Eheim 2329 - Erfarenheter?

#1 - 8 november 2008 14:18
Har funderingar på ett sådant till nästa akvarium som kommer att bli på 300-400 liter. Någon som har det, hört talas om dess funktioner. Håller Eheim (alltid) hög kvalitet?

(Misstanken är ju fler funktioner, desto mer som kan gå fel).
#2 - 8 november 2008 18:13
Hogan1 skrev:
Har funderingar på ett sådant till nästa akvarium som kommer att bli på 300-400 liter. Någon som har det, hört talas om dess funktioner. Håller Eheim (alltid) hög kvalitet?

(Misstanken är ju fler funktioner, desto mer som kan gå fel).

Tror inte att så mycket kan gå fel med ett Eheim filter,då jag jobbade på zooaffär var Eheim filtrenas Rolls Royce.
Dom har nog behållt sin ledande ställning inom filtertekniken,men också en hög prisnivå.
#3 - 8 november 2008 18:41
Finns måndags exemplar av alla existerande filter på marknaden.
Eheim har bra kvalitet men tar fortfarande bra betalt för bara namnet.

De andra tillverkarna knappar in bra och har motsvarande kvalitet.
Dock så är det så med allt tekniskt att ju mera det är desto dyrare är det att få det fixat eller att köpa ny del.
Sen är det väl så att eheim är en av de få tillverkarna idag som har relativt dyra extra/reservdelar.
#4 - 8 november 2008 22:29
skippa filter med inbyggd värmare. samma som tv med inbyggd video.
#5 - 8 november 2008 22:46
skippa filter med inbyggd värmare. samma som tv med inbyggd video.

Jo, det är väl det jag är rädd för - men det är billigt begagnat så... Jag hade från början tänkt mig dölja en cirkulationspump med filtermatta på ena sidan och eventuellt ett Eheim 2252 på andra för cirkulationens skull. Men kan man få tag på ett Eheim ytterfilter till rätt pris, kan man kanske klara sig med ett filter och en liten koralia på motsatt sida Eheims utblås.
#6 - 10 november 2008 04:19
ja är det billigt så :)

Annons