Personligen har jag gjort erfarenheten att biologisk funktion i ett innerfilter i stort sett alltid är bristfällig, för de fiskmängder som är "brukligt" visst, med ett riktigt sparsamt befolkat akvarium kan man säkert få biologisk balans med ett innerfilter, men de är enligt min uppfattning pinsamt otillräkliga vad det gäller storlek och det har ju sina uppenbara skäl, vem vill ha en 10 liters burk till innerfilter? Tilläggas bör kanske att jag för ca 5 år sedan övergav innerfilter i permanentbefolkade akvarium. Det gör att jag inte har provat aquaball osv, så jag kan inte utalla mig specifikt om ett sådant. I de baljor där jag trots allt tillfälligtvis kör fiskar, med innerfilter, är det powerheads, med aquaclear filter addon, och deras "vadd" utbytt mot passande blå filtermassa, tror det var samma som till fluval 3'or, men vågar inte svära på det, är ju ett tag sedan... det krävdes en del våld för att få på filtermassan på aquaclear'ens centrum pinne, men väl där är det inga bekymmer...
B!