons