dyra juwelakvarier

#1 - 16 augusti 2006 12:06
Jag undrar om det är normalt att ett möbelakvarie för 300 liter med bänk ska kosta 7600 kronor? Detta är då i Växjö, inte så stora valmöjligheter att finna andra som tar hem just Juwel. Det är ett Rio akvarie som vi begärt pris på.
/anna:confused:
#3 - 16 augusti 2006 12:24
Då dom tar 4600:- på Herkules Zoo i gbg så hade det kanske lönat sig att köra till götet och köpa det där.
Man kan åka långt för 3000:- ;)
#4 - 16 augusti 2006 13:51
[FONT=Verdana][SIZE=1]"Nu skickar vi även akvarium!"
[SIZE=2]Så står det på [/SIZE][/SIZE][/FONT][SIZE=2]Herkules Zoo's hemsida. Kanske jag skulle höra av mig till dem och fråga vad det kostar och hur långt de skickar. :D Skulle vilja ha ett till Juwelakvarium, och här hos mig är de väldigt dyra. Har ett Rekord 160 liter, men det köpte jag begagnat.[/SIZE]
#5 - 16 augusti 2006 20:31
zoomässan i kungsbacka har grymt bra priser med på sina juwel kar.
#6 - 16 augusti 2006 21:14
när ja köpte mitt juwel rio 400 kollade ja först här i värmland där ja bor, dom kostar ca 11-12000kr här.. då hitta ja zoomässan, o där tar dom 5600kr.. alltså halva priset.. de va ju inte mycke annat o göra än o åka 28mil enkel resa för o hämta ett :)
#7 - 17 augusti 2006 04:03
Hans på zoomässan tar inte betalt för sina akvarium, jag råkade säga till honom att jag hittat billiagare pris på nätet då tog det minst 5 min innan han pratat klart första meningen :)
#8 - 17 augusti 2006 04:32
[quote=andreassofus]när ja köpte mitt juwel rio 400 kollade ja först här i värmland där ja bor, dom kostar ca 11-12000kr här.. då hitta ja zoomässan, o där tar dom 5600kr.. alltså halva priset.. de va ju inte mycke annat o göra än o åka 28mil enkel resa för o hämta ett :)[/quote]
För mig är det ungefär 60 mil enkel resa.. Hade jag haft bil och körkort hade jag kanske kunnat åka ner. Funderat på semester dit, skulle kunna ha passat på då.. Synd att det är få som skickar akvarium.
#9 - 17 augusti 2006 09:10
[quote=becky_be]För mig är det ungefär 60 mil enkel resa.. Hade jag haft bil och körkort hade jag kanske kunnat åka ner. Funderat på semester dit, skulle kunna ha passat på då.. Synd att det är få som skickar akvarium.[/quote]

jo men va de inte herkules som skickade??? dom har ju samma pris som zoomässan.. annars är det alltid kul med en liten roadtrip :)

eftersom det är så billigt i gbg så borde du ju köpa dig ett 400l juwel ;) du kommer ju spara pengar ändå :)
#10 - 17 augusti 2006 10:07
[quote=Fiddan]Hans på zoomässan tar inte betalt för sina akvarium, jag råkade säga till honom att jag hittat billiagare pris på nätet då tog det minst 5 min innan han pratat klart första meningen :)[/quote]

zoomässan är en av de bättre att ha att göra med, bra priser, trevlig familj.
#11 - 17 augusti 2006 10:15
Kolla med Hercules då så be dom skicka det till dig.
Du lär ju ändå spara många tusenlappar mot att köpa det uppe där du bor :)
#12 - 17 augusti 2006 10:29
[quote=johannesnk]zoomässan är en av de bättre att ha att göra med, bra priser, trevlig familj.[/quote]

tycker du?
#13 - 17 augusti 2006 10:32
60 mil enkel resa, tänk vad många intressanta akvariebutiker det lär finnas på vägen :)
#14 - 17 augusti 2006 13:32
[quote=andreassofus]jo men va de inte herkules som skickade??? dom har ju samma pris som zoomässan.. annars är det alltid kul med en liten roadtrip :)

