efter silikonering

#1 - 31 januari 2008 12:38
tjena har lite frågor kring silikonering jag har silikonerat ett akvarie har precis fyllt på me vatten för o kolla så det inte läcker hur länge ska det stå? eller om det läcker läcker det med engång eller ska de stå i ett par dagar??och sen så undra jag om jag ska tömma hela karet o rengöra i och me att man har andvänt aceton osv eller försvinner det?
Guest
#2 - 31 januari 2008 13:10
Jag brukar låta karet stå ett dygn om jag har omsilikonerat hela.
Har faktiskt hänt att det börjat läcka/sippra ut några droppar vatten flera timmar efter att jag har fyllt det.

Jag brukar rengöra karet efter silikonering.
Med diskmedel o mjuk svamp. Givetvis är detta svårt att skölja ur sen, men det finns ju slang...
#3 - 31 januari 2008 17:01
Diskmedel är onödigt, är man ändock orolig så räcker det med att våttorka, aceton dunstar fullständigt.
Kanske en onödig fråga men du lät väl silikonet härda innan du vattenfyllde akvariet ?
#4 - 31 januari 2008 18:25
Karon skrev:
Diskmedel är onödigt, är man ändock orolig så räcker det med att våttorka, aceton dunstar fullständigt.

Kanske en onödig fråga men du lät väl silikonet härda innan du vattenfyllde akvariet ?

ne jas silikonera precis innan,ne de gjorde jag ej skämt o sido haha.silikonera i lördags 5 dygn sedan.o de borde väll ändå räcka tycker jag.2mm per dygn o det lukta inge ättika eller nåt när jag fyllde det hej du hej.
Bilagor:
#5 - 1 februari 2008 18:56
Nej, trodde egentligen inte det men tänkte att det kanske vore bäst att fråga.
Ibland är det självklara inte alltid så självklart för alla ;)

Annons