EHEIM 2076 Professionel 3e Electronic - 1600 l/h

#1 - 15 november 2010 15:04
[SIZE=2]EHEIM 2076 Professionel 3e Electronic - 1600 l/h [/SIZE]

Hej jag har ett 220L akvarium med räkor och det ytterfilter som jag har är idag en fluval 305 1000L/h problemet med det är att det låter för mycket så att man störs av det när man ska sova så jag funderar på att köpa ett nytt EHEIM 2076 Professionel 3e Electronic - 1600 l/h vet ni om hur mycket det låter och är det ett bra filter mm

Skriv erat +/- här
#2 - 15 november 2010 19:11
Jag har 2080:n och de är nog rätt lika tror jag. Skulle inte rekommendera filter i den här storleken om du ska ha karet i sovrummet. I vart fall inte om du är känslig. Helt tysta filter existerar nog inte - då ska man nog kolla hörseln.
#3 - 15 november 2010 19:20
vordf skrev:
Jag har 2080:n och de är nog rätt lika tror jag. Skulle inte rekommendera filter i den här storleken om du ska ha karet i sovrummet. I vart fall inte om du är känslig. Helt tysta filter existerar nog inte - då ska man nog kolla hörseln.

ok men det filtret som jag har nu det hör jag fast tv är på
#4 - 15 november 2010 19:24
Har ett Eheim 2071 och tycker det är riktigt bra. Lät lite i början av någon anledning, men låter väldigt lite nu. Har filtret i skåpet under akvariet och man får nog "anstränga sig en del" för att höra något. Även med god hörsel. Men har man akvarium i sovrummet får man nog vänja sig vid lite ljud. Men det kanske spelar roll vilken kapacitet filtret har? Skall snart byta till ett 2075 som inhandlades i Tyskland förra veckan. Får se ifall det skiljer något med den lilla effektöknngen.
#5 - 15 november 2010 19:40
Walak om du ska ha ett väldigt tyst filter så är det unimax som gäller, det enda ljud den avger är ett sus! aquael har löst ljudproblemet smart genom att utrusta filtret med 2 mindre pumpar! http://www.pwss.se/home.php?cat=308

Annons