eftersom det är så billigt i gbg så borde du ju köpa dig ett 400l juwel ;) du kommer ju spara pengar ändå :)[/quote]
Det beror ju på hur långt de skickar. Men helt klart ska jag höra med dem.
Vill ha ett större än 160 liter, men jag nöjer mig med ett på 200-300. Hade ett på 500 liter, men det blev för mycket för min del...
#15 - 17 augusti 2006 14:24
kolla på www.pwss.nu han är billig och skickar med bussgods över hela landet. Annars så har djurmagazinet ett billigt kar nästa vecka, men 420 l är kanske för stort för dig?
#16 - 17 augusti 2006 15:57
[quote=Tant Nancy]. Annars så har djurmagazinet ett billigt kar nästa vecka, men 420 l är kanske för stort för dig?[/quote]

Vet du vilket pris de ska begära för ett 420 liters och är det endast de som är billiga?
Väntar på att de ska ringa upp från håvmästarna i Växjö som enligt en bekant ska ha bra priser, så vi får väl se hur det blir och vilken storlek:)
#17 - 17 augusti 2006 16:53
[quote=Tant Nancy]kolla på www.pwss.nu han är billig och skickar med bussgods över hela landet. Annars så har djurmagazinet ett billigt kar nästa vecka, men 420 l är kanske för stort för dig?[/quote]
Visserligen bara 10 mil enkel till närmaste djurmagazin, men som sagt, 400+ är lite mer än vad jag kan ha i min lägenhet, med de jag redan har :D
#18 - 17 augusti 2006 17:19
nytt bättre pris

Nu har jag fått kontakt med en säljare på hovmästarna, vi sparar 1100 kronor! Istället blir priset för akvarie och bänk 6500 kronor, helt överkomligt med andra ord! Plus att maken jobbar ju ändå i Växjö vilket gör att vi inte behöver köra så många meter extra! Men visst är det otroligt att i en sån liten stad som Växjö kunna spara 1100:! Men.... så ska man ha sand, växter, rötter osv osv. Fisk har vi det mesta redan i mina andra kar (ett 20 liter med guppy och ett 54 liters med black molly!). Vi ska nog däremot ha några guramis också i det stora.

hej hej!
#19 - 17 augusti 2006 18:40
Du kan dock tjäna 2500:- på att köpa det nån annanstans....kan ju inte kosta mer är max 1000:- och få det hemkört från gbg då typ och då har ni ändå gjort 1500:-
#20 - 17 augusti 2006 20:25
exakt, det är nog inte så dyrt me frakt. Jag tror dom skickar med bussgods, och för herkules spelar det ingen roll om det skickas till borås eller haparanda, dom får göra lika mycket arbete i båda fallen. Skillnaden är hur mycket du får betala i fraktkostnad. Jag hade utan tvekan ringt herkules först och hört ungefär vad det skulle kosta å skicka!
#21 - 17 augusti 2006 20:46
[quote=osterlind]tycker du?[/quote]

ja, har aldrig haft prb med dem.
#22 - 17 augusti 2006 22:08
johannesnk, ja dom är riktigt bra.

Själv skulle jag tagit bilen och kört de 28 milen till kungsbacka och köpt akvariet och resten utav grejorna som du kasnke behöver. det är bara att gå tidigare från jobbet en fredag och sedan greja med akvariet hela helgen.
#23 - 17 augusti 2006 22:18
[quote=becky_be]Visserligen bara 10 mil enkel till närmaste djurmagazin, men som sagt, 400+ är lite mer än vad jag kan ha i min lägenhet, med de jag redan har :D[/quote]

Då du verkar ha ett par akvarium redan så kanske du kan ha ett större akvarium än du tänkt dig istället för de. I Gävleborgs län på blocket finns det ett i mitt tycke billigt 540 L akvarium.. det är ett ramakvarium där allt verkar ingå, kostar bara 1700 kronor. I en sådan kan du säkert klämma i fisk du har i andra akvarium och ändå få plats för annat.
Bara en tanke. =)

Annons