EHEIM Slamsugare - Batteridriven

Eldstorm
#1 - 22 juni 2008 17:23
Tjena

Jag skulle vilja veta om det är någon här som har erfarenhet av en sådan här mojäng och om den är så bra som man kan hoppas?

http://www.akvarieshopen.com/eheim-slamsugare-batteridriven-p-2522.html

/Johan
#2 - 22 juni 2008 19:03
ett kar i jämnvikt behöver aldrig slamsugas men vill man ändå ha den där prylen så funkar den självklart;)
#3 - 22 juni 2008 20:27
Lägg 20 kr på en flaska läsk, 30 kr på två meter slang, och ytterligare 20 på en rulle tejp... skär av botten på flaskan (glöm inte att dricka upp innehållet först), tejpa fast den i ena änden av slangen, och plötsligt har du 470 kr du kan göra nåt vettigt för istället. (540 pengar för en så kopiöst meningslös apparat är rätt så mycket...)

Saxat ur artikeln: "så kan du slamsuga medans du byter vatten"... precis samma sak som man kan göra med petflaskemodellen...
#4 - 22 juni 2008 21:08
Trollsvans skrev:

Saxat ur artikeln: "så kan du slamsuga medans du byter vatten"... precis samma sak som man kan göra med petflaskemodellen...

Så står det väl inte? Däremot står det att man kan slamsuga mellan vattenbyten, så själva vitsen är väl att man kan suga skräp utan att tömma ur en massa vatten... För övrigt är nog din lösning minst lika bra, men just den detaljen tror jag inte den fixar.
#5 - 22 juni 2008 21:20
Ah, det kanske det stod... var så förvånad över en sån manick att jag blev lite snurrig... :p:p

Å andra sidan kan man ju lika gärna passa på, när man byter vatten en gång i veckan, antar jag. (enligt mitt synsätt, så klart, andra har säkert egna modeller på när osv).
#6 - 22 juni 2008 21:22
Trollsvans skrev:

Å andra sidan kan man ju lika gärna passa på, när man byter vatten en gång i veckan, antar jag. (enligt mitt synsätt, så klart, andra har säkert egna modeller på när osv).

Håller helt med!
#7 - 22 juni 2008 23:02
Testade en billig modell som går på 2 st 1.5V LR14 och den sög, eller för att förtydliga det hela så var den inte värd namnet, en pytteliten utkastare med plats för en liten filterpåse eller slang till spann, om eheims ska fungera så får det vara kräm i grejorna.
Eldstorm
#8 - 2 juli 2008 18:22
Jag fick tag i en sån här Eheim grej begagnat för 150 spänn. Och det är förvånansvärt bra drag i den.. virvlar upp gruset väldigt bra.

Nu i efterhand är jag isf glad att jag inte köpte den för fullt pris :)

Annons