Dvärgsvärdbärare, var hittar man dem???

#1 - 22 januari 2007 21:38
Hej, har blivit tipsad om dessa... Låter jättespännande, men jag har inte sett dem någonstans... Var har ni hittat dem??? :confused:

Är de mer tåliga eller mer känsliga än vanliga svärdbärare??? Blir honorna transar som många stora??? :p Är de röda???
#2 - 23 januari 2007 09:36
Allååå...

Nåen??? :p
#3 - 23 januari 2007 11:32
Vill också veta.:p
#4 - 23 januari 2007 14:26
Katharina skrev:
Hej, har blivit tipsad om dessa... Låter jättespännande, men jag har inte sett dem någonstans... Var har ni hittat dem??? :confused:

Är de mer tåliga eller mer känsliga än vanliga svärdbärare??? Blir honorna transar som många stora??? :p Är de röda???

Jag har en bunt... De verkar bli sådär 4 cm långa och har yngel som växer rätt fort, trivs bäst i grupp, gärna 10 st dvärgsvärdbärare annars kanske de inte lyckas föröka sig så bra... Jag har köpt mina på Södermalms Akvarieaffär i Stockholm, har bilder på fiskarna på min Zoon: http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=585657

Hanarna jagar gärna fiskar som är längsrandiga, så jag var tvungen att flytta på mina dvärgtandkarpar till ett eget akvarium, nu går dvärgsvärdbärarna med Endler och inga andra fiskar, funkar superbra.

/Matsvin.

Annons