Jag hade tänkt o köpa ett Fluval 304 (1000/h) och undrar om någon har några åsikter om pumpen. Är den bra? Håller den?
Är det verkligen så mycket skillnad på Eheim och fluval för den prisskillnaden som är?
Ursprungligen skickat av Excido
Och här sitter man med en ganska nyinköpt Fluval 304 som väntar på att installeras, jag vet inte om jag ska skratta eller gråta.
Köpte den på Hjortgatans, i tron att dom inte säljer skräp men man börjar ju undra. Fast jag fick bra rabatt, jag betalade nog bara 854 kronor för min.
//E
Muttrarna till min Fluval404 har gått sönder 2 ggr under 3 år.
det pumpar 950L/H filtervolym 4,9L
Skall tillägga att jag faktiskt tycker att mitt Fluval 4+ är bättre än Eheim 2252 som jag hade. Dels så skiljer det ytterst lite i L/H men Fluval filtret drar ca 10watt medans Eheim drar nästan tre gånger mer.
Ursprungligen skickat av jarinen
"...fluval är hälften så billig och energisnålare men samtidigt precis oduglig i mina ögon"
Ursprungligen skickat av Hult
[quote]Ursprungligen skickat av jarinen
"...fluval är hälften så billig och energisnålare men samtidigt precis oduglig i mina ögon"
Ursprungligen skickat av jarinen
Helt rätt ! Men plocka inte ur text ur sitt sammanhang, då blir det fel.
Mvh Jari
Ursprungligen skickat av Hult
Som de andra ovan har sagt...priser ska jämföras nationellt från båda håll! Dessutom stöder jag hellre våra svenska affärer än de tyska.
Ursprungligen skickat av doohan
Skall tillägga att jag faktiskt tycker att mitt Fluval 4+ är bättre än Eheim 2252 som jag hade. Dels så skiljer det ytterst lite i L/H men Fluval filtret drar ca 10watt medans Eheim drar nästan tre gånger mer.
Ursprungligen skickat av swetrot
Men det betyder också att på 10 år har Eheim dragit 1752KWh mer el, till en kostnad av ungefär lika många kronor... Det gör att prisskillnaden vid köpet inte betyder så mycket.
Swetrot