Så om priset på akvarium 20 dubblas så är plötsligt då bakgrunderna billiga;)
Ja, iså fall skulle ju bara miljonärer ha råd med akvarium och för dem är väl några tusen "billigt"?:d;)
För mig är det en ganska stor skillnad på att lägga pengar på ett akvarium resp. en bakgrund. En bakgrund kan vara jäkligt snygg och trevlig men det är ändå en dekoration, något man
kan avstå från och ändå få ett fint akvarium. Att avstå från själva akvariet för att man tycker det är för dyrt funkar ju inte... Jag hade jättegärna skaffat BÅDE akvarium och fin bakgrund, men jag har en begränsad budget och då måste jag välja bort något. Och en bakgrund utan ett akvarium runt är ju inte så intressant.[:o]
(Dessutom fanns inte den bakgrund jag helst ville ha i rätt storlek, och då hade det inte blivit precis som jag vill, och blir det inte det vill jag inte lägga så mycket. Annars
kanske jag kramat ur plånboken lite extra, och haft dåligt samvete i ett halvår.;))
Ev. kan man ju fylla bakgrunden med filtermatta och spara in en del av kostnaden man annars lagt på dyrt ytterfilter, men om man skaffar ett akvariepaket med medföljande filter eller redan har ett filter hemma funkar ju inte det heller.