Eheim Canisterfilter II 2028

#1 - 14 oktober 2002 13:52
Hej

Behöver uppgradera filterarrangemanget till mitt 550 liters. Är det någon som har erfarenhet av detta filter? Är det ett prisvärt filter eller finns det något bättre val? Är inte intresserad av innerfilter, filtermattor eller dyl.

Priset= max 2000:-
Flöde= 1000 l/h är tillräckligt (Har bara dvärgciklider i akvariet)
Filtervolym= så stor som möjligt.

Tacksam för synpunkter

Mvh/ Per
#2 - 14 oktober 2002 14:58
Köpte en Eheim Professional II på Aquaristic.net. Är nöjd med den, tyst, effektiv och lätt att göra rent. Jag gav runt 1350 kr för den, den var på rea. Sen tillkommer ju frakten, runt 200:-
Har även köpt en begagnad Eheim Professional 2326 på Avarieleasing i Sundbyberg, för 750:- .Värmaren fungerar inte, men filtreringen är helt okej.
Fick med alla slangar och filtermaterial till det priset, så jag är jättenöjd, den har jag till mitt 350-liters kar, (där jag även har lite annan filtrering...)

Ulla, med 350-liters sällskapsakvarium och 678-liters regnbågsfisk-akvarium, nystartat.
#3 - 14 oktober 2002 21:09
Hej!
Jag har ett 2028 och är mycket nöjd. Använder det i mitt 540 liters akvarium och det fungerar bra. Har bl.a. Scalare i akvariet. Har du mycket växter så kan det dock bli lite dålig cirkulation i bortre änden av akvariet.
Mvh Maria

Annons