När doppvärmaren värmt upp vattnet färdigt (i ditt fall 27,1) så drar upp den lilla "knoppen" som sitter på toppen av doppvärmaren, den sitter ganska hårt så du behöver en tång eller kniv som du sätter i skåran, sen ställer du vredet på den temperatur du mätt upp i karet och trycker sen ner "knoppen igen, klart;)
Okej, jag tände ju lyset imorse , och nu står den på 27,4, men det är väl lysröret antar jag som värmt. men då ska alltså den röda stå på 27.1, jag har en rund grå knopp på min, ingen pigg uppåt. men jag kan reglera den röda lite ändå, men man måste alltså dra upp toppen för att reglera den röda.
Okej, ag kollar det, vill ju inte ha sönder den. Det står bara i bruksen att jag ska vrida på den röda, och inte ta upp nåt lock.
"Mät vattentemperaturen med en korrekt termometer. VRID markeringspilen (röd) till uppnått temperatur. Ställ in önskad temperatur i behållaren med inställningskalan (blå)"
Kan man bara kalibrera 1 gång, eller kan man göra det flera gånger, eller blir doppen "galen" då? =) Ledsen att jag ställer frågor även om jag har en bruks, men ville veta hur andra gjorde i verkligenheten, så jag inte gör fel.
Men då testar jag det att ta upp det gråa locket...
Tack