Eheim Aquaball

#1 - 14 februari 2012 21:40
Hej,

har nyligen köpt en ny pump efetr att ha läst mig till att dens ka vara bland de tystare av ppumpar. Pumpen är en ehim aquaball 60 ( typ 2401). Dessvärre är den dock inte tyst vilket är riktigt irriterande då jag endast ahr plats för akvariumet i sovrummet. Jag använder inte syreröret, är det något annat jag kan göra innan jag lämnar tillbaka skiten?
#2 - 14 februari 2012 22:18
Smörj upp impellern med lite vaselin eller silikonfett anpassat till akvariebruk. Normalt sett så kan pumpar vara lite ljudliga i början. Hur länge har du haft den?
#3 - 14 februari 2012 22:28
joeyk skrev:
Hej,

har nyligen köpt en ny pump efetr att ha läst mig till att dens ka vara bland de tystare av ppumpar. Pumpen är en ehim aquaball 60 ( typ 2401). Dessvärre är den dock inte tyst vilket är riktigt irriterande då jag endast ahr plats för akvariumet i sovrummet. Jag använder inte syreröret, är det något annat jag kan göra innan jag lämnar tillbaka skiten?
De brukar som regel vara tysta, vänd det upp och ner under vattnet för att få ur eventuell luft, funkar inte det så kolla att axel gummilager sitter som de ska, funkar inte det gå tillbaks med det!

Annons