köpte en eheim aquaball i mars detta år och tycker att den krånglar lite väl mycket.
i början när den var 'nyinstallerad' sprutade den kraftigt med mycket bubblor, jag har gjort rent filtret varannan vecka hela tiden, men efter några månader verkade 'sprutstyrkan' halveras - den sprutade nästan ingenting och vissa gånger snappade fiskarna luft vid ytan.
så, nu i början av sommaren, efter en filterrengöring, återfick den sin gamla sprutstyrka och fick ett ryck och sprutade och skvätte vatten utanför akvariet.
jag var mycket stolt över att ha lyckats laga den...men fattar inte vad det kunde vart för fel?
jag hade tagit isär den och kikat inuti ifall det kanske var ett felplacerat gruskorn eller liknande, men utan att hitta något.
så igår var det färdigt igen. när jag kom hem från jobbet reagerade jag över att det var så tyst i rummet - gick fram till akvariet och pumpen sprutade så ynkligt att vattenytan knappt krusades. filtret gjordes rent i tisdags, men pumpen började alltså strejka på lördagen - så jag kan väl inte gärna ha satt ihop den fel?
det är 3 års garanti på den, funderar på att lämna in den - kan man få den utbytt mot en ny?
någon annan som haft liknande problem?
någon som har en ide om vad det kan vara??