Nu har jag äntligen fått ett nytt Ehaim 2329 eftersom det första var defekt. Phew... Nöjd klampade jag hem, fyllde filtret och slangarna och satte igång det. Mmm... Låter inte alls så mycket som det defekta men... Erm...
Intervallet är för kort. Det går bara upp till "plastringen" på röret och sedan släpper flottören och börjar pumpa ut vattnet igen.
Gah! Alltså så "porlar" filtret hela tiden eftersom det aldrig riktigt blir fyllt och jag misstänker att filtrerigen är _mycket_ nedsatt.

Är det någon som har liknande erfarenheter av detta filtret (eller annat intervall filter) som kan ge ett råd eller två om vad som kan vara fel och/eller ge tips om hur man bäst startar upp det? (även om jag har svårt att tro att det kan vara mer komplicerat än att fylla slangar och filter)

Tack på förhand!
/J
PS. jag har kollat att slangarna är som de skall etc. (enl, felsökningsschema) Visserligen är avståndet lite för stort mellan vattennivå och filter men det borde (enl. felsökningsschema) bara påverka tömmning av filter och inte fyllning. DS.