Hallå
Jag har köpt ett beggat eheim 2213 och packningen till locket lög lös.Hur ska den sitta.Ska den sitta så att den tätar mot kanten av behållaren eller på "steget"nedanför ??
Du skall fukta O-ringen och kränga den på locket. Sedan skall locket hållas helt rakt och tryckas i burken (tänk på att placera hålen för clipsen rakt över clipsen), O-ringen skall då hamna mellan locket och burken invändigt liksom (lite svårt att formulera riktigt, men det ger sig när du håller på).
Jag rekomenderar dubbelkranar om du inte redan har det.
Tror jag fattar.O-ringen ska inte sitta på kanten på burken utan innan för kanten mellan locket och insidan av burken eller hur man nu ska förklara det.Jo det där med kranar ska införskaffas.Tror att jag gjorde ett litet klipp 150 spänn utan filtermaterial och slang men i övrigt komplett.Vet inte om det är billigt eller dyrt men jag behövde ett i den stoleken.....
//FÅ
Jodå det va ett ganska bra pris! En sak att tänka på är att du kanske borde byta ut impellern i pumpen, beroende på hur gammal den är. Gammal (och smutsig) impeller brukar kunna väsnas en del.
Det tycker jag är ett överkommligt pris med tanke på att slangar och filtermaterial inte finns. Om du skulle köpt en ny (här i Sverige) ligger de mellan 600-700:-, då följer iofs slangar med men dock inte filtermaterial.