Efterlyses: akvariebutiker på nätet

#1 - 7 april 2011 09:26
Jag håller på att leta efter bakgrunder så jag hade velat leta runt i en massa online akvariebutiker i sverige, eller i eu som skickar till sverige. Kan någon hjälpa mig fylla på min lista? Trevligt att ha en lista som man bara kan gå igenom och öppna allt i flikar :)
(Hoppas att detta inte bryter mot några regler)

Sverige:
www.pwss.se
www.guldfisken.se
www.cyberzoo.se
www.akvariumbutiken.se
www.akvarieshop.se/
www.grand-prix.se/
www.aquantastic.se/
www.mraquarium.org/
www.zoosajten.se/
www.akvariehobby.se/shop/
www.djurmaxi.se/
www.aquawarehouse.se
www.akvarieshopen.com
www.akvariecenter.com
www.ojzoo.se
www.bldiscus.com/
www.zoopunkten.se/

Tyskland:
www.aquaristic.net
www.aquaristikshop.com
www.zooroyal.de (Endast på tyska)

England:
www.ta-aquaculture.co.uk

Danmark:
www.akvarieudstyr.dk
www.unimati.biz/

Tillverkning av akvarier:
www.aleds.se - Åled, Halland
www.ciklidhobby.se - Nol, Västergötland (Utanför göteborg)

Det hade varit trevligt med en artikel med länkar eller en avdelning med länkar på zoopet där man själv kunde skicka in förslag (som godkänns av admin/kjell). :)
#2 - 7 april 2011 09:34
www.cyberzoo.se
www.akvariumbutiken.se

sen finns ju flodströms med
www.akvarieshopen.com
men de ha väldigt dåligt rykte så de rekomenderar jag itne alls
#3 - 7 april 2011 10:21
Guldfisken är bra.
#4 - 7 april 2011 10:43
pwss o guldfisken är nog de bästa i sverige ja.
#5 - 7 april 2011 11:08
Kanon. Då ökar jag på listan men hoppar över akvarieshopen.
#6 - 7 april 2011 11:19
Hittade några till. Kom gärna med omdömmen om de lite mindre butikerna om någon har handlat där.

Ingen som har beställt grejer från butiker i europa och fått levererat hem? Jag har själv använt aquaristic och det har funkat bra. Hade varit kul att hitta andra butiker i utlander.
#7 - 7 april 2011 12:26
http://www.aquawarehouse.se
Är en butik just utanför umeå som har en bra webshop. Nu har jag bara handlat på plats men han som driver butiken är iaf både kunnig och tillmötesgående så på så sätt kan jag rekommendera den.
#8 - 7 april 2011 13:20
Kolla listan på akvariewikin... Uppdatera gärna om du hittar fler.
http://www.akvariewiki.se/index.php/Internetbutiker
#9 - 7 april 2011 13:33
Jag handlade nyss från Flodströms [COLOR=#0033cc]www.akvarieshopen.com[/COLOR]. Lite lång leverans tid bara. Tog nästa fyra veckor innan jag fick paketet.
När jag hade skickat order så såg jag att jag hade fel antal på en sak och mailade dom att dom skulle ändra och det var inget problem.
#10 - 7 april 2011 13:37
Väntat på paket från Akvareibutiken.se i en månad nu. Mailade dom om status, grejerna skulle komma veckan efter och det är nu en vacka sedan.
#11 - 7 april 2011 13:59
Ok. Jag låter alla butiker vara med i listan. Så får man läsa kommentarerna för resten.

Petnym: trevligt. Ska se till att synka listorna sen.
#12 - 7 april 2011 14:24
www.akvariecenter.com - Rolle som är en av våra lokala butiker.

www.ojzoo.se - Ola har bra foder och filterlösningar.
#13 - 7 april 2011 14:33
http://www.ta-aquaculture.co.uk/ i England - Bra foder och artemia, snabb leverans och hög kvalitet. Inte dyr frakt heller.
#14 - 12 april 2011 21:59
Guldfisken säger jag! Snabb leverans!
#15 - 13 april 2011 13:15
Jag har handlat från aquantastic.se och har bara gott att säga om den butiken! Då hade jag visserligen avhämtning som leveransalternativ så jag kan inte säga nåt om hur leveransen funkar annars. Men butiksinnehavaren var väldigt service-minded i alla fall och nu ser jag dessutom att utbudet ökat rejält sen i vintras.

Samma sak med guldfisken.se, har bara fått toppenservice där och de skickar dessutom ruggigt fort (även vid reklamationer!).

Sen kan jag också rekommendera aquaristic.net och zooroyal.de om man vill handla från tyskland.
#16 - 13 april 2011 13:36
Fick precis hem ett paket från aquantastic också, och det funkade bra! Är jag misstänksam mot en butik tar jag alltid på faktura, så strular det så ligger jag inte ute med flera hundralappar.

Har beställt från Flodströms också, det funkade väldigt bra för mig. Men tydligen har folk haft problem med dem.

Men bäst? Det är Guldfisken och PWSS. Guldfisken speciellt, om man har bråttom! Det går nämligen undan rejält i frakten.
#17 - 13 april 2011 14:02
Jag uppdaterade listan.

Lade till en ny kategori också. Butiker som kanske inte säljer tillbehör över nätet men som har tillverkning av akvarier och har information och prisexempel på sin hemsida.
Om någon känner till fler, så fyll gärna på.
#18 - 4 september 2012 20:48
är det bara jag eller känns alla svenska butiker som oseriösa? ingen är vidare handelsemärkt på något sätt (med tex AAA etc).

Någon som har erfarenhet av www.aquaristic.net? frakt till sverige?
#19 - 4 september 2012 20:59
japp, har beställt därifrån innan och gjorde en beställning för ett par dagar sedan:) bara positivt med den sidan :)
Christer5
#20 - 5 september 2012 08:44
Coolio skrev:
är det bara jag eller känns alla svenska butiker som oseriösa? ingen är vidare handelsemärkt på något sätt (med tex AAA etc).

Någon som har erfarenhet av www.aquaristic.net? frakt till sverige?

Mycket bra nät butik med snabba leveranser och bra information !
#21 - 5 september 2012 09:25
Saltvatten kan väl också få vara med?

http://shop.biotedmarin.se/

Annons